  • 1. Data: 2011-11-16 07:01:41
    Temat: Zimno w mieszkaniu z wielkiej płyty - pomysł dogrzania
    Od: "A.U." <a...@g...com>

    Witam,
    mam mieszkanie z wielkiej płyty (60m), Nie ocieplony blok, mieszkanie
    narożne.
    Problem polega na tym, że mimo ciągłego grzania jest w nim w naszym
    odczuciu zimno - 20-21stopni, co przy malutkim dziecku jest zimno -
    kilkukrotne przebieranie w ciagu dnia, kąpiele itp..
    Oczywiści co roku mam dopłaty rzędu 500zł - przez co w sumie za sezon
    płace ok 3000zł za 60m2 w ktorym jest zimno!!!
    Spółdzielnia mówi, że jest ok bo przepisy piszą, że ma być 18. Nie
    pozwolą mi też legalnie dodać żeberek/grzejników.
    Wymyśliłem wiec, że zrobie sam dodatkowy grzejnik nie wpinając się w
    siec CO - po budowie domu rodziców zostało troche rurek miedzianych i
    wymysliłem. Jako, że piony mam gorące wymysliłem, że wokół niego w
    pokoju dziecka wstawie szczelnie ze 2,3 rurku miedziane i to podłącze
    do nowego grzejnika. Całość działałaby grawitacyjnie. Miedz ciepło
    przeności doskonale - tylko czy 4 do 6m pionowych rurek wokół pionu da
    rade zagrzać grzejnik - jeszcze nie wybrałem jaki? Czy nie trzeba
    bedzie wstawić jakiejś pompki??

    Dzięki za wszelkie sugestie.
    uciu

  • 2. Data: 2011-11-16 07:14:34
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "A.U." <a...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    >wymysliłem. Jako, że piony mam gorące wymysliłem, że wokół niego w

    postaw mały wentylatorek, który bedzie dmuchał na te gorące rury. Metoda
    prób dobierzesz przepływ który chłodzi rury (czyli grzeje pokój) a jeszcze
    jest nieupierdliwy w domu.

    b.

  • 3. Data: 2011-11-16 07:29:06
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 16 Lis, 08:01, "A.U." <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > przeności doskonale - tylko czy 4 do 6m pionowych rurek wokół pionu da
    > rade zagrzać grzejnik - jeszcze nie wybrałem jaki? Czy nie trzeba

    Dlaczego ludzie twierdzą, że małe dziecko powinno być gotowane w
    mieszkaniu? To jest jakiś kretyński mit.
    Pogadaj z lekarzem lub położną. Zalecana temperatura to 18-22 C.
    Niezależnie od wieku dziecka. Jedynie do kąpieli można trochę
    podhajcować.

  • 4. Data: 2011-11-16 07:37:01
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

[...]

    =====================================

    I tu się mylisz. Normy mówią o o wiele niższych temperaturach w pokoju
    dziecinnym,
    niż podajesz. Dla dorosłych wyższe, dla dzieci niższe.
    I kąpiele należy robić w "normalnej" temperaturze. Spokojnie.
    Przegrzewanie dziecka, to proszenie się o kłopoty.
    A i okradanie sąsiadów przez montaż takich "wynalazków" jest nieetyczne.

  • 5. Data: 2011-11-16 07:50:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.11.2011 08:01, A.U. pisze:

    > Problem polega na tym, że mimo ciągłego grzania jest w nim w naszym
    > odczuciu zimno - 20-21stopni, co przy malutkim dziecku jest zimno -
    > kilkukrotne przebieranie w ciagu dnia, kąpiele itp..

    20-21C to optymalna temperatura, zwłaszcza na zimę.

    Nie przegrzewaj dzieciaka, bo tylko będzie bardziej chorować.

  • 6. Data: 2011-11-16 08:10:25
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik jagr napisał:

    > A i okradanie sąsiadów przez montaż takich "wynalazków" jest nieetyczne.

