  • 71. Data: 2013-08-08 00:41:27
    Temat: Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 7 sierpnia 2013 23:56:59 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

> [...]
    >
    > twierdzić nie zamontował, ani nie wymienił takie zaworka ani zaru,
    >
    > montowałem oraz wymieaniałem takich zaworków ilość razy, której nawet
    >
    > już nie jestewm w stanie zliczyć. Nawet dzisiaj, dosłownie kilka godzin
    >
    > temu montowałem 2 szt.

    > Wskaż nam ten opis zaworków, w których wiercą celowo otworki po to, żeby
    >
    > woda się cofała, przez zawór zwrotny.
    >
    > Przyznaję się, nie umiem znaleźć takiego opisu.
    >
    > Udowodnij nam, że masz rację, albo skończ już z tym pisaniem bajeczek
    >
    > wkraczających w dziedziny, o których nie masz najmniejszego pojęcia.

    Zawory z dziurką były w czasach kiedy ojcu z jajka na jajko przeskakiwałeś. Były, bo
    w pierwszym bojlerze jaki kupiłem taki był. Teraz są inne. Ich opis i dane techniczne
    nie są tajemnicą państwową. Jeśli bez problemów znalazłem to znajdzie go każdy. Dla
    mnie nie jest ważne że jakiemuś idiocie coś udowodnię. Ważne jest ze mam rację i jest
    to potwierdzone w opisie zaworu. Może dobrze by było jak byś sam poszukał. To że
    jesteś sprzedawcą i hydraulikiem w jednym nie stoi w sprzeczności z tym żebyś oprócz
    ceny i kierunku przykręcania wiedział jak coś działa.

  • 72. Data: 2013-08-08 08:06:34
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Zawory z dziurką były w czasach kiedy ojcu z jajka na jajko
    > przeskakiwałeś.
    > Były, bo w pierwszym bojlerze jaki kupiłem taki był.

    Pieprzysz głupoty.
    Aż tak dużo starszy ode mnie nie jesteś i bajeczki, "że kiedyś" to sobie
    możesz wsadzić wiesz gdzie...

    > Teraz są inne.

    Jakie są?
    Wyjaśnij nam jakie są i podaj wiarygodne źródło swoich rewelacji.
    Pisałeś wcześniej, że specjalnie się je tak buduje, żeby woda mogła się
    cofać.
    Ja, Marek i większość grona na tej grupie jest przekonana, że są to
    tylko twoje, wyssane z palca "banialuki".
    Skoro wiesz, że masz rację to dlaczego nie potrafisz wskazać
    jakiegokolwiek, wiarygodnego źródła?
    Wskazał byś i udowodnił, że masz rację, my byśmy ciebie przeprosili,
    powiększylibyśmy swoją wiedzę w tym temacie, a ciebie zaczęli uważać za
    gościa, który ma wielką wiedzę i szanować.
    Wybacz, ale dla mnie śmieszne jest, żebym przeszukiwał w nieskończoność
    internet, aby udowodnić sobie, że głupek ma rację. Ani to w moim
    interesie, ani to zgodne z moją wiedzą, którą śmiem twierdzić posiadam w
    tym zakresie dużo większą niż ty.

    > Ich opis i dane techniczne nie są tajemnicą państwową. Jeśli bez
    > problemów znalazłem to znajdzie go każdy.

    Tylko jakoś dziwnie nikt inny nie może znaleźć rewelacji, o których ty
    piszesz.

    > Dla mnie nie jest ważne że jakiemuś idiocie coś udowodnię.

    Póki co to tylko z siebie robisz idiotę.

    > Ważne jest ze mam rację i jest to potwierdzone w opisie zaworu.

    Argumentacja: "kogutek ma rację, bo kogutek zwasze ma rację" :)
    Wskaż ten opis, gdzie napisane jest, że "zaworki posiadają dziurki lub
    że zawór jest tak zbudowany, aby woda mogłą się cofać".
    To, że zaworki częściowo przepuszczają nie jest żadną tajemnicą, ale nie
    wynika to z celowego zaprojektowania takiej konstrukcji, która ma
    przepuszczać (tak jak to ty twierdzisz), lecz z niedoskonałości
    konstrukcji i materiałów oraz praw fizyki (np. bezwładność). Z założenia
    zaworki mają nie przepuszczać wstecz ani kropli tyle, że technicznie
    jest to prawie niemożliwe do osiągnięcia. W praktyce podczas pracy
    zaworka mikroskopijne ilości wody się cofają. Jednak nie są to ilości
    wody, o których ty pisałeś tzn. ilości, które muszą odpłynąć z bojlera,
    aby skompensować wzrost ciśnienia w bojlerze na skutek rozszerzalności
    cieplnej wody. Z resztą jakość zespoolonych zaworków (zwrotny +
    bezpieczeństwa) do bojlera jest tak niska, że po kilku miesiącach pracy
    w układzie, zaworki zwrotne po prostu przestają prawidłowo działać.
    Dlatego też mądrzejsi instalatorzy zakładają oddzielne zaworki zwrotne i
    bezpieczeństywa, których jakość jest znacznie wyższa.

  • 73. Data: 2013-08-08 08:36:39
    Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@n...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    Nie mam w instalacji zaworu zwrotnego na wejściu wodociągu więc
    cisnienie w teorii nie przekroczy ciśnienia wody w sieci.

