  • 41. Data: 2013-07-18 08:46:00
    Temat: Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    news:ks65hv$bne$1@node1.news.atman.pl...

    > A ten zawór to przypadkiem nie powinien być bliżej zasilania budynku?
    > *Wydawało* mi się że ma zabezpieczać przed cofaniem dowolnej wody, a
    > nie tylko ciepłej.

    Zawór antyskażeniowy to jedna sprawa, a zawór zwrotny przy zasobniku CWU
    to druga.

  • 42. Data: 2013-07-18 08:50:07
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Zawór bezpieczeństwa do bojlera to zespół dwóch zaworów w jednej
    > obudowie.
    > Jeden to bezpieczeństwa a drugi to prawie jednokierunkowy, żeby
    > rozszerzająca się woda mogła cofnąć się do
    > wodociągu ma w grzybku mały otwór. Przy wymianie wężyka przy takim
    > zaworze nie potrzeba spuszczać wody z bojlera.

    Jak sam tą dziurkę zrobisz :)
    Swoją drogą te zaworki są g.... warte. Po 2-3 miesiącach pracy zaworek
    zwrotny przepuszcza.

  • 43. Data: 2013-07-18 13:58:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    yr/atesty/badania_typu/2115badanie43_C_04imp_2004.pd

    > Już ci pisałem że nie możesz mnie wkurwić bo byle kto nie może.
    > Możesz sobie wydrukować to badanie, zwinąć w rulon i w dupę wsadzić.
    > Przepisy ogólne dawaj a nie jakiś szczególny przypadek. Lubię cie
    > podkurwić. ty jak panienka z dobrego domu. Bułkę przez bibułkę a
    > chuja całą gębą. Drodzy koledzy i te rzeczy a jak ci prawdę o twoim
    > stanie umysłu napisać to wielopokoleniowa słoma z butów wyłazi.
    > Szukaj dalej. Dokąd nie znajdziesz moje na wierzchu.

    no to dawaj matole te przepisy i leć do prokuratury składać donosy...

  • 44. Data: 2013-07-19 15:29:14
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    Kogutek! Przestgań pierd....ć głupoty, albo wskaż konkretny zapis
    prawny.

  • 45. Data: 2013-07-19 15:47:29
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Kogutek! Przestgań pierd....ć głupoty, albo wskaż konkretny zapis
    > prawny.

    Uważasz, że w najbardziej renomowanych na świecie firmach, produkujących
    m. in. zaory bezpieczeństwa pracują sami kretyni, a ty jesteś jedyny
    mądry i najmądrzejszy na świecie, któremu nikt nie ma prawa się równać,
    a twoje zdanie jest ostateczne i niepodważalne?

    http://products.ecc.emea.honeywell.com/poland/ecatda
    ta/pg_sm150.html
    http://www.herz.com.pl/odmiana.php?id=728
    http://www.danfoss.com/Poland/Products/Categories/Ph
    otos/RA/Safety-Valves/SFV-safety-relief-valves-Back-
    pressure-dependent/0bb01159-be6b-4159-b7c7-722d12158
    888.html
    http://www.afriso.pl/25-bar-frac12-p-583.html?cPath=
    1_532_535

  • 46. Data: 2013-07-19 16:56:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 lipca 2013 15:47:29 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Uważasz, że w najbardziej renomowanych na świecie firmach, produkujących
    > m. in. zaory bezpieczeństwa pracują sami kretyni, a ty jesteś jedyny

    Pewnie doczytal jakies zalecenia dot. wykonywania INSTALACJI, a nie budowy
    samego zaworu zwrotnego. Bo przeciez wystarczy dokrecic kawalek rurki i
    juz mamy zawor bezpieczenstwa ktory konczy sie zgodnie z prawem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2013-07-19 17:15:22
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 19 lipca 2013 15:29:14 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Kogutek! Przestgań pierd....ć głupoty, albo wskaż konkretny zapis
    >
    > prawny.

    Wskazałem. Reszty sobie poszukaj.

  • 48. Data: 2013-07-19 18:14:59
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 19 lipca 2013 16:56:07 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > samego zaworu zwrotnego. Bo przeciez wystarczy dokrecic kawalek rurki i
    >
    > juz mamy zawor bezpieczenstwa ktory konczy sie zgodnie z prawem ;)

