  • 41. Data: 2013-09-27 22:39:45
    Temat: Re: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 27 września 2013 22:26:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Czytałem niedawno że strażacy pracowali z pól dnia bo dzieciak termometr rtęciowy w
    piskownicy rozbił a ci od PC maja kilkadziesiąt litrów świnstwa w kilkaset metrów
    rury w ziemi zakopane.

    > Co gorsze?

    Halo halo!! Czy mnie nie widac?? ;)
    Pisalem ze wiekszosc uzywa glikolu propylenowego ktory nie jest
    niebezpieczny dla srodowiska! Mozesz wylac calosc i nic sie nie stanie:)

    Oczywiscie ja mam etylenowy bo tanszy ale wiekszosc jednak daje
    propylenowy :P Tym niemniej ja nie mam ani jednego laczenia w ziemi
    wiec uznaje ze to bardzo bezpieczne dla srodowiska - jezeli gdzies mi
    ma cos wyciec to nie dostanie sie do gruntu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2013-09-27 22:40:48
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    piskownicy rozbił a ci od PC maja kilkadziesiąt litrów świnstwa w kilkaset metrów

    I nie kilkadziesiat tylko kilkaset - ja mam ok 400-450l :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2013-09-27 22:47:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 27.09.2013 22:08, Kris pisze:

    > Jakbyś miał poprawnie to byś nie krzaczył;)

    Przeczytaj stosowne RFC i przestań wypisywać (jak zwykle) brednie.

    > O właśnie: mógłbyś wydłużyć Swoje wiersze bo mnie palec od przewijania
    > boli gdy przewijajam Twoje wypociny.
    > Za inteligentnego sie uważasz to powinieneś zauważyć że teraz takie
    > czasy że monitory szersze jak wyższe są i im dłuższy wiersz to tym
    > wygodniej się czyta.,

    Jakbyś miał choć odrobinę rozumu i wiedzy to byś zauważył, że mój
    czytnik (prawidłowo) "zawija wiersze" w sposób powodujący, że inny
    prawidłowo napisany i skonfigurowany czytnik podczas czytania będzie to
    zawijanie ignorował, a uwzględni je dopiero podczas cytowania.

  • 44. Data: 2013-09-27 22:48:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 września 2013 22:39:45 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Halo halo!! Czy mnie nie widac?? ;)

    Mał jesteś;)
    > Pisalem ze wiekszosc uzywa glikolu propylenowego ktory nie jest
    >
    > niebezpieczny dla srodowiska! Mozesz wylac calosc i nic sie nie stanie:)
    Trochę już na tym świecie żyję i jeśli dobrze pamietam to termometry rtęciowe rozbite
    w piaskownicy jeszcze kilka lat temu tez nie powodowały alarmu w najbliżej jednostce
    ocghrony przeciwchemicznej;)
    Świat się zmienia, unia nową dyrektywę wyda i gminy bedą dopłacać za utylizacjęPC jak
    teraz za utylizację azbestu.
    W mojej rodzinennej wiosce do dzisiaj wodociąg z rur azbestowych jest.
    Jak go robili to netu nie było ale myślę że podobny optymizm był zna nowe technologie
    jak dzisaj Twój optymizm do PE w PC;)

  • 45. Data: 2013-09-27 22:50:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 27.09.2013 22:15, Kris pisze:

    > Znaczy mamy kodowanie zgodne z google które nie obsługuje grup dyskusyjnych
    > które to grupy dzięki google jeszcze funkcjonują;))

    Raczej przez google usenet się sypie, bo przez google na usenet wchodzi
    większość spamu, lameriady i innych odpornych na wiedzę i trudnych do
    zarąbania "dzieci neostrady", które przez lata nie są w stanie nauczyć
    się jednej prostej zasady.

  • 46. Data: 2013-09-27 22:53:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 września 2013 22:47:37 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Przeczytaj stosowne RFC i przestaďż˝ wypisywaďż˝ (jak zwykle) brednie.
    RFC jeślui dobrze pamiętam to tak w latach 90tych było.
    20 lat mineło świat się zmienił jak byś nie zauważył.

