  • 121. Data: 2010-01-04 09:54:11
    Temat: Re: Zimno :-(
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-01-04 10:15, Maniek4 pisze:

    > No jasne. :-))
    > A ten VAT to niby skad??

    Z tego, że masz dochodową firmę*?
    Że VAT należny budżetowi masz większy od naliczonego, wynikającego z
    faktur zakupu, ale ten VAT płacą Ci klienci z własnej kieszeni, nie Ty?

    --
    spp

    * - tak z grubsza oczywiście. ;)

  • 122. Data: 2010-01-04 17:31:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Z tego, że masz dochodową firmę*?
    > Że VAT należny budżetowi masz większy od naliczonego, wynikającego z
    > faktur zakupu, ale ten VAT płacą Ci klienci z własnej kieszeni, nie Ty?

    Nie rozumiesz o czym pisze. Dochodowy tez placa mi klienci z wlasnej
    kieszeni. Finansuja mi rowniez paliwo i prad. Zywia tez cala moja rodzine,
    choc na obiady nie przychodza. Placa tez moje ubezpieczenia i zobowiazania
    ZUS, ale nie obsluguja sie sami w zadnej firmie bez udzialu jej wlascicieli.
    Na kazdy jeden podatek w ten czy inny sposob wlasciciel musi zarobic sam
    przyciagajac klientow. Panstwo od tego bierze tylko dzialke angazujac sie
    wylacznie w aparat pobierania swojej dzialki. Na VAT dla panstwa zarabiam ja
    niezaleznie od tego jak semantycznie strukture wbil Ci ktos do glowy.

    Pozdro.. TK

  • 123. Data: 2010-01-04 19:05:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-01-04 18:31, Maniek4 pisze:

    > Na VAT dla panstwa zarabiam ja
    > niezaleznie od tego jak semantycznie strukture wbil Ci ktos do glowy.

    No tak - nie prościej napisać że wszystko jest podatkiem? Tylko czy
    wtedy też nie żyjesz na koszt Skarbu Państwa?

    --
    spp

  • 124. Data: 2010-01-04 19:18:26
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > angazujac sie wylacznie w aparat pobierania swojej dzialki. Na VAT dla
    > panstwa zarabiam ja niezaleznie od tego jak semantycznie strukture wbil Ci

    Co jeszcze bardziej przykre, państwo wciąż rzuca kłody pod nogi komplikując
    i zmieniając bez przerwy prawo, utrudniają jeszcze dostęp do tego prawa. W
    takich warunkach bezużyteczne stają się kilkuletnie biznesplany, bo nigdy
    nie wiadomo co państwo wymyśli, zeby zabrać to co przedsiębiorca zarobił lub
    ma zarobić.

  • 125. Data: 2010-01-04 20:31:23
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Brak odsetek.

    Bo celowo liczyłem w stałych cenach. Bez stałych cen musiałbyś założyć
    stopę zwrotu z inwestycji a potem zdyskontować to do dzisiejszych cen. I
    do tego uwzględnić prowizje dla OFE.

    > Tak to mozna skrocic ale to nie wszystko. Ubezpieczenia to zdecydowanie nie
    > moja dzialka, choc to tez dzial ekonomii, ale jakos mi daleki. Nie bede sie
    > tu rozwodzil na szczegolach bo sa tu pewni lepsi, ale chyba nie sadzisz, ze
    > drugi fundusz to pieniadze lezace w szafie. Wystarczy zajzec do ustawy, jak
    > pieniadze maja byc lokowane. Same obligacje to kilka procent ponad inflacje.
    > Czemu obligacje to myslacy czlowiek szybko drugie dno znajdzie, no ale to
    > zawsze gwarantowany zysk.

    Tu wystarczy umieć liczyć. Powyższe rachunki (uproszczone) były
    przeprowadzone dla drugiego filaru!

    M.

  • 126. Data: 2010-01-04 20:37:19
    Od: M <M...@w...pl>

    Jacek "Plumpi" pisze:

    > Przecież w mieszkaniu musi opłacać czynsz co miesiąc i są to wcale nie
    > małe pieniądze - nawet jak jest właścicielem mieszkania.

    Właściciel mieszkania nie płaci czynszu. Koszty, jakie musi ponieść to:
    - podatek od nieruchomości
    - opłata za użytkowanie wieczyste (jeśli jest użytkownikiem wieczystym,
    a w miastach często tak jest)
    - zaliczki na poczet utrzymania nieruchomości wspólnej (tzw. potocznie
    czynsz)
    - wpłaty na fundusz remontowy
    - opłaty za ogrzewanie, wodę, prąd, gaz i inne media

    Bardzo podobne opłaty ponosi właściciel domu, przy czym inaczej je
    nazywa. Przykład - każdy właściciel jest obowiązany dokonać okresowego
    przeglądu kominiarskiego - płacisz za to w zaliczkach na poczet
    utrzymania nieruchomości wspólnej a właściciel domu daje do ręki
    kominiarzowi i dostaje kwit.

