  • 31. Data: 2012-03-05 20:24:57
    Temat: Re: Zdalne sterowanie chałupą z komórki
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-04 22:45, Marek Dyjor pisze:
> [...]

    nie sterowanie temperaturą a załączanie ogrzewania/klimy/światła co
    spokojnie zrealizuje wyjściami nadajnika gsm

    do nadajnika za 300-500zł dorzucić musisz przekaźniki - niech będzie
    kolejne 500zł (strasznie drogie)

    a w sumie to trzeba by jeszcze jakąś

    do podstawowych funkcji nie trzeba

    sprzedam ci system z jego wymagań za 1500zł, oczywiście bez robocizny- i
    ja będę zadowolony i ty :)

    nie chce mi się szukać samego nadajnika ale bez problemu się znajdzie
    (chyba ROPAM miał więcej wyjść)

    > GPRS-T2 nie steruje niczym ono tylko przekazuje poprzez sieć stan 5 wejść.
    >
    > jesli już to stąd coś wybrać http://www.gsmtronik.pl/

    fakt, T2 ma tylko jedno wyjście, nie zmienia to faktu że poniżej 1500zł
    spokojnie coś się znajdzie

    Lukasz

  • 32. Data: 2012-03-06 12:46:50
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    > Coś pośredniego między systemami za 1500 zł, jakie widzę w reklamach a
    > komórką spadającą z półeczki i załączającą ogrzewanie sznurkiem
    > przywiązanym do wyłącznika ;-)
    To mój patent. Wcześniej "komórką" otwierałem domofon. Działało to tak:
    Eryk z "białą listą" poza obudowę wyprowadzone kabelki z wibratora,
    tranzystor przekaźnik - domofon. JAk dzwoniłem, telefon włączał wibracje
    i domofon się otwierał. Koszt telefonu - maks 50zł. interfejs do
    starowania czymkolwiek co przyjmie włącz/wyłącz - maks 50zł. Tanio i nie
    musisz budować inteligentnego domu i ciągnąć 2km kabli.
    ToMasz

  • 33. Data: 2012-03-06 13:01:35
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "ToMasz" <t...@n...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > czymkolwiek co przyjmie włącz/wyłącz - maks 50zł. Tanio i nie musisz
    > budować inteligentnego domu i ciągnąć 2km kabli.

    Tak tylko każde użycie jest zapisywane w bilingach i wgląd może mieć w te
    bilingi każdy od żony począwszy, a zbieranie na siebie danych kiedy się
    wchodziło czy wychodziło może kiedyś wyjść bokiem właścicielowi.

  • 34. Data: 2012-03-06 14:22:18
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-04 11:07, Plumpi pisze:
    > No dobra, nie fantazjujmy inie gdybajmy.
    > Widziałeś taki system za 1500zł, któy mógłby realizować te wszystkie
    > funkcje, które opisałeś?
    > Bo ja jeszcze nie.
    > Najtańsze moduły GSM z jakimi miałem do czynienia to koszt ok. 300-500zł
    > i realizowały one kilka podstawowych funkcji typu pomiar temperatury i
    > jej regulacja + sterowanie kilkoma wyjściami załącz/wyłącz. Jeżeli
    > wystarczą Ci takie funkcje to poszukaj na Allegro, jest cała masa tego
    > typu modułów GSM. Tylko weź pod uwagę, że sam moduł to nie wszystko.
    > Potrzebny jest jeszcze zasilacz, skrzynka,

    to już zależy od systemu, ale to raptem dodatkowe 150zł

    przewody,

    okablowanie musi mieć przygotowane, ale on chciał system a nie system z
    okablowaniem i robocizną

    czujniki,

    jak potrzebuje tylko załączyć piec np. gazowy, to wystarczy mu połączyć
    wyjście nadajnika z wejściem - będzie miał potwierdzenie załączania.
    Podobnie ze sterowaniem (załączaniem) oświetleniem czy klimatyzacją - a
    tego właśnie wymagał wątkotwórca - nic nie napisał że chce automatykę
    domu, chce tylko wysłać smsa i załączyć wyjście w nadajniku
    odpowiadające za załączenie światła w salonie, drugiego smsa który
    zewrze styki i załączy piec itd...

    antena
    > zewnętrzna o większym zasięgu.