    Dawno, dawno temu, restauracja na parterze mojego budynku miała boiler
    elektryczny do zmywania naczyń.
    W instalacji boilera nie było zainstalowanego zaworu zwrotnego.
    Pewnej nocy termostat boilera się zaciął i boiler zaczął gotować ,,w sobie"
    wodę.
    Para wypchnęła wrzątek do instalacji zimnej wody budynku, i w moim
    mieszkaniu, na drugim piętrze, w toalecie, rozpuścił się świetny czeski
    splachovac (wykonany z PCV).
    Na szczęście, obudził nas ryk ulatniającej się pary i wrzątku i potop został
    powstrzymany, pogotowie wodociągów odcięło zasilanie budynku.
    Restaurator został poinformowany o wadach swojej instalacji, ale w czasach
    ,,ciemnej komuny" wykazał się odpornością na wiedzę i po roku wypadek się
    powtórzył (sic!).

    Pozdrowienia, Tadeusz

  • 74. Data: 2013-08-08 09:18:49
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 08:06:34 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > Dlatego też mądrzejsi instalatorzy zakładają oddzielne zaworki zwrotne i
    >
    > bezpieczeństywa, których jakość jest znacznie wyższa.

    Już Ci kiedyś napisałem ze kretyn jesteś. Podtrzymuję to co wtedy napisałem. I koło
    chuja mi lata to co Ty i inni niedouczeni sobie myślą. powołujesz się na nie
    istniejącą grupę wsparcia, że niby wszyscy itp. Aż tak cienki jesteś że musisz szukać
    nie istniejącej pomocy?

  • 75. Data: 2013-08-08 09:26:13
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 08:36:39 UTC+2 użytkownik Tadeusz Jerzy Korsak
    napisał:
> [...]
    >
    > "ciemnej komuny" wykazał się odpornością na wiedzę i po roku wypadek się

    I dlatego teraz do każdego bojlera producent w fabryce przykreca zawór będący
    połączeniem dwóch zaworów. Zaworu bezpieczeństwa i zaworu zwrotnego o odpowiedniej
    charakterystyce. Gdyby zawór zwrotny był bezwzględnie szczelny to przy każdym
    podgrzewaniu wody z zaworu bezpieczeństwa kapała by woda.

  • 76. Data: 2013-08-08 10:27:19
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Pozdrowienia, Tadeusz

> [...]
    > Gdyby zawór zwrotny był bezwzględnie szczelny to przy każdym podgrzewaniu wody z

    I wlasnie kapie - bez naczynia i z zamontowanym reduktorem woda nie ma
    gdzie sie cofnac.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 77. Data: 2013-08-08 11:44:17
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 10:27:19 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Pozdrowienia, Tadeusz

    zaworu bezpieczeństwa kapała by woda.

    > I wlasnie kapie - bez naczynia i z zamontowanym reduktorem woda nie ma

> [...]

    Reduktor nie należy do standardowego wyposażenia instalacji z bojlerem. Wodociągi i
    hydrofory dostarczają wodę o takim ciśnieniu że stosowanie reduktora jest zbędne.
    Idea stosowania takiego nie do końca jednokierunkowego zaworu ma zapewnić ze nie
    kapie bo kapanie jest upierdliwe. Ale jednocześnie zapobiega cofnięciu wody jak by w
    rurociągu albo w hydroforze ciśnienie z jakiś względów spadło do zera. Oczywiście
    niedouczeni albo nieuczciwi hydraulicy potrafią wykorzystać taki zawór do zarabiania
    kasy. Zakłada taki złodziej komuś bojler. Zmieni charakterystykę zaworu żeby zrobić
    się jednokierunkowy. To z zaworu jak się grzeje to kapie. To przychodzi i robi wykład
    że bezwzględnie konieczne jest zamontowanie specjalnego dodatkowego urządzenia żeby
    nie kapało. I masa bezmyślnych durniów na to się przyjmuje. Jak nie zmieni
    charakterystyki to część osób w pewnym momencie zauważy że wężyk doprowadzający wodę
    robi się ciepły. I od hydraulika usłyszy że to bardzo poważna awaria i dobrze że
    zauważył bo cały dom zalany i jeszcze pół ulicy. A to gówno prawda bo tak ma być.
    Przychodzi i zmienia dobry zawór na popsuty bo zmieni mu charakterystykę na
    jednokierunkową. Oczywiście taki zawór nie przystosowany do pracy pod dużym
    ciśnieniem szybko się uszkodzi. Użytkownik zauważy i wyrabia sobie kartę stałego
    klienta na wymianę zaworów bezpieczeństwa do bojlera. Odpowiedzialnością hydraulik
    obciąży bogu ducha winnych Chińczyków i interes się kręci. Przy okazji łapie żywca na
    założenie dodatkowego zbiornika wyrównawczego. Nie siłą a sztuką frajerów w dupę
    tłuką.

  • 78. Data: 2013-08-08 12:04:51
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Reduktor nie należy do standardowego wyposażenia instalacji z bojlerem.
    > Wodociągi i hydrofory dostarczają wodę o takim ciśnieniu że stosowanie reduktora
    jest zbędne.

    Zawor przeciwskazeniowy tez nie pusci wody do sieci.
    Bez niego nie odbiora nowej instalacji.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 79. Data: 2013-08-08 18:35:39
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    Jakim trzeba byś kretynem, żeby wypisywać takie brednie. Jak widać
    jedyna nieskończona rzecz jaka istnieje we wszechświecie to twoja
    głupota. Ja się łudziłem, że jesteś reformowalny i że cokolwiek potrafi
    dotrzeć do twojej zakutej pały, ale jednak się myliłem. Jesteś
    niereformowalny jak święta inkwizycja i zakuty jak nit.

  • 80. Data: 2013-08-08 18:37:08
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    Zmień psychiatrę, bo ten, u którego się leczysz cię oszukuje.