  • 11. Data: 2014-10-10 09:56:13
    Temat: Re: Zawory sterowane elektrycznie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 10 Oct 2014 09:53:23 +0200, Budyń

    > Kompletna wymiana sprzetu potrwa z 5 minut

    Tzn. masz dodatkowo przed i za zaworem serwo ręczne zawory?

    --
    Pozdor Myjk

  • 12. Data: 2014-10-10 10:13:07
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2014-10-08 22:15, Irek.N. pisze:
    przy założeniu, że chcę sterować nimi
    > elektrycznie
    W każdym pomieszczeniu jest czujnik z regulatorem temp., a na każdym
    grzejniku głowica sterowana elektro-termostatycznie (Danfoss)
    http://bankfotek.pl/view/1799460
    Działa poprawnie.

  • 13. Data: 2014-10-10 10:42:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 października 2014 09:56:13 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Tzn. masz dodatkowo przed i za zaworem serwo ręczne zawory?

    Link który podałeś:
    http://allegro.pl/zawor-kulowy-z-napedem-elektryczny
    m-3-4-serwozawor-i4637045604.html
    Wygląda na zwykły zawór kulowy na którym zamiast rączki jest siłownik elektryczny czy
    jak go tam zwał. w razie czego siłownik zdejmujemy i zawór zamykamy/otwieramy
    ręcznie.

  • 14. Data: 2014-10-10 10:57:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Tzn. masz dodatkowo przed i za zaworem serwo ręczne zawory?

    mówiłem o wymianie automatyki. Ale zawory też mam (tylko ze to by juz nie
    było 5 minut) - czemuscie mi nie mówili ze zawory kulowe to zło? Dwa lata
    minęły, z 10sztuk padły juz 3 :/

    b.

  • 15. Data: 2014-10-10 11:16:35
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2014-10-09 19:30, dddddddd pisze:

    > Kupiłem kiedyś jakieś gówno i nie zamyka do końca, trochę się woda sączy

    Możesz pokazać co to za produkt?

  • 16. Data: 2014-10-10 11:52:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 października 2014 10:57:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    >czemuscie mi nie mówili ze zawory kulowe to zło? Dwa lata
    > minęły, z 10sztuk padły juz 3 :/
    Teraz jakiś szajs produkują. U mnie tez od 2008 padły(ciekną) dwa.
    Wcześniej miałem pozytywne doświadczenia z zaworami kulowymi. Bodajże w 1993 roku w
    poprzedniej firmie modernizowaliśmy instalację wodna i tez przy różnych urządzeniach
    montowałem wtedy kulowe zawory w miejsce zwykłych. Było to zarówno na zimnej wodzie
    jak i gorącej(naprawdę gorącej bo bywało że wrzątek był tam używany), kilkadziesiąt
    sztuk w tamtych latach tego wymieniłem i do 2000roku dopóki tam pracowałem nie padł
    żaden a możliwe że działają do dzisiaj.

  • 17. Data: 2014-10-10 13:31:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 10 Oct 2014 10:57:15 +0200, Budyń

    > mówiłem o wymianie automatyki.

    Jakby nie patrzeć taki zawór to też część tej autoamtyki. ;) Pytam, bo też
    będę paru takich zaworów w swojej instalacji potrzebować. Nie wiem czy do
    nagrzewnicy/chłodnicy zastosować taki kulowy, który będzie miał możliwość
    płynnego sterowania przepływem cieczy, czy jednak tylko elektrozawór ON/OFF
    (z tym, że te w spoczynku są tylko zamknięte).

    --
    Pozdor Myjk

  • 18. Data: 2014-10-10 20:17:59
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-10 11:16, krak pisze:

    > Możesz pokazać co to za produkt?

    niestety na szybko przeglądając allegro i obrazki google nie mogę go
    znaleźć :/

    Łukasz

  • 19. Data: 2014-10-10 21:44:15
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > dopóki działa. Za 2 lata moze sie okazac ze ty jestes zarobiony a
    > automatyka klęknie. Kto to naprawi?

