  • 1. Data: 2012-03-03 18:33:46
    Temat: Zdalne sterowanie chałupą z komórki
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Czy ktoś z szanownych Grupowiczów ma jakieś doświadczenia z takim
    patentem jak w temacie?
    Chciałbym mieć możliwość załączenia ogrzewania czy też klimatyzacji za
    pomocą np. sms-a. Niezłe by też było zdalne sterowanie oświetleniem jako
    symulacja, że ktoś jest w domu.
    Zależy mi na rozwiązaniu prostym i niedrogim.
    Coś pośredniego między systemami za 1500 zł, jakie widzę w reklamach a
    komórką spadającą z półeczki i załączającą ogrzewanie sznurkiem
    przywiązanym do wyłącznika ;-)
    I jeszcze pytanie: jak wygląda odporność takiego systemu na
    przypadkowe/niechciane sms-y? Wolałbym, żeby system rozróżniał sms ode
    mnie od sms-a od operatora np. z informacją, że wygrałem kolejne audi/bmw.
    Co byście poradzili?
    Jacek

  • 2. Data: 2012-03-03 18:57:48
    Temat: Re: Zdalne sterowanie chałupą z komórki
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jacek" <n...@g...com> wrote:
> [...]
    > przypadkowe/niechciane sms-y? Wolałbym, żeby system rozróżniał sms ode mnie od
    > sms-a od operatora np. z informacją, że wygrałem kolejne audi/bmw.

    1. Satel Integra + przekaźniki telefoniczne + linia telefoniczna analogowa lub
    coś co ją emuluje.
    2. Satel Integra + ETHM-1 + łącze internetowe ze stałym IP oraz wirtualny
    manipulator w komórce.
    3. Moduł ethm-2 lub coś podobnego z allegro + aktywna karta sim.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2012-03-03 21:05:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > Coś pośredniego między systemami za 1500 zł, jakie widzę w reklamach a
    > komórką spadającą z półeczki i załączającą ogrzewanie sznurkiem

    jak to to ma być wyrafinowane i robic różne cuda to na tanio raczej nie licz

    trzeba zrobic inteligentny dom.

  • 4. Data: 2012-03-03 21:10:31
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    On 3 Mar, 19:33, Jacek <n...@g...com> wrote:
    > Czy ktoś z szanownych Grupowiczów ma jakieś doświadczenia z takim
    > patentem jak w temacie?

    Miałem raz bramę do magazynu otwieraną i zamykaną smsem. Jedna z kamer
    (podgląd przez internet) była skierowana na bramę, aby można było
    sprawdzic, czy rzeczywiście zrobiła co się chciało. Fajna rzecz, gdy
    będąc na końcu świata można pomóc magazynierowi, kóry zapomniał kluczy.

  • 5. Data: 2012-03-03 21:43:42
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > przypadkowe/niechciane sms-y? Wolałbym, żeby system rozróżniał sms ode
    > mnie od sms-a od operatora np. z informacją, że wygrałem kolejne audi/bmw.

    Chętnie bym poznał widziany przez Ciebie system za 1500zł, który realizuje
    wszystkie wymienione przez Ciebie funkcje.
    Montuję tego typu systemy, ale jeszcze nie udało mi się znaleźć tak taniego
    rozwiązania.

  • 6. Data: 2012-03-03 22:18:49
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-03 22:43, Plumpi pisze:

> [...]
    > realizuje wszystkie wymienione przez Ciebie funkcje.
    > Montuję tego typu systemy, ale jeszcze nie udało mi się znaleźć tak

    No wiesz. Elektroniką przestałem się bawić dobre 20 lat temu, więc
    jestem lekko z tyłu. Wydaje mi się, że niektóre ceny są ekstremalne, np.
    budzik kwarcowy w hurtowni (trzeba kupić minimum karton budzików)
    kosztuje 1,50 zł a za jakieś cudo, powiedzmy, że sterowanie c.o. zdalnie
    za pomocą sms każą sobie płacić minimum 1500 zł.
    Byc może amatorów tego drugiego jest znacznie mniej, niż amatorów
    chińskich budzików i stąd ta dysproporcja cenowa ale i tak nie jestem
    skłonny wydać 1500. Może działa tu stara, jak świat zasada, żeby kasować
    klienta wg tego, na ile wygląda?
    Jacek

