  • 1. Data: 2011-10-19 13:08:30
    Temat: Zaszklenie naswietli
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pytanie szklarskie :)

    Mam przy drzwiach wewnetrznych naswietla, w ktore miala byc wprawiona
    szyba. Stolarz tego nie skonczy, bo sie wzial i pochorowa. Nie ma z nim
    kontaktu. Problem w tym, ze nie wiem, jak on chcial wprawiac szyby - w
    ramie nie ma zadnego podfrezowania - na calej grubosci jest jednolita. Z
    gory w przekroju wygladaloby to tak:

    [___]

    ___
    [ ]

    Gdyby ktoras krawedz byla wyfrezowana, to wiedzialbym, jak sie zabrac za
    wstawienie szyby, ale tak?

    Ktos ma pomysl?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-10-19 13:22:36
    Temat: Re: Zaszklenie naswietli
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 19 Oct 2011 15:08:30 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
    >
    > ___
    > [ ]
    >
    > Gdyby ktoras krawedz byla wyfrezowana, to wiedzialbym, jak sie zabrac za

    Listwy z obu stron.

    --
    ŁC
    Małżeństwo - ostatnia legalna forma niewolnictwa

  • 3. Data: 2011-10-19 14:53:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    > Listwy z obu stron.

    Ale szyba ma byc jedna, a szerokosc "ramy" to jakies 7 cm.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2011-10-19 14:58:49
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale szyba ma byc jedna, a szerokosc "ramy" to jakies 7 cm.

    Jak nie chcesz listew to może ćwierćwałek... Przy czym kompletnie nie
    rozumiem na czym polega problem, bo z Twojego "rysunku" niewiele rozumiem.

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-10-19 15:16:59
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2011 16:58:49 +0200, Maciek. napisał(a):

    >ie chcesz listew to może ćwierćwałek... Przy czym kompletnie nie
    > rozumiem na czym polega problem, bo z Twojego "rysunku" niewiele rozumiem.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a2afaf606f19307a
    .html

    Po lewej rzut z gory, na czerwono szyba. Po prawej - gdyby byly
    wyfrezowania (zielone), to wstawilbym w nie szybe (czerwona), zamowcowal i
    zamaskowal listwa lub cwiercwalkiem (niebieski).

    Ale wyfrezowan niet.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2011-10-19 15:43:04
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 19 Oct 2011 16:53:35 +0200, Maciek napisał(a):

    > Ale szyba ma byc jedna, a szerokosc "ramy" to jakies 7 cm.

    Zależy gdzie chcesz umieścić szybę, ale jeżeli na środku ramy, to
    mocujesz listwę szerokości połowy grubości ramy minus połowa grubości
    szyby, wstawiasz szybę, wstawiasz drugą taką samą listwę i wuala.

    --
    ŁC
    Łatwiej ciągnąć druta niż pchać łańcuch

  • 7. Data: 2011-10-19 16:50:30
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-19 17:43, ŁC pisze:

    > Zależy gdzie chcesz umieścić szybę, ale jeżeli na środku ramy, to
    > mocujesz listwę szerokości połowy grubości ramy minus połowa grubości
    > szyby, wstawiasz szybę, wstawiasz drugą taką samą listwę i wuala.

    A moze szyba wieksza od tego otworu, tylko z nawierconymi dziurkami w
    rogach, zeby ją do tych drzwi gwozdzikiem przybic (tak troche na zakladke)?

    Pozdro

    Maseł

  • 8. Data: 2011-10-20 08:48:23
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

> [...]
    > wyfrezowania (zielone), to wstawilbym w nie szybe (czerwona), zamowcowal i
    > zamaskowal listwa lub cwiercwalkiem (niebieski).

    Czerwoną szybę przesuń w lewo i umieść ją pośrodku ramy.
    Z lewej i prawej strony (w rzeczywistości także od góry i dołu) dajesz
    listwy czy ćwierćwałki i to one utworzą wymagane przez Ciebie "frezowanie" -
    przenieś zielone kwadraty i umieść je tak, aby jednym bokiem przylegały do
    czerwonej kreski (po jej przesunięciu na środek) a drugim (przylegającym)
    bokiem do brązowej ramy. Z drugiej strony szyby tak samo ale do tego
    będziesz musiał dorysować dodatkowe zielone kwadraty. Czy już "widzisz" to
    rozwiązanie? :)

    --
    M.