    Z jednej strony tak, ale ten medal ma i drugą stronę...
    Płacisz !!! Dlaczego zatem nie możesz dogrzać mieszkania do np 22 stC???
    Miałem ten sam problem w bloku, gdzie mieszkałem. Zimą trzeba było się
    ubierać w sweter, albo i coś jeszcze, bo nie było zbyt komfortowo, mimo
    że grzejniki otwarte na maxa. Te 20 stC w pomieszczeniu gdzie część
    ścian jest zimna, wcale nie jest komfortowe. 20 stC przy podłogowym
    ogrzewaniu, gdzie wszystkie ściany mają też tąż temperaturę to
    oczywiście jak najbardziej komfortowa sytuacja, ale nie w narożnym
    mieszkaniu w nieocieplonym, betonowym bloku.

    Nic nieetycznego tu nie widzę w dołożeniu sobie urządzenia grzewczego
    odbierającego więcej ciepła skoro spółdzielnia nie kwapi się do
    ocieplenia domu, a płacić każe za coś, czego nie zapewnia.

    Pomijam kwestię małych dzieci i odpowiednich dla nich temperatur - sam
    miałem maluchy, teraz już wyrosły, i wiem, że dziecko nie potrzebuje
    mieć gorąco w pomieszczeniu, gdzie przebywa - jedynie na czas kąpieli
    wypada dogrzać, ale tu zwykła farelka wystarczy włączona na 15 minut.
    Bardziej mi o dorosłych chodzi.

    Do wątkotwórcy - skonstruuj coś, co da się zdemontować w 'trymiga' w
    razie upierdliwych pracowników sprawdzających poprawność i
    konserwujących instalację grzewczą.
    Może coś na kształt wymiennika ciepła :-).

    Kontrowersyjne to trochę, ale... niestety jak Kuba bogu, tak i bóg
    Kubie... :-/

    pozdr
    Robert G.

  • 7. Data: 2011-11-16 08:26:52
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Jakaś blacha aluminiowa ok 1 mm gr pomalowana na czarno, wygięta na
    końcu tak aby przylegała do grzejnika (promień gięcia = promień
    rury). Wygięty koniec złapany śrubami - zaciska blachę na rurze.
    Szerokość blachy (odległość od grzejnika max 30 cm - więcej chyba nie
    warto. Aluminium ma większą rozszerzalność niż stal - trzeba dość
    mocno zacisnąć.
    Można posiłkować się przylepną folią aluminiową.
    pozdr

  • 8. Data: 2011-11-16 08:37:22
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Robert G" napisał w wiadomości grup

    --------------
[...]

    =-===============================

    Spółdzielnia dostaje rachunek za ogrzewanie całego bloku i rozdziela go na
    wszystkich mieszkańców.
    Każdy "po cichu" nadmierny pobór ciepła, to większe opłaty dla wszystkich
    sąsiadów w bloku.
    Spółdzielni to nie ruszy i nie obchodzi. Oni tylko refakturują. Mylę się?
    jagr

  • 9. Data: 2011-11-16 09:10:27
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "jagr"
    > I tu się mylisz. Normy mówią o o wiele niższych temperaturach w pokoju
    > dziecinnym,

    rozumiem, że w domu masz ogrzewania gazowe? ;)

    pzdr
    smerf

  • 10. Data: 2011-11-16 09:26:03
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-11-16 08:01, A.U. pisze:
    > Problem polega na tym, że mimo ciągłego grzania jest w nim w naszym
    > odczuciu zimno - 20-21stopni, co przy malutkim dziecku jest zimno -
    > kilkukrotne przebieranie w ciagu dnia, kąpiele itp..
    Pierwsze dziecko? :-> Spoko - taka temperatura jeszcze go nie zabije,
    ale idź trochę w gorę i za parę miesięcy będziesz się zastanawiał,
    dlaczego ciągle choruje. Swoją drogą jeśli Wam jest zimno, to zapewne
    sami byliście przegrzewani - jest jeszcze maleńka szansa, że dziecku tej
    krzywdy nie zrobicie :-)

    Maciek