  • 81. Data: 2018-09-29 21:52:49
    Temat: Re: Zew. ocieplenie - jaką metodę wybrać?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 29 września 2018 20:41:16 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Bądźmy dokładni. Podam mój przykład.

    Dawaj

    > Na ekstra 5cm wydałem 1912zł (mam wszystkie faktury, to sprawdziłem). W
    > symulacji OZC dla 15cm na ścianach mam 2608 kWh/rok, dla 20cm 2076 kWh.
    >
    > Z symulacji wychodzi roczna oszczędność na poziomie 532 kWh. I teraz
    > niech każdy sobie przeliczy ile go 1kWh energii kosztuje. W moim
    > przypadku jest to PW, mam taryfę G12W ale nie ograniczam się tylko do
    > grzania w dolinie. Mój rozkład to jakieś 60/40 dla II strefy (dla pompy).
    >
    > 319,2 * 0,35zł + 212,8 * 0,70zł = 260,68zł / 3 (załóżmy roczny COP) =
    > ~90zł, czyli w tej chwili wychodzi 21 lat zwrotu.

    Niewiele lepiej jak u Liściastego ale dalej jest to blisko ćwierć wieku

    > Dla czystego prądu, było by to: 260,68zł czyli 7 lat zwrotu
    > Dla gazu ziemnego, było by to: 148,8zł*, czyli 13 lat zwrotu
    >
    > * 48m3, ale realnie sprawność 70% -> 62m3, cena 2,40zł / m3 brutto

    W wygoglanych przeze mnie 11kWh z 1m3 gazu jest już sprawność raczej ujęta

    > Skoro piszesz że warto inwestować w PC, bo zwróci się po 10-15 latach.

    Gdzie tak napisałem?
    > To napisz dlaczego odradzasz inwestycje użytkownikom pieców gazowych,
    > która zwróci się w podobnym lub szybszym czasie?

    Nie pomyliłeś mnie z kimś?

    > Poza tym ktoś tu zapomniał o inflacji i wzroście cen. Uważasz że za 10
    > lat cena prądu czy gazu będzie taka sama? Bo dom ciągle będzie
    > potrzebował te 532kWh/rok więcej.

    Tego nie wiemy
    10 ostatnich lat do tyłu za to jak spojrzę to raczej prąd jakoś gwałtownie nie drożał
    a wynagrodzenia wzrosły znacznie
    Ale to moje odczucie mogę się mylić-dane dokładne pewnie można znaleźć

    Inflacja piszesz- i ok
    Jeśli budujesz ze Swojej kasy to faktycznie czy 2 Twoje tysie(czy 3 Liściatego)
    wydacie na dodatkowe styro, to może i lepiej jak na lokacie będą czy zakopane w
    ogródku.
    Jeśli jednak dom budujesz na kredyt(optymistyczne 4% przez 30lat) to od tych Twoich
    2tys za dodatkowe styro zapłacisz średnio ok 50zł(Liściasty ok 75zł) odsetek rocznie.
    Więc zysk roczny spada do równowartości marnej flaszki a zwrot wydłuża się do pół
    wieku.

  • 82. Data: 2018-10-01 06:19:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-28 o 14:46, Kris pisze:

    > A to inna bajka. Ja nic takiego nie radziłem
    > Czepiłem się tylko tego Twojego zwrotu po 3 latach.
    > Na przykładzie Liściastego widać ze to nie 3 lata a ponad 20

    Pominąłeś mniejsze nakłady na ogrzewanie

    > Kolor elewacji już dodałeś a jeszcze zamiast tynku cienkowarstwowego może być tynk
    "góralski" lub płyty elewacyjne

    kolor ma kolosalne znaczenie. A płyt na styropian się nie kładzie :P

    > A słońce bezpośrednio pewnie tylko na dwie ściany świeci i to po kilka godzin
    dziennie/ścianę

    Dobre :) W lecie kilka godzin :D

    > A dom to szkieletor a może nie szkieletor

    Szkieletor złapie więcej :P

    > A upalnych dni to pewnie 50-60 się w roku trafi

    Patrząc na ten rok, to bliżej 120

    > A najbardziej to się poddasza nagrzewają a my o styropianie na ścianach gadamy

    Każda przegroda doda coś od siebie. Tu 1C, tam 1C i robi sie +5C

    > Dalej sobie sam wyciągnij wnioski.
    >
    > Znowu trzeba będzie poprosić kogoś żeby w OZC swego domu zasymilował o ile wyższa
    jest temperatura w środku jeśli na ścianie 15cm styro i 20cm

    Nikt nie daje 'ocieplenia' ze względu na temp latem. To jest tylko
    dodatek do zimy.

