  • 31. Data: 2009-07-01 08:00:00
    Temat: Re: Zbiornik ciepłej wody ???
    Od: "Boban" <b...@N...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Pisza takie pierdoly, ale nikt nie zada sobie trudu by sprawdzic aktualne
    > ceny. Ja za swoj prozniowy z zasobnikiem 300 L zaplacilem 6000zl. Koszt rur
    > w moim przypadku to 600zl. Dojdzie glikol i wlasciwie mozna odpalac. Aha,
    > dekarze za zamontowanie kolektora na dachu wzieli nie wiecej jak 200zl.

    Znajomi 2 lata temu za zestaw Viessmanna zapłacili ok. 13000.

  • 32. Data: 2009-07-01 08:13:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Boban" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Znajomi 2 lata temu za zestaw Viessmanna zapłacili ok. 13000.

    Viessmann pewnie i dzis tyle kosztuje, naszczescie to nie jedyny producent.
    Przy tej kwocie inwestycja faktycznie jest raczej malooplacalna.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2009-07-01 08:41:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

    > Tez wlasnie stoje przed zakupem zasobnika - z tym ze ja bede grzal
    > wlasciwie tylko pompa ciepla. Zastanawiam sie czy jest wogole sens
    > kupowac zasobnik z dwoma wezownicami, solarow nie planuje ale moze
    > kiedys beda tansze i wtedy bedzie jak znalazl?... :) Pojemnosc z kolei
    > jak najwieksza -> zastanawiam sie nad 400l - lubie dlugie prysznice. A
    > tak najchetniej to zrobilbym sobie zbiornik buforowy ~2000l zarowno do
    > CO jak i CWU i wtedy pompa chodzilaby tylko i wylacznie w nocy w
    > tanszej taryfie :-) Musze to wszystko jeszcze poprzeliczac :]

    300 litrów jest wystarczający całkowicie nawet jak go będziesz grzał tylko
    do 45-50 stopni (pompa ciepła wiadomo)

    zbironik buforowy nie ma kompletnei sensu w przypadku pompy ciepła.

  • 34. Data: 2009-07-01 08:42:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    >
    > Dziala wlasnie tak, ze dolna ogrzewa caly zasobnik do wyzszej
    > temperatury a gorna tak jakbys mial maly zasobnik. Grzanie 300L wody
    > kotlem wydaje sie maloekonomiczne i jak podejzewam malo komfortowe.
    > Wyobraz sobie sytuacje kiedy bierzesz prysznic i ciepla woda zaczyna
    > sie konczyc. Nie jestem pewien czy kociol bedzie w stanie zapewnic
    > odpowiedni komfort grzejac 300 L wody w czsie jej sporego poboru.
    > Trzeba by pewnie zastosowac cyrkulacje wody w zasobniku by wymusic
    > mieszanie warstw wody. Przy solarach stawial bym jednak na zasobnik

    ile ty musiałbys tej wody puscić aby zużyć 300 litrów wody.

  • 35. Data: 2009-07-01 08:45:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > 6000zl. Koszt rur w moim przypadku to 600zl. Dojdzie glikol i
    > wlasciwie mozna odpalac. Aha, dekarze za zamontowanie kolektora na

    jakiej firmy? jaka trwałość czernienia, jak długo próżnia się utrzyma? jaka
    realna sprawność, jaka izolacja zbiornika. jaki zbiornik? jaka powłoka
    wewnątrz zbiornika.

  • 36. Data: 2009-07-01 08:45:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boban wrote:

    > Znajomi 2 lata temu za zestaw Viessmanna zapłacili ok. 13000.

    oni są b. drodzy i wcale nei najlepsi.

  • 37. Data: 2009-07-01 09:04:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > ile ty musiałbys tej wody puscić aby zużyć 300 litrów wody.

    To nie tak, zakladam sytuacje dosc moze skrajna, kiedy w zasobniku cieplej
    wody ok. 40 stopni jest na tyle duzo, ze nie wlacza kotla, ale na tyle malo
    by starczylo do kapieli nie jednej osoby. W pewnym momencie moze wystapic
    deficyt po prostu, a nagrzanie nastepnych calych 300 L wody troche musi
    potrwac.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2009-07-01 09:10:18
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > jakiej firmy? jaka trwałość czernienia, jak długo próżnia się utrzyma?
    > jaka realna sprawność, jaka izolacja zbiornika. jaki zbiornik? jaka
    > powłoka wewnątrz zbiornika.