  • 7. Data: 2012-03-04 08:10:50
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

> [...]
    > realizuje wszystkie wymienione przez Ciebie funkcje.
    > Montuję tego typu systemy, ale jeszcze nie udało mi się znaleźć tak

    na szybko: GPRS-T2 + jakieś przekaźniki (styczniki) przepuszczające
    większe obciążenia. Koszt razem pewnie poniżej 500zł (+przewody w domu),
    załączy ogrzewanie, otworzy roletę, załączy światło czy też
    klimatyzację. Oczywiście poniżej 1000zł ja też tego nie zamontuję ale
    jak sam się zabierze to zrobi to za kilkaset zł (oczywiście zależy co
    chce osiągnąć, ale podstawowe sterowanie zrealizuje na powyższym).

    Lukasz

  • 8. Data: 2012-03-04 08:32:06
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]

    tak sobie myśle ze możnaby spróbowac postawic komputer na linuksie typu "pi
    raspberry" (100zł), a potem coś w systemie 1-wire:
    -moduł z przekaźnikami http://www.meraprojekt.com.pl/mp00221.html (220zł).
    -różne czujki pomiarowe http://wiki.2o.pl/wiki/Strona_g%C5%82%C3%B3wna

    Komp trzeba podłaczyć do netu a wtedy bedzie dostęp poprzez internet, a
    ponieważ w telefonach net jest powszechny to moze to nawet lepiej dzialać
    niz sms :)

    b.

  • 9. Data: 2012-03-04 09:57:33
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <w...@b...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zabierze to zrobi to za kilkaset zł (oczywiście zależy co chce osiągnąć,
    > ale podstawowe sterowanie zrealizuje na powyższym).

    Ale on chciał nie tylko sterowanie 5 wyjściami, ale także i sterowanie
    temperaturą, oświetleniem (symulacja obecności domowników).
    Dorzuć do tej płytki za kilkaset złotych obudowę, zasilacz, czujniki i
    czujki, kilka przekaźnikó, a w sumie to trzeba by jeszcze jakąś centralkę
    alarmową i już się robi koszt conajmniej. 3 tys. zł. ito są tyl;koi i
    wyłącznie koszty materiałów bez robocizny.
    Uważam, że 1500zł które on widział to wyjątkowa okazja jak za urządzenie,
    które posiadałoby takie możliwości :)
    Dlatego chętnie bym sam się zapoznał z taką ofertą.

  • 10. Data: 2012-03-04 10:07:43
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]

    > chińskich budzików i stąd ta dysproporcja cenowa ale i tak nie jestem
    > skłonny wydać 1500. Może działa tu stara, jak świat zasada, żeby kasować

    No dobra, nie fantazjujmy inie gdybajmy.
    Widziałeś taki system za 1500zł, któy mógłby realizować te wszystkie
    funkcje, które opisałeś?
    Bo ja jeszcze nie.
    Najtańsze moduły GSM z jakimi miałem do czynienia to koszt ok. 300-500zł i
    realizowały one kilka podstawowych funkcji typu pomiar temperatury i jej
    regulacja + sterowanie kilkoma wyjściami załącz/wyłącz. Jeżeli wystarczą Ci
    takie funkcje to poszukaj na Allegro, jest cała masa tego typu modułów GSM.
    Tylko weź pod uwagę, że sam moduł to nie wszystko. Potrzebny jest jeszcze
    zasilacz, skrzynka, przewody, czujniki, antena zewnętrzna o większym
    zasięgu. W sumie robi się już koszt 1500-2000zł, a system dopiero jest w
    stanie zrealizować kilka z funkcji, które opisałeś. Prawda jest taka, że są
    to dość drogie rozwiązania i tu nie ma co liczyć na ceny takie jak ładowarek
    do telefonów po 1,50zł :)
    1500zł to jest naprawdę nisku budżet. Sensowne rozwiązania to koszty rzędu 2
    razy tyle.