  • 21. Data: 2021-08-31 20:15:52
    Temat: Re: Zestaw do monitoringu
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 31 August 2021 at 18:15:46 UTC+2, ptoki wrote:
> [...]
    czy szukać zestawu z POE ale tu cena idzie mocno w góre...

    elementy metalowe są, czy adaptery POE mają separację elektryczna i galwaniczną ?

    > U mnie nie mam nic.
    > Znaczy sie ethernet jakas tam izolacje ma i ekran ale u mnie nie podlaczone do
    niczego.
    > Kamerki zasilane z zasilaczy gniazdkowych, prad dociagniety kablem zwyklym.
    > Calosc zmontowana tak zeby woda nie podciekala. Kamerki pod dachem.
    > >
    > Zalezy czy ci po tym sie woda leje i czy spotkasz kogos kto sie czepia.
    > Jak chcesz dobrze, wsadz w peszel albo rurke metalowa. Rurka to trwalosc na prawie
    wieki. I masz mozliwosc uziemic.
    napowietrzna i podczas burzy było wyładowanie w słup i w pececie się tylko żaświeciło
    i modem się wypalił na wejściu, ale dał się naprawić (to były czasy, że modemy się
    naprawiało).

    > Dobre spostrzezenie. U mnie od dawna nic sie nie upalilo. Ale jak mieszkasz w
    pechowym terenie to moze byc warto ekranowac i uziemiac.
    wymieniają, czyli pewnie jest standard i system zabezpieczeń i separacja elektryczna,
    a może i uziemianie.
    pracowały wiele lat bez awarii.
    > Jak masz szczescie to bez niczego beda dobrze dzialac. A jak masz pecha i pioruny
    wala w poblizu to i 50cm kabla poza metalowa rurka ci switcha upali.
    Mam jeszcze pytanie o te wtryskiwacze POE
    Tam jest jedno gniazdo zasilania, a wyjść 4 lub 8

    Sprawdzę ile kamera pobiera prądu 1A czy więcej + oswietlacz IR

    4 kamery 4 x 1A = 4A
    8 kamer 8 x 1A = 8A

    czy przy napięciu 12V, wystarczy 1 zasilacz na 4/8 kamer i nie będzie dodatkowego
    spadku napięcia na kablu i noca, gdy się właczą oświetlacze IR ?

    Jest tam w ofercie zasilacz 48V ale 0.5A

  • 22. Data: 2021-08-31 20:55:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/08/2021 20:15, a a wrote:
    > Mam jeszcze pytanie o te wtryskiwacze POE
    > Tam jest jedno gniazdo zasilania, a wyjść 4 lub 8
    > Sprawdzę ile kamera pobiera prądu 1A czy więcej + oswietlacz IR

    Raczej mniej. Te oświetlacze w kamerach są żałosne.

> [...]
    spadku napięcia na kablu i noca, gdy się właczą oświetlacze IR ?

    Własnie dlatego kupiłem zasilacz 15V z mostkiem na wejściu injektora,
    dajacy 13.5V. Od laptopa tohiba, PA2450U . Na kamerach jest troche ponad
    12V, reszta odkłada się na kablach. Jak potrzebujesz to za grosze są
    zasilacze od większych laptopów, choć przyznaje że w okolicy 15V cieżko
    coś znaleźć. Ostatecznie możesz całosć zasilać z UPSa na akku żelowym i
    zasilaczu dedykowanym do systemów alarmowych.

    > Jest tam w ofercie zasilacz 48V ale 0.5A

    Usmażysz kamery, które, jeśli nie są PoE, nie spodziewają się takich napięć.

    Albo kupujesz drogie kamery PoE i wtedy nie bawisz się w druciarstwo
    albo kupujesz zwykłe i masz max ~14V na zasilaniu.

    Jesli kamera jest PoE to zailając ją wyższym napięciem, prąd będzie
    mniejszy. W sumie to z tego powodu stosuje się wysokie napięcia na
    prawdziwym PoE.