    jeśli już potrzebna to też raptem kilkadziesiąt zł

    W sumie robi się już koszt 1500-2000zł, a
    > system dopiero jest w stanie zrealizować kilka z funkcji, które
    > opisałeś.\

    w sumie to nadal poniżej 1500zł, chyba że faktycznie chcesz koniecznie
    wcisnąć mu automatykę.
    Ja miałem zamiar podpiąć GPRS-T2 żeby włączać nim piec gazowy, tzn.
    wyjeżdżam na tydzień, ustawiam temperaturę wewnątrz na np. 17 stopni na
    zegarze, parę godzin przed przyjazdem załączam piec i mam cieplej w
    domu. Można do tego zastosować coś bardziej zaawansowanego, co wyłączy
    ten piec jak w domu temperatura dobije np do 21 stopni, ale wiem że to
    dużo większy wydatek i w zupełności wystarcza mi tańsze rozwiązanie

    Lukasz

  • 35. Data: 2012-03-06 15:18:21
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Tak tylko każde użycie jest zapisywane w bilingach i wgląd może mieć w te
    > bilingi każdy od żony począwszy, a zbieranie na siebie danych kiedy się
    > wchodziło czy wychodziło może kiedyś wyjść bokiem właścicielowi.

    Żart roku :)

    Myślisz, że jak sterujesz poprzez internet to nie pozostawiasz śladów?
    Serwery providerów zbierają informacje dotyczące połaczeń internetowych.
    Posiadając sam telefon komórkowy operatorzy są w stanie prześledzić gdzie
    się znajdujesz i gdzie przebywałeś i to z dokładnością do kilkuset, a nawet
    kilkudziesięciu metrów. Ponadto w wielu miejscach (parkingi, sklepy, drogi,
    skrzyżowania, stacje benzynowe itd.) zamontowane są kamery, które rejestrują
    osoby, samochody itp. Każde użycie karty bankomatowej także pozostawia ślad.
    Użycie nawigacji z funkcjami trafic (Live Drive).
    Prawda jest taka, że w obecnych czasach jesteśmy inwigilowani codziennie i
    prawie na każdym kroku, nie zdając sobie z tego sprawy.

    Te wszystkie informacje, operatorzy mają obowiazek zbiewrać i przechowywać
    przez jakiś czas i udostępniać je na żądanie prokuratur.
    Jakie znaczenie w tym przypadku mają bilingi otwieranych drzwi? :D

  • 36. Data: 2012-03-06 17:09:22
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Posiadając sam telefon komórkowy operatorzy są w stanie prześledzić gdzie
    > się znajdujesz i gdzie przebywałeś i to z dokładnością do kilkuset, a
    > nawet kilkudziesięciu metrów.

    akurat to jest u nas teoria... pokaż telefon, który łączy się jednocześnie z
    więcej niż z jednym BTS-em...
    o ilości tychże za miastem już nie wspominam... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 37. Data: 2012-03-06 19:13:53
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Plumpi" <a...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > Posiadając sam telefon komórkowy operatorzy są w stanie prześledzić gdzie

    Będąc pod domem użyjesz wifi, a nie sieci operatora i żadne dane nie
    wyciekną.
    Po drugie pakiety przełączające są zaszyfrowane i nie można ich odróżnić od
    pakietów sprawdzających stan instalacji gdybyś chciał nawet zdalnie otwierać
    przez operatora.

  • 38. Data: 2012-03-06 19:15:16
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]

    > przez jakiś czas i udostępniać je na żądanie prokuratur.
    > Jakie znaczenie w tym przypadku mają bilingi otwieranych drzwi? :D

    Przy sprawach rozwodowych często. A skoro ty za to płacisz to byś chciał
    żeby to co robisz było twoją słodką tajemnicą.

  • 39. Data: 2012-03-06 19:42:59
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Przy sprawach rozwodowych często. A skoro ty za to płacisz to byś chciał
    > żeby to co robisz było twoją słodką tajemnicą.

    nawet nasz szeryf Rutkowski mówił, że wiedział, iż matka (wiadomo czyja)
    kłamie, bo po ajpi wyszło, ze przeglądała strony w stylu "jak oszukać
    wykrywacz kłamstw"...

    pozdrawiam
    s_13

  • 40. Data: 2012-03-06 20:13:01
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message

    > nawet nasz szeryf Rutkowski mówił, że wiedział, iż matka (wiadomo czyja)
    > kłamie, bo po ajpi wyszło, ze przeglądała strony w stylu "jak oszukać
    > wykrywacz kłamstw"...

    Dokładnie tak było hehe :-) A wystarczyło zrobić to umiejętnie :-)
    Jeżeli tylko można to nie należy używać połączeń poprzez publiczną sieć czy
    to w formie sms, połączenia telefonicznego czy internetowego.
    Jak szukałem urządzeń czy alarmów to takich żeby nie rozsiewały danych o
    statusie i żeby dane były szyfrowane.
    Przez takie byle co sms-owe tylko czekać aż ktoś wejdzie i wyjdzie jak od
    siebie.