    Dokladnie takie cos:
    http://www.allegro.pl/item675396211_zestaw_solarny_u
    lrich_solarset_dual_sd_300.html

    Nie wiem jakie czernienie, ale proznia jak sadze utrzyma sie do zdychu, tj.
    do rozbicia rury. Nie widze miejsca, ktorym rura mogla by sie napowietrzyc.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2009-07-01 10:17:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    >
    > Nie wiem jakie czernienie, ale proznia jak sadze utrzyma sie do
    > zdychu, tj. do rozbicia rury. Nie widze miejsca, ktorym rura mogla by

    są różne sposoby tworzenia czarnej matowej warstwy absorbcyjnej, tanie
    sposoby tworzą warstwę która z czasem szarzeje a co zatym idzie znacząco
    spada sprawność układu. Próznia też nie jest równa prózni, wbrew pozorom
    wyprodukowanie takich rur z dobra głęboką próżnia nie jest proste, te tanie
    rury często mają niby próżnie która powoduje ze ukłąd ma małą sprawność.
    Dodam że dobre firmy dają gwarancję na próżnie i jak ktos stwierdzi że spada
    sprawność to można rurę oddac do zbadania i wymieniają na nową. Wbrew
    pozorom próznia potrafi "schodzić" zw żle zasklepionych rur.

    zasobnik też nie jest równy zasobnikowi, pomijam kwestie grubości pancerza i
    czy te nominalne 10MPa wytrzymałości ciśneiniowej to tylko jest na papierze
    czy w rzeczywistości. Ważne jest to czym w środku jest wykończony zbiornik,
    Niewiem czy wiecie ale powłoki cynkowe od jakiegoś czasu nei sa dobrze
    widziane w instalacjach CWU ze względu na wydzielanie substancji szkodliwych
    dla zdrowia. (dopuszczone są tylko specjalne powłoki) Ponadto ocynk nei jest
    nieśmeirtelny i z czasem ulega wypłukaniu. Dobre są powłoki szklane ale te
    raczej w tanich zbiornikach nie wystepują. Najlepsza jest stal nierdzewna.
    Jakość izolacji ma znaczenie gdy produkujemy 100 000 zbiorników to
    zaoszczędzenie 10 dolarów na izolacji daje nam okrągły milion w kieszeni,
    wiec tanie zasobniki zwykle mają bardzo marniutkie powloki izolacyjne, będa
    tanie ale będą miały duże straty ciepła.

    to tyle.

  • 40. Data: 2009-07-01 17:48:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > wyprodukowanie takich rur z dobra głęboką próżnia nie jest proste, te
    > tanie rury często mają niby próżnie która powoduje ze ukłąd ma małą

    Jak kiedys sie orientowalem to producentow wielu nie ma i byc moze te same
    rury siedza w wiekszosci kolektorow, ale to tylko moja hipoteza.

> [...]
    > szkodliwych dla zdrowia. (dopuszczone są tylko specjalne powłoki) Ponadto
    > ocynk nei jest nieśmeirtelny i z czasem ulega wypłukaniu.

    W tym roku wymienialem na gwarancji bojler cynkowany, wytrzymal niecale dwa
    lata. Wszyscy szanujacy sie producenci wyszli juz z ocynku.

    > Dobre są powłoki szklane ale te raczej w tanich zbiornikach nie wystepują.
    > Najlepsza jest stal nierdzewna.

    Ten moj jest z tego co wiem emaliowany, zabezpieczony anoda magnezowa.

> [...]
    > wiec tanie zasobniki zwykle mają bardzo marniutkie powloki izolacyjne,
    > będa tanie ale będą miały duże straty ciepła.

    Wszystko to bardzo ciekawe co piszesz i pouczajace. Niestety my klienci
    niewielki mamy wplyw na to co tak naprawde kupujemy. Ja akurat kupilem
    zestaw tzw. markowy liczac na to ze dolozyl staran by jakosc byla
    zadowalajaca. To tyle co moge zrobic.

    Pozdro.. TK