  • 1. Data: 2009-09-23 07:14:18
    Temat: Zaświadczenie kominiarskie - kiedy
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    Witam.
    Mieszkam w domu od roku. Dom drewniany z lat 50-tych. Założyłem piec
    centralnego i podłaczyłem do komina. Od tamtej pory nie było u mnie
    kominiarza. Czyszczenie komina przeprowadzam sam z kumplem. Mam jednak
    pytanie: Kiedy potrzebne jest zaświadczenie kominiarskie o przeprowadzonym
    czyszczeniu komina? Czy jest to wymagane co roku? Czy jest to potrzebne do
    ubezpieczenia domu - nic nie mówili jak się ubezpieczałem?

    Piotr.

  • 2. Data: 2009-09-23 10:36:52
    Temat: Re: Zaświadczenie kominiarskie - kiedy
    Od: mk <d...@t...pl>

    Piotrek pisze:
    Czy jest to potrzebne do
    > ubezpieczenia domu - nic nie mówili jak się ubezpieczałem?

    Ubezpieczyciel będzie szukał możliwości niewypłacenia odszkodowania z
    tytułu umowy ubezpieczenia, szczególnie jesli szkody wyrządzi ogień z
    Twoich instalacji. Otworzysz mu furtkę poprzez brak tego dokumentu.
    Pdr.M.

  • 3. Data: 2009-09-23 13:37:12
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umowy ubezpieczenia, szczególnie jesli szkody wyrządzi ogień z Twoich
    > instalacji. Otworzysz mu furtkę poprzez brak tego dokumentu.

    bez przeglądu zapłaci też za akcje strażaków

  • 4. Data: 2009-09-23 18:13:12
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Piotrek pisze:
    > [...] Czy jest to wymagane co roku? Czy jest to potrzebne do
    > ubezpieczenia domu - nic nie mówili jak się ubezpieczałem?

    Jak Ty masz im placic to o nic sie nie zapytaja.
    Inaczej jak oni beda mieli Tobie zaplacic.

  • 5. Data: 2009-09-23 18:43:25
    Od: "karlos" <k...@t...pl>

> [...]
    > czyszczeniu komina? Czy jest to wymagane co roku? Czy jest to potrzebne do
    > ubezpieczenia domu - nic nie mówili jak się ubezpieczałem?

    do ubezpieczenia lepiej zapewne posiadac, chociaz w przypadku ubezpieczenia
    domu moich rodzicow, ubezpieczyciel o nic takiego nie pytal (moze to kwestia
    roznic miedzy firmami ubezpieczajacymi?)
    na potrzeby prywatne nie masz obowiazku wykonywac takiego przegladu
    pozdr

  • 6. Data: 2009-09-23 20:00:52
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "karlos" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    > do ubezpieczenia lepiej zapewne posiadac, chociaz w przypadku ubezpieczenia
    > domu moich rodzicow, ubezpieczyciel o nic takiego nie pytal (moze to kwestia
    > roznic miedzy firmami ubezpieczajacymi?)
    nie pytał bo zapyta jak bedzie miał wypłacić odszkodowanie

  • 7. Data: 2009-09-23 20:21:28
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > nie pytał bo zapyta jak bedzie miał wypłacić odszkodowanie

    Zgadza się. Niedawno u kuzynów wybuchł pożar i spaliło się jedno
    pomieszczenie. Dom był ubezpieczony. Od razu zapytali się o przegląd
    kominiarza. Nie ma tego w warunkach ogólnych, ale jest podobno w
    warunkach szczegółowych jakim muszą odpowiadać budynki.

    Adam

  • 8. Data: 2009-09-24 20:11:24
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > (moze to kwestia roznic miedzy firmami ubezpieczajacymi?)
    > na potrzeby prywatne nie masz obowiazku wykonywac takiego przegladu

    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16
    czerwca 2003 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków,innych
    obiektów budowlanych i terenów (Dz.U.Nr 12 poz.1138 z dnia 11 lipca 2003
    r.Rozdział 7 instalacje i urządzenia techniczne § 30. 1. mówi ze przewody
    kominowe musza być czyszczone 4 razy do roku a raz do roku winna byc
    przeprowadzona kontrola.
    W zwiazku z czym ma obowiązek raz w roku zrobic przegląd ,czyscic moze sam
    pozdrawiam

    4455 (20090924) __________

  • 9. Data: 2009-09-25 07:12:23
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyszczeniu komina? Czy jest to wymagane co roku? Czy jest to potrzebne do
    > ubezpieczenia domu - nic nie mówili jak się ubezpieczałem?

    Poczytaj Prawo Budowlane i rozporządzenia wykonawcze MI i MSWiA
    Musisz wykonywać obowiązkowe bo wynikające z PB okresowe kontrole
    instalacji:
    kominowych
    gazowych
    elektrycznych.
    Kontrole powinny byc wykonywane przez osoby posiadające wymagane
    uprawnienia.
    Bez uprawnień nie wolno również samodzielnie dokonywac przeróbek instalacji
    gazowych i elektrycznych, a wszelkie zmiany w instalacjach powinny być
    zgłaszane.
    W przypadku jakiegokolwiek wypadku, pożaru, szkody wyrządzonej przez budynek
    wszyscy się na Ciebie wypną z wypłatą ew. odszkodowania jeżeli nie będziesz
    miał odpowiednich dokumentów.
    Szczegóły znajdziesz w przepisach lub w conajmniej dwóch moich postach z
    tego roku
    Nie wymagaj aby Ciebie ktoś w tym zakresie informował, bo to obowiązki
    wynikające z ustawy, którą jako właściciel budynku powinieneś znac, a nie
    znając sam sobie szkodzisz. Jak to mówili starożytni Rosjanie "ingnorantia
    iuris nocet"
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2009-09-25 12:50:13
    Od: " karlos" <w...@g...pl>

> [...]
    > przeprowadzona kontrola.
    > W zwiazku z czym ma obowiązek raz w roku zrobic przegląd ,czyscic moze sam

    no niezupelnie, w tym przypadku powolujemy sie na prawo budowlane:
    (dlatego domy jednorodzinne nie maja wymogu posiadania przegladu kominiarskiego)

    Art. 62. 1. Obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane
    przez właściciela lub zarządcę kontroli:

    1) okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu
    technicznego:
    a) elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy
    atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas
    użytkowania obiektu,
    b) instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska,
    c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i
    wentylacyjnych);
    (...)
    2. Obowiązek kontroli, o której mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a, nie obejmuje
    właścicieli i zarządców:

    1) budynków mieszkalnych jednorodzinnych;
    2) obiektów budowlanych:
    a) budownictwa zagrodowego i letniskowego,
    b) wymienionych w art. 29 ust. 1.

    pozdr