  • 23. Data: 2021-08-31 21:17:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 31 sierpnia 2021 o 20:55:59 UTC+2 heby napisał(a):

> [...]
    >
    > Jesli kamera jest PoE to zailając ją wyższym napięciem, prąd będzie
    > mniejszy. W sumie to z tego powodu stosuje się wysokie napięcia na

    Pewnie wystarczy dołożyć jakiś step down np.
    https://allegro.pl/oferta/przetwornica-12v-3a-step-d
    own-dc-dc-vin-16-90v-8476775142
    Tylko to podnosi koszty, zmniejsza niezawodność...

    albo jakis gotowiec typu https://allegro.pl/oferta/stabilizator-zasilania-poe
    -48v-12v-802-3af-10005529807

  • 24. Data: 2021-08-31 21:43:28
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 31 August 2021 at 21:17:05 UTC+2, WS wrote:

> [...]
    https://allegro.pl/oferta/przetwornica-12v-3a-step-d
    own-dc-dc-vin-16-90v-8476775142
    > Tylko to podnosi koszty, zmniejsza niezawodność...

    ale ta przetwornica daje zaledwie 3A

    na 8 kamer + spadek napięcia na kablach

    U Chińczyka w kraju jest duży wybór kamer, ale nikt nic nie wie, nie sprawdzał, leży
    1000 produktów na pólkach i kupujesz, albo nie, a hurtownik nic nie wie.

    Zestawiałem 8 kamer usb do samochodu i działało, obraz mogę przetwarzać w HTML5
    Do 10 metrów z przedłużaczem i portem USB 3.0 powinno zadziałać bez ryzyka

  • 25. Data: 2021-08-31 22:56:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/08/2021 21:43, a a wrote:
    > ale ta przetwornica daje zaledwie 3A

    Jesli chcesz mieć to "dobrze" zrobione to:
    1) wpychasz w kable ethernet 48V
    2) kupujesz droższe kamery ze wsparciem dla PoE 48V
    3) lub kupujesz tańsze kamery bez POE i przy *każdej* montujesz spliter
    PoE i przetwornicę step-down 48->12.

    Jesli chcesz cebulaczyć to:
    1) wpychasz w ethernet 12-14V
    2) kupujesz tanie kamery
    3) stosujesz pasywne splitery PoE->12V za kilka zł od sztuki

    Wiele kamer pójdzie na 10V, więc te spadki napięcia nie są takie
    straszne. Ja je kompensuje lekko podnosząc napięcie na wejściu, do 13.5V
    mniej więcej.

    > Zestawiałem 8 kamer usb

    Nie chcesz tego. Kable USB sa krótkie. Jak są długie to pojawiają się
    interesujące efekty uboczne.

    > obraz mogę przetwarzać w HTML5

    Był kiedyś taki krótki żart: "programista html" ;).

    > Do 10 metrów z przedłużaczem i portem USB 3.0 powinno zadziałać bez ryzyka

    Można, ale to druciarstwo. Ani nie ma dobrych kamer na USB, ani nie ma
    dobrej metody na nagrywanie z nich obrazu bez udziału solidnego cpu
    męczącego się rekompresją strumienia.

    Nawet tania chińska kamera ONVIF z H265 będzie kosztowała grosze i
    dawała obraz znaczaco lepszej jakosci niż gówniane webcamy na usb.

    Nie idź tą drogą.

  • 26. Data: 2021-09-01 00:31:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 31 August 2021 at 22:56:43 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    >
    > Nawet tania chińska kamera ONVIF z H265 będzie kosztowała grosze i
    > dawała obraz znaczaco lepszej jakosci niż gówniane webcamy na usb.

    ja nie ide, ja poszedłem
    i zrobiłem video surround 360 do samochodu.
    w HTML5 obraz to obiekt na tapecie, czyli mogę przetwarzać real-time, zmieniac
    optykę, rozmiary, sklejać , nagrywac, kopiowac, filtrować, wykrywac obiekty,
    wyostrzać.

    wszystko prima sort i za frico + mój czas

    To kosztuje u Hikvision i Dahua 100.000zł, a i tak nie dostaniesz API

  • 27. Data: 2021-09-01 00:41:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.08.2021 o 20:55, heby pisze:

    > Raczej mniej. Te oświetlacze w kamerach są żałosne.

