  • 11. Data: 2012-03-09 14:38:32
    Temat: Re: Zgloszenie przy budowie
    Od: arch <s...@w...pl>

    > Mam sytuacje taka, ze chce postawic drewniana komorke przy plocie.
    > Po drugiej stronie sasiad ma blaszana bude wysoka na 3m i dluga o wiele
    > bardziej niz to co chce postawic.

    możesz stawiac w granicy jeżeli twój budynek będzie przylegał całą
    swoją ścianą do budynku istniejącego na działce sąsiedniej
    i nie będzie "wystawał" za ten budynek.

    > Czytajac przepisy i idac zgodnie z litera prawa, podejzewam ze nie uzyskam
    > zgody na postawienie swojej budy przy plocie, tylko w odleglosci przepisowej
    > 3m.
    > Wiec ten bezsens skazuje mnie na to ze nic nie moge, bo gdzie indziej
    > stawiac nie mam gdzie i nie chce.

    eee, możesz taką zgodę uzyskac.

    > Ale cos co definiuje sie jako wiate mozna przy plocie? Czy wiata tez moze
    > miec do 25m^2?

    co do wiaty to jest różnie. Nie ma przepisów określających usytuowanie
    wiaty w stosunku
    do granicy działki. Niektóre starostwa biorą wtedy pod uwagę przepis
    określający minimalną
    odległośc okapu dachu od granicy działki (1,5m)
    Jeśli chodzi o powierzchnie to jest określona i wynosi max 25 m2

    > Pytanie z innej strony. Czy ktos to sprawdza co powstaje? Miejsce obecnie
    > jest zajete prze szkalrnie.

    czy ktoś sprawdza?....jeśli ktoś "podkabluje" to PINB ma obowiązek
    sprawdzic.
    Jeśli teraz masz tam szklarnie, to żeby to wszystko zrobic legalnie
    musiałbyś najpierw "zrobic"
    projekt rozbiórki i uzyskac pozwolenie na rozbiórke.

  • 12. Data: 2012-03-09 14:39:15
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 9 Mar, 14:48, "Lech R" <l...@g...pl> wrote:
    > I to nie dłużej niż 3 miesiące w jednym miejscu...

    skąd masz takie bzdurne informacje?

  • 13. Data: 2012-03-09 15:46:47
    Od: "Lech R" <l...@g...pl>

    On 9 Mar, 14:48, "Lech R" <l...@g...pl> wrote:
    > I to nie dłużej niż 3 miesiące w jednym miejscu...

    >skąd masz takie bzdurne informacje?

    Z Prawa Budowlanego.

    Art. 29.12 mówi o tym, że pozwolenia na budowę nie wymaga budowa
    tymczasowych obiektów budowlanych niepołaczonych trwale z gruntem i
    przewidzianych do rozbiórki lub przeniesienia w inne miejsce w terminie
    określonym w zgłoszeniu o którym mowa w art 30 ust. 1 ale nie później niż
    120 dni od dnia rozpoczęcia budowy....

    To obiekty wymienione sa jako obiekty "na zgłoszenie" (Art 30.pkt 1 ust 1).

    Inną sprawą jest kiedy kontener ma być zapleczem dla robót budowlanych.
    Wtedy się go nie zgłasza (Art 30.pkt 1 ust 1).

    To się tyczy dla wszystkich kontenerów, hal namiotowych, domków
    holenderskich które nie łapią się jako zaplecze.
    Do 120 dni - zgłoszenie, powyżej - pozwolenie na budowę.

    Ze wspomnianych zapisów wynika, że domek holenderski jeśli będzie stał
    dłużej niż 120 dni w jednym miejscu formalnie łapie się pod pozwolenie na
    budowę. Tak samo kontener na czterech betonowych słupkach jeśli nie łapie
    się na artykuł 29.1 podpunkt 2 mówiący o tym, że pozwolenia nie wymaga
    budowa wolno stojących parterowych budynków gospodarczych wiat i altan oraz
    ogrodów zimowych o powierzchni zabudowy do 25 m2 i łączna liczba tych
    obiektów nie może przekraczać dwóch na każde 500 metrów kwadratowych
    powierzchni działki.

    Ciekawą rzeczą są więc garaże blaszaki - nie połączone trwale z gruntem,
    małe, ale formalnie... na pozwolenie na budowę. Garaże w ogóle są na
    pozwolenie, jakie by nie były, bowiem nie są wymienione w katalogu obiektów
    dla których wymagane jest zgłoszenie.

    Pozdrawiam
    Lech

  • 14. Data: 2012-03-09 21:34:12
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    "Tmek" napisał:
    > Mam zamiar postawic bude drewnaiana ktora podlega pod wymogi zgloszenia
    > tego procederu.
    >
    > Nie znalazalem informacji czy po postawieniu jest jakis odbior tego?
    > Czyli stwierdzenie urzednicze czy to co na zgloszone jest tym co stoi.

    Nie wnikając w szczegóły:
    jeśli robota jest "na zgłoszenie", to zgłaszasz.
    Prawo budowlane nie wymaga od Ciebie niczego więcej.

    Skoro zgłosiłeś "zamiar wykonania robót budowlanych" i został on przyjęty
    (po bodajże miesiącu nie wpłynęło nic do Ciebie), to dopełniłeś formalności.
    Nie musisz zgłaszać zakończenia robót. Nie musisz ich nawet realizować -
    zgłosiłeś tylko "zamiar".
    Zakładam, że opisałeś przedsięwzięcie zgodnie z wymogami.

  • 15. Data: 2012-03-09 21:47:08
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >możesz stawiac w granicy jeżeli twój budynek będzie przylegał całą
    >swoją ścianą do budynku istniejącego na działce sąsiedniej
    >i nie będzie "wystawał" za ten budynek.

    Ten budynek to duzy blaszak bez okien.
    Inna sprawa, ze sasiad postawil to w polowie lat 90 i nie ma tego na zadnych
    planach.
    Wiec jak nie ma na planach to argumentacja w urzedzie nie ma podpory
    papierowej, bo formalnie nic tam nie ma.

> [...]
    >musiałbyś najpierw "zrobic"
    >projekt rozbiórki i uzyskac pozwolenie na rozbiórke.

    "Szklarnie" sa typu foliowego. Wiec poza optycznym zajeciem miejsca nic
    wiecej.

    Inna sprawa, ze jak patrze na aktualny wyciag z planow to w porownaniu do
    aktualnych zdjec z googla,
    to w okolicy duzo jest czegos czego na planach nie ma.

    Budynki gospodarcze zaznaczone sa jako g.
    Jesli chce byc formalista i wystapic z zgloszeniem, to czy altana tez bedzie
    zazanczona jako g.?

    Na planach zaznaczony jest zarys. Wiec zarys nie zawiera w sobie informacji
    czy obiekt ma sciany czy ich nie ma. Tak?

    pzdro