  • 61. Data: 2012-03-07 15:14:05
    Temat: Re: Zdalne sterowanie chałupą z komórki
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "ZbyszekZ" <z...@g...com> wrote in message
    ion-forums@vblb5...

    > Trzeba być pragmatykiem bo może trzeba będzie potwierdzić że gdzieś kiedyś
    > byłeś.
    > Takie logi wtedy jak znalazł, oczywiście muszą być w zaszyfrowane i
    > złożone u notariusza a klucz prywatny u innego.

    Ja myślę, że logi gromadzić trzeba ale w zależności od tego czy są nam
    wygodne czy nie to w taki sposób je udostepniać. Na wypadek zaginięcia logi
    są jak znalazł i wtedy wyciągasz je z szyfrowanego sejfu ale w innym
    przypadku lepiej powiedzieć, że się ich nie posiada :-)
    U notariusza to tylko połowa klucza :-) Albo pliki zaszyfrowanych logów
    podpisywać cyfrowo u notariusza, jego kluczem PKI ale klucz prywatny trzymać
    u siebie :-)

  • 62. Data: 2012-03-07 15:22:43
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 7 marca 2012, 16:14:05 UTC+1 użytkownik kiki napisał:
> [...]
    > są jak znalazł i wtedy wyciągasz je z szyfrowanego sejfu ale w innym
    > przypadku lepiej powiedzieć, że się ich nie posiada :-)

    Powiedzieć można się nie ma jak się ma, ale jak się nie ma to się da pokazać.
    Ot, konieczność posiadania udowodniona (ITBDU)

    > U notariusza to tylko połowa klucza :-) Albo pliki zaszyfrowanych logów
    > podpisywać cyfrowo u notariusza, jego kluczem PKI ale klucz prywatny trzymać
    > u siebie :-)

    Odpada trzymanie klucza u siebie. Co będzie jak będzie potrzebny a Ciebie nie będzie
    albo nie będziesz w stanie użyć?
    Ewentualnie klucz prywatny podzielić na 128 części i każdy znak trzymać u innego a
    129 klucz do złożenia klucza.
    Dostanę ciastko za osiągnięcie szczytu paranoi czy przebijesz?

    --
    ZZ@private

  • 63. Data: 2012-03-07 19:49:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ja akurat pracuję w banku ale prywaciarze to wrogowie publiczni numer
    > jeden :-) Niejeden rodak czy to urzędnik czy sąsiad by takiego prywaciarza
    > utopił w łyżce wody za to że ma lepiej niż inni :-) Więc pragmatyzmu nigdy
    > nie za wiele :-)

    Kiki, a co Ty w tym banku robisz?
    Jak sam pisales na pieniadzu sie nie znasz, na finansach sie nie znasz, na
    rynkach finansowych sie nie znasz, to tak zastanawiam sie, co w banku moze
    robic taki ktos?
    Nawet informatyk w banku pojecia bankowe musi ogarniac. Z samego siedzenia w
    takim klimacie czlowiek troche o tym wie, no chyba, ze to jakis bank
    panstwowy, gdzie kompetentnych ludzi nie trzeba na wyzszych szczeblach, bo
    pracownicy przewaznie wiecej wiedza niz ich przelozony z racji mianowania
    politycznego. Pare lat w banku spedzilem i trudno mi sobie wyobrazic, ze
    ktos na eksponowanym stanowisku moze nie miec pojecia jak dziala bankowosc
    szerzej rozumiana.
    Wiec, mysle, ze siejesz popeline, albo marny z Ciebie bankowiec.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2012-03-07 19:57:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

    > Maniek nie łapie sarkazmu :-) On musi najpierw uwierzyć :-)

    Takie sarkazmy nie biora sie z niczego Kiki. Ludziom nie przychodzi pisac
    durnot jak o tym nie mysla. Jesli chodzi o mnie to sarkazmem nie musisz sie
    zastawiac, a pisanie o wierze jest plytkie i malostkowe i to akurat mnie nie
    dziwi.
    Ale, dzis rano jadac samochodem sluchalem w radio Twojego nowego idola, no
    moze prawej reki idola, zwanego Biedroniem o uwodzicielskim cnotliwym glosie
    panienki z dobrego domu, wiesz taki nasz przedstawiciel narodu. Moze na tym
    sie skup.

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2012-03-07 20:07:32
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > moze prawej reki idola, zwanego Biedroniem o uwodzicielskim cnotliwym
    > glosie panienki z dobrego domu, wiesz taki nasz przedstawiciel narodu.

    Już nie chce mi się polemizować :-) Ale przypomnę ci że wolę uwodzicielski
    głos niż czarodzieja :-)

  • 66. Data: 2012-03-07 20:22:29
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > "Jacek" <n...@g...com> wrote in message
    >
    > Ja mam takie PLC i jestem zadowolony http://tanieogrzewanie.istore.pl/
    > Używam ich od ponad roku.

    Najbardziej spodobało mi się stwierdzenie:

    "Sterownik PLC2011A0 wraz z centralą alarmową PLC2011B0 zastępują całkowicie
    drogie i kompleksowe systemy "inteligentny dom". Zamiast kosztownych ekranów
    użyjecie swoich telefonów komórkowych, tabletów i komputerów. Żadne
    dodatkowe urządzenia nie są konieczne aby zbudować własną inteligentną
    instalację i sterować nią z każdego miejsca na świecie dzięki systemowi
    szyfrującemu zabezpieczającemu przesyłane komendy. Jeden taki zestaw
    zastępuje "system" dziesięciokrotnie droższy i przy okazji jest
    dziesięciokrotnie łatwiejszy w instalacji i obsłudze."

