  • 11. Data: 2009-06-30 07:55:29
    Temat: Re: Zbiornik ciepłej wody ???
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:h2cfv5$lpi$1@news.onet.pl...

    > Pytałem z czystej ciekawości. Jaką maks temperaturę można uzyskać pompą
    > ciepła w zasobniku?
    > Bo jak nie za wysoką to co wtedy z legionellami i innymi bakteriami które
    > podobno lubia zagnieżdzić się w zasobniku.

    Z tego co wiem, pompa da nawet jakies 60 stopni, ale COP wychodzi "nie
    tego". Realnie pewnie nalezalo by przyjac max 40 stopni a legionelie zapewne
    mozna zwalczac zamontowana grzalka elektryczna.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-06-30 07:58:54
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    kris pisze:

    > Jaką maks. temperaturę w zasobniku uzyskasz grzejąc tylko pompą ciepła?

    Odpowiem za niego - rozsądnie to 55 st. C. Da się także 65 st. C, ale
    to już stawia pod znakiem zapytania ekonomikę grzania pompą. MZ te 55
    st. C jest jak znalazł, raz na ruski rok legionelę wybije grzałką
    elektryczną nagrzewając do 70 st. C.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 13. Data: 2009-06-30 08:08:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > już stawia pod znakiem zapytania ekonomikę grzania pompą. MZ te 55 st. C
    > jest jak znalazł, raz na ruski rok legionelę wybije grzałką elektryczną

    Dzięki za wyjaśnienia. 55-60 st. C to faktycznie spokojnie wystarcza.
    Ja grzeję CO kotłem na paliwo stałe i mam ustawione na 60 st. C. zasobnik
    150l. dla 3 osobowej rodziny spokojnie wystarczy.
    Raz na miesiąc grzeje do 80 st. C.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-06-30 08:28:48
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Cze, 09:32, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:5eced243-ca66-4c92-a180-831af2f85aa8@
    l31g2000yqb.googlegroups.com...

    > Jaką maks. temperaturę w zasobniku uzyskasz grzejąc tylko pompą ciepła?

    ok 60-65 C ale to nieoptymalne - grzac bede do 40-45C. Co jakis czas
    przed legionella bedzie mi dogrzewac grzala elektryczna w drugiej
    taryfie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2009-06-30 08:42:17
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    NA odwrót, dolna dla solarów, a górna do pieca. ALe jak nie masz solarów to
    górna do kominka np a dolna do pieca. Genrlanie tak że dolna weżownica to
    pierwotne zasilanie a górna to wtórne.Polecam Atlantic, dobry i nie drogi,
    300litrów, dwie wężownice. Antylegionelis, jakieś deflektory wody i system
    antykorozyjny. Do tego jest kryza do której można wstawić grzałkę
    ceramiczną, ale nie bezposrenio do wody tylko poprzez izloujacy stalowy
    cylinder. Grzałka ma moc 2kW.
    U mnie piec grzeje tylko dolną wężownicę, starcza na 2,3 dni, jak
    podgrzewanie wyłączone.
    W domu ja z żoną.
    Nie mamy zmywraki i naczynia myte w ciepłej wodzie.

    > Dziala wlasnie tak, ze dolna ogrzewa caly zasobnik do wyzszej temperatury
    > a gorna tak jakbys mial maly zasobnik. Grzanie 300L wody kotlem wydaje sie
    > maloekonomiczne i jak podejzewam malo komfortowe. Wyobraz sobie sytuacje
    > kiedy bierzesz prysznic i ciepla woda zaczyna sie konczyc. Nie jestem
    > pewien czy kociol bedzie w stanie zapewnic odpowiedni komfort grzejac 300
    > L wody w czsie jej sporego poboru.

    Maniek, ale przecież w zbiorniki nie są przepływowymi podgrzewaczami wody
    :).
    W zbiorniku grzjesz wodę do określonej temperatury pobierasz, później znowu
    dogrzewasz i tak w kółko
    Ja mam tak u siebie, że mierzę temperaturę w górnej części zbiornika i jak
    spadnie poniżej 40 to włączam pompę, która wymusza obieg w dolnej wężownicy.
    W sumie miałem stosować cyrkulację ale woda się sama miesza, tzn. nie jest
    tak, że na górze mam 50 stopnia a na dole 20.
    Tzn. jest tak ale tylko przy rozładowywaniu zbiornika.

    Pozdrawiam Michał

  • 16. Data: 2009-06-30 09:57:39
    Od: "Boban" <b...@N...gazeta.pl>

    Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Z pewnością wielu już przerobiło ten temat.
    >
    > Jaki zasobnik na ciepłą wodę?
    >
    > W domu będzie ogrzewanie gazowe + kominek z płaszczem i solary.
    >
    > CO podgrzewać ma tylko piec gazowy (kondensacyjny) i kominek. DO wody
    > planuję solary no i oczywiście piec.

    Zamontuj do tego kotła zasobnik 100-120 l i masz problem CWU rozwiązany.
    O solarach raczej zapomnij - w obecnych warunkach to kwestia głównie mody
    i "ekologii" a nie ekonomii. Instalacja solarna to koszt ponad 10000.

  • 17. Data: 2009-06-30 10:05:46
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Zamontuj do tego kotła zasobnik 100-120 l i masz problem CWU rozwiązany.
    > O solarach raczej zapomnij - w obecnych warunkach to kwestia głównie mody
    > i "ekologii" a nie ekonomii. Instalacja solarna to koszt ponad 10000.

    Ja taki maiłem Galmetu 120L i musiałem go zdemntować bo nie dawał rady, tzn.
    nie wystarczał nam trzeba go było ciągle ostro ładować.
    Zresztą teraz jest do kupienia :), Galmetowski z podówjną wężowinicą "U" 120
    L, emaliowany w płaszczu z pianki. Używany jakieś 3 miesiące. Zakyupiony
    nowy w sklepie, mam gdzieś nawet fakturę.
    Wrocława.
    JEstem w stanie go dowieźć do Wrocławia lub okolic na trasie Oława-Wrocław,
    Jelcz_laskowice-Wrocław.
    Przyłącza do wężownicy 2". Przyłącza CWU to 3/4 "".

    Pozdrawiam Michał

  • 18. Data: 2009-06-30 12:50:25
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Boban" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > O solarach raczej zapomnij - w obecnych warunkach to kwestia głównie mody
    > i "ekologii" a nie ekonomii. Instalacja solarna to koszt ponad 10000.
    >
    > --

    w Castoramie kupisz za 6886, w tym zbiornik 250 l
    do tego rurki, montaż i chyba jestes ponizej 10000 zł

    pozdr
    p.

  • 19. Data: 2009-06-30 13:20:56
    Od: "Boban" <b...@N...gazeta.pl>

    Stolat <c...@g...pl> napisał(a):

    > Ja taki maiłem Galmetu 120L i musiałem go zdemntować bo nie dawał rady,
    tzn.
    > nie wystarczał nam trzeba go było ciągle ostro ładować.

    Dziwne, ja mam zasobnik 120l i przez 2 lata raz zabrakło ciepłej wody
    (jednoczesne korzystanie z prysznica i napełnianie wanny)

  • 20. Data: 2009-06-30 13:27:55
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Bardzo rzadko to robie, ale moze Jakare delikatnie mowiac nie zabieraj
    > glosu w tej sprawie. Najpierw moze gdzies dopytaj.
    >
    > Pozdro.. TK

    Takie właśnie informacje dostałem od przedstawiciela Ulricha i całkowicie
    odpuściłem temat solarów.
    --
    Jackare