    Jak będę tak zarobiony, że nie znajdę 10 minut na przerzucenie CF-a z
    jednego panelu do drugiego, to znaczy że powinni mnie już zakopać ;)
    A na serio, w firmie tylko ja programuję, przynajmniej rzeczy bardziej
    skomplikowane. Automatyka budynku jest dla mnie frajdą, a jest zrobiona
    tylko w 10% właśnie dlatego, że nie mam czasu na nią. Masz więc rację,
    ale tylko częściowo.
    Może pamiętasz, ale u mnie wszystko jest "nie tak", niestandardowe. Jak
    rozmawiam z ludźmi z poszczególnych branż, to zazwyczaj mam wrażenie, że
    od pługa oderwani i nie wiedzą wiele o tematach o których powinni
    wiedzieć. Przykład z linią przesyłową (ciepło do kotłowni). Goście
    obliczyli że stracę na linii więcej niż dysonuję i nie spowodowało to u
    nich żadnego alarmu w głowie. Podobnie było z PC, najpierw DZ ochłodzić,
    żeby później podgrzać - debilizm w czystej postaci.
    Dlatego sorry, wolę zrobić to samemu, przynajmniej wiem że będzie
    działać (dlatego też pytam ostatnio o tak wiele rzeczy).

    Jest jeszcze kwestia terminów. W firmie nie może być tak, że jakiś ważny
    element nie będzie dział przykładowo dzień (sterowanie energetyką,
    ogrzewaniem, dostępem, net, cokolwiek), a doświadczenia mam takie, że:
    - reklamacja posadzki przekroczyła rok i skończy się w sądzie zapewne,
    - reklamacja drzwi trwa ponad pół roku i też nie wiem jak będzie*,
    - reklamacja obróbek dachowych... powiedzmy że ustaliliśmy że się nie
    spieszy, ale niedawno po roku przyszli i poprawili tak, że gdzie indziej
    jest spartolone,
    - nadal do skucia jest około 20 płytek na posadzce i 4 kratki odpływowe.

    Dlaczego to tak trwa? Bo nie mam już sił do tego, a doprosić się nie
    można. Jak więc będzie wyglądał temat gdy zlecę komuś automatykę? Podobnie?

    > Wychodząc z tego założenia moja automatyka oparta jest na seryjnym
    > komputerku, modułach przekaźników i kopii programu na karcie SD.
    > Kompletna wymiana sprzetu potrwa z 5 minut i nie trzeba nic wiedziec
    > byle wymienic sztuka w sztuke.

    A kto mówi że procka samemu tam lutuję? Jest sobie panel będący za razem
    sterownikiem, na tym HMI posadzone, trochę wysp i tyle. Jak się coś
    pokaszani, to wyciągnę z szuflady (w końcu w maszynach używamy tego
    samego) i wymienię. Wymontowanie panelu będzie najdłuższą operacją :)

    Miłego.
    Irek.N.
    * zamówiłem elektrozaczep do drzwi Hormanna, przyszedł klasyczny
    chowany, a ja potrzebuję z długą blachą czołową. Rozmowa nie miała
    sensu, wiedzą lepiej, więc poprosiłem o zamontowanie. We wtorek będę
    patrzył jak odbijają się od tematu - fizyki nie przeskoczą.

  • 20. Data: 2014-10-11 23:33:07
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Irek.N. wrote:
    > Bry...
    > Mam pytanie, czy ma ktoś może doświadczenie i podpowie jakie zawory
    > warto zastosować w instalacji CO, przy założeniu, że chcę sterować
    > nimi elektrycznie?
    >
    > Wydumałem sobie, że zrobię kotłownię tak, aby automatyka budynku
    > zarządzała nastawami. Kłopot w tym, że nie znam zupełnie branży
    > hydraulicznej - a potrzebuję zawory 2/2 ewentualnie 3/2 (analogią do
    > pneumatycznych), sterowane z 24VDC lub 230VAC, szacuję około cala
    > średnicą. Szukam czegoś przyzwoitego jakościowo, niezawodnego.

> [...]

    co to za nomenklatura 2/2 i 3/2?
    jeżeli ma być porządnie to powinny być zawory 3-drogowe i dodatkowe
    pompy
    w sumie to napisz gdzie chciałbyś to wsadzić bo może całkiem nieźle
    kombinujesz