    Do zaworu bezpieczeństwa ma się nie dać nic dokręcić. Co nie wyklucza jakiś
    szczególnych przypadków gdzie to jest dopuszczalne. Nad instalacjami ciśnieniowymi od
    pewnego ciśnienia nadzór ma Dozór Techniczny. Każda instalacja ciśnieniowa musi być
    odebrana przez Dozór Techniczny. A elementy użyte do jej budowy muszą mieć
    dopuszczenie do używania wydane przez Dozór techniczny. Stąd PDF z dopuszczeniem
    zaworu mającym gwint na wylocie. Zawór z gwintem na wylocie to pół zaworu
    bezpieczeństwa. Do kompletu potrzebuje wkręcanej końcówki uniemożliwiającej
    podłączenie przez użytkownika czegokolwiek z korkiem włącznie. Może być sytuacja że w
    instalacji są substancje mogące skazić środowisko. Wtedy można do zaworu
    bezpieczeństwa na sztywno połączyć kolejne elementy instalacji zapobiegającej
    skażeniu środowiska. Ale nie można podłączyć do niego pionowej rury o długości 10
    metrów ze swobodnym wylotem u góry. W zabezpieczeniach bierze się pod uwagę najgorszy
    przypadek. W pionowej rurze może się znaleźć czynnik i jego ciężar spowoduje inne
    ciśnienie zadziałania zaworu. Bóg kiedyś rozdał ludziom lejki. Większość zaczęła
    oglądać Świat patrząc od szerszej strony. Tylko nieliczni patrzyli i patrzą od strony
    węższej i widzą więcej. To oni wymyślają przepisy i rozwiązania mające zapewnić
    bezpieczeństwo dużo liczniejszej grupie głupich ludzi. Instalacja której
    użytkownikiem jest człowiek bez żadnych kwalifikacji, a takimi są instalacje w domach
    i mieszkaniach, brak możliwości podłączenia na stałe do zaworu bezpieczeństwa jest
    kluczowe zw względu na bezpieczeństwo. Czy można cokolwiek podłączyć pod zawór
    bezpieczeństwa przy sprężarce z marketu. Nie można, nie da się. Czy można cokolwiek z
    wyjątkiem plastikowego wężyka podłączyć pod zawór bezpieczeństwa w jaki wyposażony
    jest bojler dostępny w sklepie. Nie można. Nie piszę tutaj żeby jakiegoś nadętego
    puzona pzrekonać. Idioty nie da się przekonać. Ale jak jedna osoba przeczyta, pomyśli
    i jak będzie kupowała zawór bezpieczeństwa to wybierze taki jak pisałem, albo każe
    sobie podać odpowiednią końcówkę, przypilnuje Dyjora żeby taką końcówkę zamontował.
    To odniosłem sukces i nie pisałem po próżnicy. To co oponenci piszą koło chuja mi
    lata. Troche dla zasady ich powkurwiqam. Jak piszę to liczę na tych co przez lejek
    patrzą z innej strony niż Dyjor ze swoją bandą przymułów bagiennych.

  • 49. Data: 2013-07-20 08:18:32
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    Jak zwykle kogutek "odwraca kota ogonem".
    Co zaś się tyczy "lejka". Tak, masz rację, ty patrzysz przez lejek w
    odróżnieniu od stanowczej większości ludzi, którzy do patrzenia w ogóle
    nie używają lejka. Lejek niezależnie od której strony patrzysz i tak
    zawęża pole widzenia. Mniej lub więcej, ale jednak.

  • 50. Data: 2013-07-23 09:24:13
    Od: j...@g...com

    W dniu środa, 17 lipca 2013 11:11:49 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Na wejściu zimnej wody do baniaka mam zawór bezpieczeństwa (chyba) w
    >
    > wielką dziurą wylotową. Pytanie brzmi: dlaczego powinien być po stronie
    >
    > zimnej wody (bo zapytałem o to 2 hydraulików i tak się dowiedziałem).

    Zawór bezpieczeństwa do bojlera montuje się na wejściu bo jest to jednocześnie zawór
    przeciwzwrotny - zapobiega cofaniu wody z bojlera do wodociągu i jego skażeniu tym co
    może być w bojlerze i co może żyć w bojlerze.
    W przypadku zadziałania w pierwszej kolejności wyrzuci chłodniejszą wodę z dołu
    zasobnika - mniejsze ryzyko poparzenia.
    Montaż dodatkowego zaworu po stronie ciepłej to proszenie się o kłopoty - po jaką
    cholerę kolejny punkt potencjalnego wycieku. Ten zawór który pokazałeś na zdjęciu
    jest raczej do zimnej wody. Do ciepłej będzie miał czerwone pokrętło. Takie zawory
    stosuje się do zabezpieczania układów CO i w przypadku domów jednorodzinnych i
    ogrzewań etażowych są to zazwyczaj zawory na 3 bary. Do zabezpieczania bojlerów CWU
    stosuje się zawory 6-7 barów, choć w wielu przypadkach ze względu na znaczne wzrosty
    ciśnienia wody nocą trzeba dokładać jeszcze naczynia przeponowe które je kompensują.

    Jackare
    Bytom