  • 21. Data: 2009-06-30 15:46:13
    Temat: Re: Zbiornik ciepłej wody ???
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Takie właśnie informacje dostałem od przedstawiciela Ulricha i całkowicie
    > odpuściłem temat solarów.

    Chyba mu strasznie podpadles :) ze facet zamiast zarobic na tobie cie
    zniechecil. Wrecz nie moge sobie wyobrazic takiej teorii spiskowej :)

    Takie cos http://sczygiel.googlepages.com/IMG_3156.JPG nagrzewalo wode w zeszlym
    roku w kwietniu do 75 stopni. Po nalaniu do 100l plastikowej beczki wody ze
    studni trzy dni trwalo dojscie do 75 stopni wieczorem. Pora to przelom
    kwietnia/maja i sloneczna ciepla (nie upalna) pogoda. Instalacja bez pompki,
    sama grawitacja.

    Przekalkulj sobie solary :)

    Podpowiem ze na zime sie malo nadaja (ale wode z wodociagu dogrzeja spokojnie
    wiec na tej wodzie mozna osiagnac zysk 10-20 stopni.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 22. Data: 2009-06-30 16:00:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > NA odwrót, dolna dla solarów, a górna do pieca.

    Nie wiem gdzie tu odwrot, no ale to nie wazne. :-)

    > Maniek, ale przecież w zbiorniki nie są przepływowymi podgrzewaczami wody
    > :).
    > W zbiorniku grzjesz wodę do określonej temperatury pobierasz, później
    > znowu dogrzewasz i tak w kółko

    Jezeli w duzym zasobniku mamy ciepla wode na gorze a zimna na dole, to
    biorac prysznic z duza iloscia wody powodujemy, ze zimna dosc szybko wypiera
    ciepla, to jest jasne. Kociol dostanie impuls ze temp. spadla i trzeba
    wlaczyc ogrzewanie wody, ale prysznic dalej odkrecony. Teraz, czy kociol
    zdazy dogrzac 300 L tak zeby kapiacy tego nie zauwazyl to pewny nie jestem i
    tyle.

    > Ja mam tak u siebie, że mierzę temperaturę w górnej części zbiornika i jak
    > spadnie poniżej 40 to włączam pompę, która wymusza obieg w dolnej
    > wężownicy.

    Ale jaka pompa?? Kolega Ariusz ma miec kociol gazowy, podejzewam ze z
    zaworem trojdrogowym i priorytetem dla CWU. Temperatura na gorze spada do 40
    stopni i wlacza sie kociol ktory ma ogrzac 300 L zimnej wody w ponad polowie
    zbiornika.

    > W sumie miałem stosować cyrkulację ale woda się sama miesza, tzn. nie jest
    > tak, że na górze mam 50 stopnia a na dole 20.
    > Tzn. jest tak ale tylko przy rozładowywaniu zbiornika.

    Miesza sie bo grzejesz dolna wezownica, gdybys grzal gorna to sie nie
    zmiesza i o to chodzi.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-06-30 16:46:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Boban" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > w Castoramie kupisz za 6886, w tym zbiornik 250 l
    > do tego rurki, montaż i chyba jestes ponizej 10000 zł

    Pisza takie pierdoly, ale nikt nie zada sobie trudu by sprawdzic aktualne
    ceny. Ja za swoj prozniowy z zasobnikiem 300 L zaplacilem 6000zl. Koszt rur
    w moim przypadku to 600zl. Dojdzie glikol i wlasciwie mozna odpalac. Aha,
    dekarze za zamontowanie kolektora na dachu wzieli nie wiecej jak 200zl.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2009-06-30 16:49:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

    > Takie właśnie informacje dostałem od przedstawiciela Ulricha i całkowicie
    > odpuściłem temat solarów.

    Musial byc na kacu gigancie, albo nacpany. :-)

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-06-30 22:21:46
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Witam,

    Kupilem!

    Kupowac bo jeszcze jest jeden na stanie - aukcja wystawiona przed 2h -
    zaraz moze zniknac! :)

    Cena swietna - za 1,5k pln nie kupie absolutnie nic lepszego - to
    firmowy (blomberg = beko), niemiecki, nowiutki zasobnik solarny 300l z
    dwoma wezownicami, a do tego mam 50km do bielska wiec transport prawie
    gratis :-)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2009-06-30 22:22:56
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Witam,

    A tu macie jeszcze tanie solarki od tego samego goscia:

    http://www.allegro.pl/item671919753_kolektory_kolekt
    or_sloneczne_vitosol_200_50_ceny.html

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2009-06-30 22:56:20
    Temat: Re: Zbiornik cieplej wody ???
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    b.googlegroups.com...
> [...]
    > firmowy (blomberg = beko), niemiecki, nowiutki zasobnik solarny 300l z
    > dwoma wezownicami, a do tego mam 50km do bielska wiec transport prawie

    Za tyle to kupuje sie byle pierdziela sto cos tam litrow. Dobrze zrobiles.
    Jak bedziesz jechal po zasobnik to pamietaj, ze ma chyba z 1,8m wysokosci,
    wiec do standardowego bagaznika sie nie zmiesci, no i troche wazy. :-)

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-06-30 23:02:11
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Lip, 00:56, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Jak bedziesz jechal po zasobnik to pamietaj, ze ma chyba z 1,8m wysokosci,
    > wiec do standardowego bagaznika sie nie zmiesci, no i troche wazy. :-)

    Mam duza fure - wiozlem w srodku 1t cegiel klinkierowych wiec bojlerek
    tez wejdzie :-))) Z tego co widze ma 65cm srednicy, 1,5m wysokosci i
    wazy 130kg - w dwojke powinno sie go dac ladnie zapakowac :) Szkoda,
    ze bialy a nie srebrny - sa tez takie wersje ;-) Jutro jade odebrac to
    cudo i szukam jakiejs grzalki z termostatem - na jebaju niemieckim
    pelno ich po 100-150E za 6-9kW a u nas cos na allegro i nawet na
    googlu cicho :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2009-06-30 23:24:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Mam duza fure - wiozlem w srodku 1t cegiel klinkierowych wiec bojlerek
    > tez wejdzie :-))) Z tego co widze ma 65cm srednicy, 1,5m wysokosci i

    No to niski jakis, moj ma na oko 1,8m, ale pewnie mniejsza srednica.

    > wazy 130kg - w dwojke powinno sie go dac ladnie zapakowac :)

    Ja dalem rade z pomoca jednej osoby, wiec spoko.

    >Szkoda,
    > ze bialy a nie srebrny - sa tez takie wersje ;-)

    No tak, w salonie przy nowej plazmie ladnie by sie prezentowal. :-DD

    >Jutro jade odebrac to
    > cudo i szukam jakiejs grzalki z termostatem - na jebaju niemieckim
    > pelno ich po 100-150E za 6-9kW a u nas cos na allegro i nawet na
    > googlu cicho :)

    Poczekaj az to zobaczysz, w moim chyba nawet nie ma miejsca na grzalke.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-06-30 23:28:23
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Lip, 01:24, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Poczekaj az to zobaczysz, w moim chyba nawet nie ma miejsca na grzalke.

    Tu jest - mam juz dokumentacje w PDF :) Pasuja "standardowe" grzalki z
    kroccem fi 1 1/2' tego typu:

    http://shop.ebay.de/Elektroheizstab?_from=R40&_trksi
    d=m38&_nkw=Elektroheizstab&_naf=1

    Ma tez trzy wyjscia do podpiecia termometrow wiec mozna zastosowac
    jakas wersje "self made", choc wolalbym prosta grzalke z wbudowanym
    termostatem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.