  • 47. Data: 2013-09-27 22:56:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 września 2013 22:50:19 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Raczej przez google usenet siďż˝ sypie, bo przez google na usenet wchodzi
    >
    > wi�kszo�� spamu, lameriady i innych odpornych na wiedz� i trudnych do
    >
    > zar�bania "dzieci neostrady", kt�re przez lata nie s� w stanie nauczy�
    >
    > siďż˝ jednej prostej zasady.
    Żeby nie google to byś dzisiaj Sam do Siebie ze Swojego wypasionego czytnika pisał
    Ale chociaż wiersze by sie Tobie zawijaly tak jak tam chcesz;)

  • 48. Data: 2013-09-27 23:00:15
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Kris wrote:
> [...]
    320,1,prasa-detal

    > Własnie dzięki takim pomysłom warto inwestowac w kocioł weglowy.
    > Prawo nie działa wstecz więc ci co będa mieli weglowe tym zakazac
    > nioe mogą a jeszcze można dopłaty będzie wyrwac przy zmiane węglowego
    > na ekologiczny.

    "od dzisiaj piec węglowy jest nielegalny" to nie jest działanie prawa wstecz
    ! Wstecz
    to by było "piece są nielegalne, ci którzy kiedykolwiek ich używali idą
    siedzieć"

  • 49. Data: 2013-09-27 23:26:24
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 27 września 2013 19:29:13 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

    > No bo jakby nier patrzeć ekologia jednak jest, węgiel-groszek się inaczej
    >
    > spala niż w normalnym piecu. Mam sąsiada od zachodu który pali zwykłym
    >
    > węglem w zwykłym piecu i wiem jakie kłęby gryzącego dymu idą na mnie.
    >
    > Jak go i jemu podobnych ta ustawa zmusi na opalanie groszkiem w piecach z
    >
    > podajnikiem na pewno powietrze będzie czystsze bo węgiel się będzie
    >
    > spalał w optymalnych warunkach.

    To chyba raczej jest inaczej.
    On ma piec w który zmieści się rozczłonkowany fotel i jak widzisz ten gryzący dym to
    znaczy ze pali sie fotel.
    A jak dymu nie ma to znaczy ze pali sie gruby węgiel.

  • 50. Data: 2013-09-27 23:41:10
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Pompy potaniały, węgiel podrożał. Piec już pewnie też się nadawał do
    >wymiany. Ludzie też z roku na rok więcej zarabiają i bardziej sobie cenią
    >swój czas.

    A widzisz a ja znam wielu którym pensje nie rosną a nawet ... maleją ...

    Bo kryzys i itd ...

    Co do nowoczesnych piecy na ekogroszek to mają certyfikaty i muszą spełniać
    rygorystyczne normy.
    Takie spełniający wysokie normy piec nie wytwarza zbytnio zanieczyszczeń.

    Normalnie przy prawidłowym spalaniu nie widac dymu lub co najwyżej jakiś
    delikatny biały dymek ...

    Dużo gorzej jest przy spalaniu drewna w kominkach. Ludzie palą mokrym
    drewnem , bo znalezienie suchego drewna to niczym jak zobaczenie Yeti.
    W kominkach nie ma żadnej elektroniki a większość "palaczy" nie potrafi
    optymalnie palić w kominku i wtedy widać kłęby dymu z komina , często
    żółtego i mocno śmierdzącego ...

    Osobiście wolę jak ludzie na moim osiedlu palą w piecach na ekogroszek
    (wszystkie to piece na ekogroszek z podajnikiem , jednego producenta). W
    zimę trzeba się naprawdę namęczyć aby zobaczyć czy coś z komina się wydobywa

    A jak palą drewnem (np. przepałka przed sezonem grzewczym) to od razu widać
    dym i czuć że palą ..