    > W tym przypadku dom jest o wiele tańszy w utrzymaniu, bo płaci się tylko
    > raz w roku podak w wysokości jednego czynszu za mieszkanie :)

    Tak?? A kto płaci za remonty, konserwacje, awarie? A jak trzeba za 20
    lat naprawić dach, to skąd bierzesz na to pieniądze?

    M.

  • 127. Data: 2010-01-04 21:32:24
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > czynsz)
    > - wpłaty na fundusz remontowy
    > - opłaty za ogrzewanie, wodę, prąd, gaz i inne media

    Nieważne jak się to nazywa. Ważne, że drożej i co ciekawszego jak u sąsiada
    pęknie rura czy zniszczy się okino to trzeba będzie wymianiać na mój koszt.
    Jak to samo się stanie u mnie to w przeciwieństwie do sąsiada będę musiał to
    naprawić na swój koszt ;D

> [...]
    > kominiarskiego - płacisz za to w zaliczkach na poczet utrzymania
    > nieruchomości wspólnej a właściciel domu daje do ręki kominiarzowi i

    Ale jako właściciel domu płacisz za media, któe zużyjesz, a jako własciciel
    mieszkania płacisz ryczałtem za media, które marnuje sąsiad :)

    > Tak?? A kto płaci za remonty, konserwacje, awarie? A jak trzeba za 20 lat
    > naprawić dach, to skąd bierzesz na to pieniądze?

    Oczywiście z własnej kieszeni, z tą różnicą, że przez te 20 lat nie
    utrzymujesz sąsiadów, którzy nie chcą płacić czynszu oraz nierobów, którzy
    biorą kasę za nic (administrator, kominiarz, konserwatorzy domofonów, wind,
    instalacji elektrycznej, instalacji gazowej itp.) nie płacisz funduszu
    remontowego, który zżera inflacja oraz nie opłacasz firm odwalających
    fuszerki (jak w zeszłym roku w moim bloku, którzy wzięli pieniądze za
    konserwację dachu nie robiąc nic poza wejściem na dach i sprawdzeniem czy
    papa jest na swoim miejscu). Tak, wiem, jako właściciel mam prawo powołać
    swojego administratora i decydować o wydatkach funduszu - oczywiście pod
    warunkiem, że wspólnota nabędzie takie prawo.

  • 128. Data: 2010-01-04 21:52:36
    Od: M <M...@w...pl>

    Jacek "Plumpi" pisze:
> [...]
    > mój koszt. Jak to samo się stanie u mnie to w przeciwieństwie do sąsiada
    > będę musiał to naprawić na swój koszt ;D

    ????????
    Nie płacisz za naprawy rur sąsiada! Płacisz tylko za naprawy
    nieruchomości wspólnej.

    > Ale jako właściciel domu płacisz za media, któe zużyjesz, a jako
    > własciciel mieszkania płacisz ryczałtem za media, które marnuje sąsiad :)

    ?????
    Człowieku, gdzie ty mieszkasz? W kołchozie?
    Masz jeden licznika na prąd na cały budynek i płacisz za prąd z metra
    kwadratowego? Za gaz też tak płacisz? A może za wodę tak płacisz?

> [...]
    > właściciel mam prawo powołać swojego administratora i decydować o
    > wydatkach funduszu - oczywiście pod warunkiem, że wspólnota nabędzie

    Hmmmm.

    1. Niepłacący czynszu płacą odsetki ustawowe od zaległości (no, dobra -
    emerytów nie ścigamy jak się parę dni spóźnią, ale gmina to pieniążki
    przynosi w ząbkach, bo im każdą złotówkę zaległości naliczamy).

    2. Przeglądy trzeba wykonywać (są obowiązkowe), jednak np kominiarskie
    są tańsze niż w domu jednorodzinnym (na lokal). Administrator trochę
    kosztuje, itd. itp. Konserwatora domofonu nie ma (jak się zepsuje to
    najwyżej trzeba zapłacić za naprawę, lub naprawić samemu, jak w domu).
    Pozostali konserwatorzy - no cóż, mamy umowy podpisane na gotowość do
    wykonywania prac. Jak jest awaria, to wtedy płacimy za konkretną usterkę
    (jesteś hydraulikiem, jak chcesz możesz stanąć w szranki z innymi na
    warunki i ceny).
    Fundusz remontowy właściwie jest niepotrzebny - jednak w praktyce jest
    problem z wydaniem od reki paru tysięcy złotych i stąd oszczędzanie. Co
    do zżerania inflacji, to pieniądze są oprocentowane dla lokaty na koncie
    firmowym to np. 90dni na 4,8% dla 5000, dla 150 000 jest to 5,55%.