    --
    Pete

  • 83. Data: 2018-10-01 06:23:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-29 o 09:35, Kris pisze:

    > Ale czemu wtedy nie dac 25cm? Cóż to jest kolejne 1% więcej w kosztach budowy
    domu;)

    Pasywne mają po 30cm :P

    Do zwykłych, 25 vs 20 to już U niewiele wzrasta (to jest 25% więcej
    izolacji) niż przy 33% (przy 20 vs 15)

    > Każde dodatkowe 5 cm to 3000zł na przykładzie Liściastego
    > A oszczędność roczna przy zwiększeniu z 15 na 20cm to ok 100zł
    > Warto czasami troche policzyc zamiast marketingowcom dać sie omamić

    W zasadzie dlaczego aż 15? Może dać 10 - będzie jakieś 150zł więcej rocznie.
    precz z marketingiem!

    --
    Pete

  • 84. Data: 2018-10-02 14:25:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Oct 2018 06:23:03 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:
    > W zasadzie dlaczego aż 15? Może dać 10 - będzie jakieś 150zł więcej
    > rocznie.
    > precz z marketingiem!

    Powiedz, że żartujesz, że to tylko 150 rocznie...

    --
    Marek

  • 85. Data: 2018-10-02 14:28:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Oct 2018 06:23:03 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:
    > Pasywne mają po 30cm :P

    Styro czy wełny?
    No właśnie , czernu nikt nie zaproponowal w tej dyskusji wełny
    zamiast stryo? Rozglądając się po budowach widziałem kilka
    przypadkow, że ocieplają ściany zew. wełną a nie styro...

    --
    Marek

  • 86. Data: 2018-10-02 14:35:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-10-02 o 14:28, Marek pisze:

    > Styro czy wełny?

    styro lub wełny

    > No właśnie , czernu nikt nie zaproponowal w tej dyskusji wełny zamiast
    > stryo?

    Bo za droga dla Ciebie :P

      Rozglądając się po budowach widziałem kilka przypadkow, że
    > ocieplają ściany zew. wełną a nie styro...

    Czasami nie można dać styro....

    --
    Pete

  • 87. Data: 2018-10-02 14:36:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-10-02 o 14:25, Marek pisze:

    > Powiedz, że żartujesz, że to tylko 150  rocznie...

    Skoro dodanie +25% styro da (wg Krisa) oszczędności 120 rocznie.
    To -33% da straty 150zł.

    --
    Pete

  • 88. Data: 2018-10-02 18:10:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 2 Oct 2018 14:35:02 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:
    > Bo za droga dla Ciebie :P

    No bardzo przepraszam ale to nie ja punktuje "aż" 150 zł oszczędności
    rocznie na różnycy jaką wykazaleś.

    --
    Marek

  • 89. Data: 2018-10-02 19:05:17
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.10.2018 18:10, Marek pisze:

    > No bardzo przepraszam ale to nie ja punktuje "aż" 150 zł oszczędności rocznie na
    > różnycy...

    Jakbym słyszał to na Powiślu. Kiedyś.

  • 90. Data: 2018-10-02 19:22:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 października 2018 06:19:34 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Pominąłeś mniejsze nakłady na ogrzewanie
    Nie pominąłem. Wykazałem że to różnica 300-400w na mocy pompy więc pomijalne
    > Dobre :) W lecie kilka godzin :D

    I te 5 cm styro ma znaczenie przy nagrzewaniu się domu?
    Weź no pomyśl

    > Patrząc na ten rok, to bliżej 120
    J.w.

    > Każda przegroda doda coś od siebie. Tu 1C, tam 1C i robi sie +5C

    Piszemy o 20cm vs15cm styro i tą różnicę mozesz pominąć przy nagrzewaniu latem

    > Nikt nie daje 'ocieplenia' ze względu na temp latem. To jest tylko
    > dodatek do zimy.
    I pisałeś że zwróci sie po 3 latach a wychodzi że bliżej 30lat
    Ma to sens?