  • 11. Data: 2022-02-03 18:23:32
    Temat: Re: Zderzenie z rzeczywistością: budowa na zgłoszenie
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2022-02-03 o 11:43, Cavallino pisze:

    > Te "wymogi" to najczęściej widzimisie urzędasów.
    >
    > Generalnie to co wymaga zgłoszenia, jest opisane w prawie budowlanym, to
    > co nie wymaga najczęściej też.
    >
    > https://muratordom.pl/prawo/formalnosci-budowlane/no
    we-prawo-budowlane-co-sie-zmienilo-w-2020-r-aa-zK3Q-
    kLbD-cFo1.html

    Tu masz w zacytowanym artykule, że przyłącza są na zgłoszenie....

    > I konkretnie bez zgłoszenia możesz robić przyłącza, na podstawie art.
    > 29a ustawy Prawo budowlane.

    doktoryzuję się z 29a i chyba rozwiązałeś mój
    problem:))))))))))))))))))))))))))))
    Jutro zweryfikuję za dnia czy dobrze myślę i czy uda mi się to zrobić:)

  • 12. Data: 2022-02-04 06:48:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-02-2022 o 18:23, sirapacz pisze:

    we-prawo-budowlane-co-sie-zmienilo-w-2020-r-aa-zK3Q-
    kLbD-cFo1.html

    > Tu masz w zacytowanym artykule, że przyłącza są na zgłoszenie....

    Albo ja nie umiem czytać, albo decyzja należy do Ciebie.
    Możesz robić pozwolenie na budowę, możesz zgłoszenie, możesz nie
    zgłaszać nic.
    Wszystko lege artis.

    > doktoryzuję się z 29a i chyba rozwiązałeś mój
    > problem:))))))))))))))))))))))))))))
    > Jutro zweryfikuję za dnia czy dobrze myślę i czy uda mi się to zrobić:)

    Jest jeden szkopuł - szambo musisz zgłosić np.
    A ode mnie zażądali przy tej okazji, profili przyłącza kanalizacyjnego
    do tego szamba.
    Pewnie zażądali bezprawnie, ale szkoda mi było energii i czasu, na
    kopanie się z nimi po sądach, więc musiałem wziąć uprawnionego fachowca
    i im to kazać wyrysować.

  • 13. Data: 2022-02-04 11:01:30
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Albo ja nie umiem czytać, albo decyzja należy do Ciebie.
    > Możesz robić pozwolenie na budowę, możesz zgłoszenie, możesz nie
    > zgłaszać nic.
    > Wszystko lege artis.

    to mnie pocieszyło jak doczytałem

> [...]
    > Pewnie zażądali bezprawnie, ale szkoda mi było energii i czasu, na
    > kopanie się z nimi po sądach, więc musiałem wziąć uprawnionego fachowca

    Spróbuję. A wiesz może, co trzeba zrobić z planem sytuacyjnym po jego
    wyrysowaniu? komu to dać? z przepisów nie wynika - albo jestem zbyt
    głupi by je poprawnie odczytać. Wychodziłoby, że mam sporządzić i sobie
    trzymać...

  • 14. Data: 2022-02-04 11:09:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-02-2022 o 11:01, sirapacz pisze:

> [...]
    > wyrysowaniu? komu to dać? z przepisów nie wynika - albo jestem zbyt
    > głupi by je poprawnie odczytać. Wychodziłoby, że mam sporządzić i sobie

    Głowy nie dam, ale mówiono mi, że geodeta musi to nanieść w gminie na
    jakieś plany, więc na koniec i tak taką inwentaryzację (wszystkiego co
    powstało: dom, przyłącza, zbiorniki) musisz mu zlecić.