  • 11. Data: 2010-05-16 10:57:57
    Temat: Re: Zdalny monitoring placu budowy
    Od: hk <h...@k...pl>

    > danej chwili dzieje na budowie. Można zdalnie stwierdzić np. ile czasu
    > faktycznie pracowała koparka, czy rzeczywiście wszyscy wszyscy robią to
    > mają robić, czy prace są wykonywane w odpowiedniej kolejności,
    Znaczy czy nie zaczęli budowy od dachu? Albo czy nie ocieplają nie
    postawionych jeszcze ścian?

    czy już
    > przywieźli bramę i trzeba jechać na miejsce, bo montują ją nie tam gdzie
    > trzeba na itd.
    Jak już montują nie tam gdzie trzeba, to trochę za późno lecieć do auta
    i jechać na budowę...

    > całego dnia przebywać na budowie. Taka kamera ma za zadanie zaoszczędzić
    > im czas i uchronić od strat spowodowanych brakiem nadzoru. Moim zadaniem
    > znacznie wygodniej siedzieć w domu na kanapie i zerkać co pewien czas na
    > ekran monitora niż stać w deszczu na budowie przygladając się jak
    > stawiają murek.
    Zaoszczędzanie czasu poprzez wiszenie przed monitorem?

    Powiem tak: Zamiast kłócić się z koparkowym ile czasu faktycznie
    pracował, wolałbym mu przed robotą powiedzieć, że mnie na budowie nie
    będzie i ktoś inny ma mu dyskretnie patrzeć na ręce. Zamiast podglądać
    czy już przywieźli mi bramę, wolałbym kupić komórkę za 30zł, starter za
    30zł, odpalić darmowe minuty i kazać do siebie dzwonić budowlańcom za
    każdym razem jak coś nowego się urodzi. Zamiast oglądać z jednej strony
    murek przez kamerkę a potem pluć sobie w brodę, że nie widziałem jak
    robią mi drugą, wolałbym stać w deszczu na budowie. Powody? Bez kamerki
    będzie taniej i lepiej...

    pozdrówka
    a.

  • 12. Data: 2010-05-16 11:13:10
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Kamera musi współpracować z jakimś serwerem. Nie możemy sprzedać kamer
    > gwarantując utrzymywanie serwera do ich obsługi w nieskończoność. Jeśli
    > jednak ktoś chce sobie sam utrzymywać odpowiedni serwer to zakup kamer
    > (nawet ze specjalnym firmware) jest jak najbardziej możliwy.

    No własnie.
    Dlatego lepszym rozwiązaniem jest np. moduł Ropam umożliwiający przesyłanie
    zdjęć na wskazany dowolny serwer lub e-mail, bądź też w formie MMS.
    A jeżeli chcemy mieć dobry obraz kamer to są urządzenia serwerowe
    (rejestratory z wyjściami LAN) oraz oprogramowanie komputerowe działające
    jako serwer kamer CCTV obsługujących nawet 16 kamer podłączonych do jednego
    komputera wyposażonego w specjalną kartę. Wystarczy wykupić tylko
    jakiekolwiek łacze internetowe np. neostrada, GSM czy radiówka. Cały zestaw
    można złożyć o wiele taniej niż Wasz roczny abonament.
    Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest możliwość korzystania z kilku
    kamer w cenie jednego abonamentu internetowego i lepszy obraz oraz większa
    liczba przesyłanych klatek na sekundę.

  • 13. Data: 2010-05-16 12:18:53
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 16 Maj, 12:53, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w
    wiadomościnews:4bef8c65$0$2605$65785112@news.neostra
    da.pl...

    > wazniejsze wydatki od wydatków na zędne gadżety.

    Masz absolutna obserwowanie ludzi przez kamer to jakas psycho zabawa.

    Inicjator Pawel powinien sam sie wczuc w role obserwowanego.

  • 14. Data: 2010-05-16 14:47:20
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Wiesz, nie gniewaj się, ale takie opowieści to snuje tylko i wyłącznie
    > osoba, która nigdy do tej pory nie miała styczności z budową.

    To co napisałem wynika wyłącznie z obserwacji kogoś kto właśnie zbudował
    dom i używał takiej kamery. Uznałem, ze jeśli jemu przyniosła korzyści
    to może innym również przyda sie przyda do podobnego celu.

    > Nie odpowiedziałeś jednak na zasadnicze pytanie "co będzie jeżeli ta
    > kamera zostanie skradziona, kto ponosi koszt jej kradzieży ?".

    W takiej sytuacji klient nie dostanie zwrotu kaucji.

    Paweł

  • 15. Data: 2010-05-16 18:16:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:
> [...]
    > kilku kamer w cenie jednego abonamentu internetowego i lepszy obraz
    > oraz większa liczba przesyłanych klatek na sekundę.

    mówiąc szczerze to kamery IP wystarczy podpiąć do switcha i do modemu
    neostrady z wyjściem ethernet albo po wifi do modemu neo z APkiem.

    mamy monitoring na bieżąco, opcję wysyłki fotek na maila czy dowolny serwer
    FTP, funkcję wykrywania ruchu itp.

    cena kamery ok 400 zł w wersji zewnętrznej z oświetlaczem

  • 16. Data: 2010-05-16 19:37:59
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > mówiąc szczerze to kamery IP wystarczy podpiąć do switcha i do modemu
    > neostrady z wyjściem ethernet albo po wifi do modemu neo z APkiem.

    Spróbuj zamówić Neostradę na działkę, gdzie nie ma jeszcze żadnego budynku.

    Paweł

  • 17. Data: 2010-05-16 19:57:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Paweł napisal:
    > Spróbuj zamówić Neostradę na działkę, gdzie nie ma jeszcze żadnego budynku.

    A po co Neostrada? Mało to ofert z komórkowców?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2010-05-16 20:28:32
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Maj, 21:57, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > A po co Neostrada? Mało to ofert z komórkowców?

    Ale zeby z komorkowca skorzystac to musisz miec jeszcze modem GSM i
    cos co polaczy ten modem z kamerka. A jednak stawianie komputera +
    modemu GSM + kamery w szczerym polu to niezbyt madry pomysl :) Chyba,
    ze znasz kamery ktore maja wbudowany modem GSM ? Pewnie sa, tylko ceny
    z kosmosu i dostepnosc trudna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2010-05-16 20:39:28
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > A po co Neostrada? Mało to ofert z komórkowców?

    W rzeczywistości przesyłanie obrazu z kamery IP przez GSM nie jest takie
    banalnie proste.

    Paweł

  • 20. Data: 2010-05-16 21:06:49
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > modemu GSM + kamery w szczerym polu to niezbyt madry pomysl :) Chyba,
    > ze znasz kamery ktore maja wbudowany modem GSM ? Pewnie sa, tylko ceny

    Te kamery wymienione na początku są właśnie specjalnymi kamerami z
    wbudowanym modem GSM. Osiągniecie podobnej funkcjonalności przy użyciu
    typowych kamer IP, modemu GSM i typowych kart SIM raczej nie będzie
    łatwe ani tanie.

    Paweł