    Nie wiem też o nabywaniu jakiego prawa piszesz. Wspólnota nie tyle ma
    prawo, co ma obowiązek zarządzać nieruchomością wspólną - a jak to robi,
    to jej sprawa. Ty też możesz swoim domem zarządzać jak chcesz :-)

    M.

  • 129. Data: 2010-01-04 21:58:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No tak - nie prościej napisać że wszystko jest podatkiem? Tylko czy wtedy
    > też nie żyjesz na koszt Skarbu Państwa?

    Szczerze nie bardzo wiem co dokladnie miales na mysli, zwracam tylko uwage,
    ze ten ksiazkowy schemat VAT-u ma tez druga twarz. Ktos musi go zrobic.
    Bardzo latwo jest opisywac tu VAT odliczony, tam VAT nalezny, koncowo i tak
    zaplaci konsument, wiiec co za roznica. A roznica taka, ze ten VAT to czesto
    wyzsza marza niz ta ktora zostaje dla wlasciciela w kwocie netto mimo, ze on
    sam wszystko organizuje. Nie skarze sie, zeby bylo jasne, bo rozumiem
    potrzebe podatku, ale takie uproszczenie na dzis tez do mnie nie przemawia.
    Kiedy bylem studentem i owszem. Ten niby bez znaczenia VAT co by nie mowic
    determinuje cene koncowa produktu wplywajac na bezposrednie dochody
    przedsiebiorstwa. Nie jest on taki sobie, za to ma bezposredni wplyw na
    polityke cenowa w ogole. I dla tego mimo wszystko uwazam go za dobry
    przyklad ale nie tylko od strony kondycji przedsiebiorstwa, ale takze od
    strony wplywow do budzetu. To po prostu ogromna kasa a w tym watku ponoc nie
    wystarczajaca na emerytow.
    Przy okazji przypomina mi sie dos czesta polityczna praktyka wprowadzania
    dodatkowego podatku, lub podnoszenia istniejacego. Jakie jest tlumaczenie
    polityka ekonomisty po technikum rolniczym?? Wyzszy podatek wcale nie musi
    spowodowac podniesienia cen, bo producenci i sprzedawcy po prostu zrezygnuja
    z czesci marzy na konto wprowadzonego podatku. Podobno.... :-)
    Co powoduje podniesienie podatku? Dla czego tak chetnie ustala sie czyjes
    zarobki niby dbajac o reszte spolecznstwa wciskajac podobne pierdoly?? Czy
    dodatkowy podatek to ruch po krzywej podazy, czy przesuniecie krzywej w
    kierunku wyzszych cen z uwagi na wyzsze koszty wprowadzonym podatkiem??
    Wyzszy podatek to prawie zawsze wyzsze ceny, prawie bo rzecz jasna nie
    zawsze, ale skutecznie ogranicza wplyw sprzedawcy, producenta na cene
    koncowa produktu, bo ile jeszcze mozna z tego wycisnac? Dla tego uwazam, ze
    VAT to de facto moj koszt, koszt pomniejszanych dochodow przez nizsze marze.
    Ale traktujmy to umownie.

    Pozdro.. TK

  • 130. Data: 2010-01-04 22:15:17
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > tego prawa. W takich warunkach bezużyteczne stają się kilkuletnie
    > biznesplany, bo nigdy nie wiadomo co państwo wymyśli, zeby zabrać to co

    Prawde mowiac Wy wykonawcy macie przesrane. Jak klientowi powiedziec, ze
    Twoj zarobek za usluge to przyjmijmy 20 tys. ale placi mi szanowny pan 24
    400, bo te 4 400 to dzialka dla budzetu, ktory sie tu moze i na szczescie
    wcale nie pokazal. Ha, za to jasnieszanowany klient dostanie od Pana Jacka
    fuckture, no to dopiero wyroznienie. Henio zrobi za 20 tys. a Ty idz do
    opieki spolecznej. To jest wlasnie wplyw VAT-u ponoc placonego przez klienta
    na koszty firmy, malo koszty, cala sytuacje finansowa firmy. Jej byc moze
    byc albo nie byc.
    Tak wiem, przyjalem 22% dla uslug, ale celowo bo tyle placimy co dzien za
    wiekszosc tego co kupujemy. Z ciekawosci, sa przypadki kiedy to towar
    kupiony ze stawka 7% po przerobieniu podlega juz pod 22%. Co zrobic z takim
    fantem jak klient nie chce faktury? Jak to wykazac? Nic tylko dolozyc te
    15%. Co z tego, ze marza wynosi 10%...

    Pozdro.. TK