    Się tylko wtrącę bo wątek zmierza do przepaści... :)

    ...dlaczego opowiadasz/reklamujesz o kamerach starszych +/- <8 lat i
    proponujesz kamery IP. Są rozwiązania technologicznie znacznie lepsze
    nie polegające na IP. Tańsze, szybsze i bezproblematyczne? Pisałem o tym
    wiele razy, wystarczy sobie poczytać i systemach CVI czy TVI (CVI
    lepsze) a całość związaną z ruch/twarz/dziura w dupie/ zwalić na
    sensowny rejestrator, który to ogarnia bez problemu i za grosze?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 28. Data: 2021-09-01 07:52:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/09/2021 00:41, LordBluzg(R) wrote:
    > Się tylko wtrącę bo wątek zmierza do przepaści... :)
    > ...dlaczego opowiadasz/reklamujesz o kamerach starszych +/- <8 lat i
    > proponujesz kamery IP.

    Opisuje własne doświadczenia z kamerami IP. Zadaniem innych osób jest
    przedstawienie alternatyw.

    Mam zerowe dośiwadczenie z kamerami analogowymi, choć widze, że są
    tańsze. Problemem jest to, że są też mniej elastyczne: np. musisz
    posiadać *gówniany* [1] rejestrator analogowy. Taki rejestrator nie da
    się zintegreować z systemami automatyki domowej.

    > lepsze) a całość związaną z ruch/twarz/dziura w dupie/ zwalić na
    > sensowny rejestrator, który to ogarnia bez problemu i za grosze?

    Mój też ogarnia wiele rzeczy bez problemu i za grosze.

    Monitoring analogowy to nie same zalety.

    [1] Gówniany, bo najczęsciej nie posiadający żadnego API poza wpiętym
    monitorem z myszką. Nie wiem jaki komfort jest z latania "do piwnicy" w
    celu ogladania co się dzieje za domem, ale wszystke rejestratory *tanie*
    jakie miałem, były własnie takim g... Dlatego ich *nie* polecam, bo
    apetyt na automatykę domową będzie tylko rósł.

  • 29. Data: 2021-09-01 07:58:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/09/2021 00:31, a a wrote:
    > ja nie ide, ja poszedłem
    > i zrobiłem video surround 360 do samochodu.

    To bardzo fajnie. Tylko tutaj skala troche inna na pieprzenie się z
    kablami USB i kiepską jakością kamer do zastosowań typu monitoring podwórka.

    > w HTML5 obraz to obiekt na tapecie, czyli mogę przetwarzać real-time, zmieniac
    optykę, rozmiary, sklejać , nagrywac, kopiowac, filtrować, wykrywac obiekty,
    wyostrzać.

    Co wyostrzać, jak typowa kamera USB ma fokus na 0.2m i brak automatyki
    oświetlenia IR (a często filtr na stałe)?

    > To kosztuje u Hikvision i Dahua 100.000zł, a i tak nie dostaniesz API

    Nie, to kosztuje 0zł w postaci ZoneMinder z jego API, z którego
    korzystam. To nie jest tak że monitoring z bajerami kosztuje tylko
    pieniądze. Czasami kosztuje umiejętności.

  • 30. Data: 2021-09-01 08:32:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 31 sierpnia 2021 o 21:43:29 UTC+2 mant...@...napisał(a):

    > ale ta przetwornica daje zaledwie 3A
    >
    > na 8 kamer + spadek napięcia na kablach

    Nie, moja idea byla by taka, żeby po skrętce puścić 48V, a przy każdej kamerze dać
    przetwornicę na 12...
    Dokładnie tak działa ta druga, nie trzeba niczego lutować... tylko wtyczki połączyć