    Są to stwierdzenia mocno nadużyte.
    Jedyne określenie, które by mi pasowało do tego urzadzenia to "przekaźnik
    ustawialny".
    Urządznia te są tylko i wyłącznie namiastką urządzeń stosowanych w systemach
    inteligentnego domu.
    Brakuje im możliwości tworzenia bardziej złożonych zależności logicznych nie
    mówiąc już o braku tworzeniu algorytmów.
    Systemy te są ukierunkowane na efektowność, a nie efektywność.
    Efektowność - czyli możliwość szpanowania przed sąsiadami i rodziną.
    Efektywność - czyli możliwość zautomatyzowania wielu, codziennych funkcji,
    zastępując czynniki ludzkie..

    Oczywiście w pełni mogą spełnić wymagania autora wątku, ponieważ umożliwiają
    zdalne sterowanie kilkoma urządzeniami. Jednak mają ogromne ograniczenia.
    Rozbudowa takiego systemu jest po prostu nieopłacalna, a w wielu przypadkach
    wręcz niemożliwa.
    Jedyną zaletą tego systemu jest jego prostota programowania (o ile w ogóle
    można mówić o programowaniu) i na tym się kończą jego zalety.

    Tak naprawdę to nie mogą być w pełni prawnymi systemami alarmowymi ze
    względu na zbyt dużą zawodność oraz brak podstawowej możliwości wysyłania
    standardowych kodów do stacji monitorujących oraz możliwości wysyłania
    szybkich powiadomień siecią GSM o stanie systemu oraz rodzaju naruszeń. Nie
    są też sterownikami PLC i naprawdę nie zasługują na takie określenia,
    ponieważ nie ma możliwości tworzenia programów i algorytmów. Nie są też
    systemami inteligentnego domu ze względu na kiepską i uciążliwą komunikację
    z użytkownikiem i brakiem możliwości rozbudowy o prawdziwe panele
    operatorskie z prostym, przejrzystym i intuicyjnym menu. Ponadto brak tym
    przekaźnikom możliwości zdalnego steroania radiowego, które jest najprostszą
    formą dla osób, które nie mają ochoty bawić się oprogramowaniem na
    telefonach komórkowych. Oczywiście można takie sterowanie "dobudować"
    poprzez zastosowanie zewnętrznych systemów radiowych. Niestety obsługiwanych
    tylko i wyłącznie poprzez wejścia fizyczne, przez co mocno ograniczających
    funkcjonalność systemu.

    Są to tylko fajne i efekciarskie zabawki służącymi do zdalnego sterowania,
    którymi przede wszystkim możemy się pochwalić przed znajomymi i rodziną. Na
    dłuższą metę upierdliwe w użytkowaniu.

  • 67. Data: 2012-03-07 20:29:54
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Plumpi" napisał w wiadomości grup

    > Na dłuższą metę upierdliwe w użytkowaniu.

    Jak cala tzw. 'inteligencja" domu.
    Jak przeczytałem co ma wykombinowane np. Amir w swoim domu to zastanawiam
    się czy ktokolwiek oprócz niego to potrafi obsłużyć.
    Nie mówiąc już o zerowej przydatności w praktyce większości tego typu
    wynalazków.

  • 68. Data: 2012-03-07 20:30:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Już nie chce mi się polemizować :-) Ale przypomnę ci że wolę uwodzicielski
    > głos niż czarodzieja :-)

    A w to nie watpie, ze wolisz taki glos. Gdyby tylko tym glosem niosl sie
    jakis intelekt to mi tam wszystko jedno.
    A skoro o przypominaniu to tez Ci przypomne, ze mam gdzies kim ten anielski
    glos jest w sypialni gdyby tylko na sile mi tego nie opowiadal. Za to Ty, o
    ironio modernistyczny ideowy liberal do moich przekonan podchodzisz jak do
    krucjaty. Twoja malostkowosc polega na tym, ze dogmaty dyskutowane gdzies
    kiedys i wtedy zamkniete, przenosisz na dyskusje miesiace a nawet lata po
    tym kiedy sie odbyly. Rozmowy z Toba toczone sa przez pryzmat pogladow i
    przekonan, co przeczy Twojemu twierdzeniu, ze na grupach nie powinno byc
    nickow i odnosisz sie wylacznie do postow a nie do osob je piszacych. Co
    krok to hipokryzja po prostu. Zdecydowanie wole merytorycznie.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2012-03-07 20:30:35
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Plumpi" <a...@a...pl> wrote in message

> [...]

    > którymi przede wszystkim możemy się pochwalić przed znajomymi i rodziną.
    > Na dłuższą metę upierdliwe w użytkowaniu.

    A o co innego tu chodzi ? :-) Nie przepłacić, mieć stosunkowo dobra
    funkcjonalność kosztem może budowania złożonych algorytmów ale mieć czym sie
    pochwalić :-) Jak zapytają ile taki system kosztuje to mówię sto tysięcy :-)
    A dałem tysiaka :-)
    I jako alarn jest to zupełnie przyzwoity alarm z liniami parametrycznymi.
    Dokupiłem tylko dialer gsm za 250PLN i już.

  • 70. Data: 2012-03-07 20:34:28
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]
    > grupach nie powinno byc nickow i odnosisz sie wylacznie do postow a nie do
    > osob je piszacych. Co krok to hipokryzja po prostu. Zdecydowanie wole

    :-)