  • 41. Data: 2011-11-16 14:22:11
    Temat: Re: Zimno w mieszkaniu z wielkiej płyty - pomysł dogrzania
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    A.U. <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > =EA w
    > siec CO - po budowie domu rodzic=F3w zosta=B3o troche rurek miedzianych i
    > wymysli=B3em. Jako, =BFe piony mam gor=B1ce wymysli=B3em, =BFe wok=F3=B3 ni=
    > ego w
    > pokoju dziecka wstawie szczelnie ze 2,3 rurku miedziane i to pod=B3=B1cze
    > do nowego grzejnika. Ca=B3o=B6=E6 dzia=B3a=B3aby grawitacyjnie. Miedz ciep=
    > =B3o
    > przeno=B6ci doskonale - tylko czy 4 do 6m pionowych rurek wok=F3=B3 pionu d=
    > rade zagrza=E6 grzejnik - jeszcze nie wybra=B3em jaki? Czy nie trzeba

    Wentylatory dmuchające na grzejniki. Może się okazać że rachunki Ci spadną
    jeśli masz`liczniki na grzejnikach. Dwa a jednym tanio i ciepło.

  • 42. Data: 2011-11-16 16:09:00
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Maciek" <m...@n...pl> wrote in message
    > Jeżeli robisz to tylko ze względu na dziecko, to dam Ci jedną radę: zrób
    > sobie drugie, przejdzie Ci ;-)

    Mam dwójkę dzieci, a nadal lubię jak w chałupie mam 23 stopnie ;)
    Lubię też nie marznąć jak goły wychodzę z łazienki :P

  • 43. Data: 2011-11-16 16:16:33
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Mam dwójkę dzieci, a nadal lubię jak w chałupie mam 23 stopnie ;)
    > Lubię też nie marznąć jak goły wychodzę z łazienki :P

    Jak możesz? Jak inni cieszą się 18st Ty po burżujsku koperujesz w lobby
    prorosyjskim:)
    Według niektórych na tej grupie masz "wydumane luksusy" :)

  • 44. Data: 2011-11-16 19:08:55
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2011-11-16 10:49, A.U. pisze:
    > - problem jest ze scianami bez okna - ich nie ocieplałem - są lodowate
    > i bije od nich chłod,

    Tutaj oczywisty problem.

    > Dodatkowo - mieszkanie pode mną o obok zimne - mieszkancy nie grzeją
    > bo nie mają na dopłaty - siedzą w grubuch polarach

    Tutaj też moim zdaniem jest rozwiązanie problemu: duża powierzchnia
    ścian i podłogi, zapewne brak jakiejkolwiek izolacji termicznej.

    W moim domu najzimniejszy pokój przylega do klatki schodowej regularnie
    wychładzanej przez niefrasobliwych sąsiadów. Jeśli chodzi o podłogę,
    solidny dywan lub wykładzina powinny zmniejszyć odczuwanie chłodu.

    --
    NotBear

  • 45. Data: 2011-11-16 19:30:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-11-16 17:09, Aleksander pisze:
    > Mam dwójkę dzieci, a nadal lubię jak w chałupie mam 23 stopnie ;)
    > Lubię też nie marznąć jak goły wychodzę z łazienki :P
    Nie widzisz subtelnej różnicy? Lubisz nie marznąć, a nie zastanawiasz
    się jak podnieść temperaturę w mieszkaniu, w którym według Ciebie jest
    ok, ale dziecko to na pewno marznie ;-)

    Maciek

  • 46. Data: 2011-11-16 19:47:06
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Maciek wrote:
    > Nie widzisz subtelnej różnicy? Lubisz nie marznąć, a nie zastanawiasz
    > się jak podnieść temperaturę w mieszkaniu, w którym według Ciebie jest
    > ok, ale dziecko to na pewno marznie ;-)

    Przeczytałeś jego post?
    "Problem polega na tym, że mimo ciągłego grzania jest w nim w naszym
    odczuciu zimno - 20-21stopni"

    Przy okazji goś uważa, ze dziecku też jest zimno.

  • 47. Data: 2011-11-16 20:49:37
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-11-16 20:47, Marek P. pisze:
    > Przeczytałeś jego post?
    > "Problem polega na tym, że mimo ciągłego grzania jest w nim w naszym
    > odczuciu zimno - 20-21stopni"
    A Ty?

  • 48. Data: 2011-11-17 07:02:20
    Temat: Re: Zimno w mieszkaniu z wielkiej p?yty - pomys? dogrzania
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.11.2011 14:40, Robert G pisze:

    > Ale na której ścianie? Zewnętrznej, czy wewnętrznej nad kaloryferem? :-)))
    > Rozumiem, że w danym pomieszczeniu na określonej wysokości nie może być
    > punktu o temperaturze niższej niż 18 stC... ??? Czy jak...
    > Zapewniam Cię, że w mrozy na zewnątrz chociaż na środku pokoju będzie
    > mierzona temp 18 stC, to już na ścianie może być całe 15... i wtedy co?
    > norma niespełniona... !.

    Normy zapewne opisują sposób pomiaru - sprawdź sobie.

    Zawsze możesz włączyć wentylator i wyrównać temperaturę.

  • 49. Data: 2011-11-17 07:03:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.11.2011 17:16, Marek P. pisze:

    > Jak możesz? Jak inni cieszą się 18st Ty po burżujsku koperujesz w lobby
    > prorosyjskim:)
    > Według niektórych na tej grupie masz "wydumane luksusy" :)

    A wręcz niezdrowe.

    Ludzie bezmyślnie się przegrzewają, a potem zrzędzą na choroby i koszta
    ogrzewania albo kombinują, jakby się tu sprytnie dogrzać więcej nie płacąc.

  • 50. Data: 2011-11-17 07:39:31
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    wiadomości news:ja2bkq$q0h$2@inews.gazeta.pl...
    > A wręcz niezdrowe.

    > Ludzie bezmyślnie się przegrzewają, a potem zrzędzą na choroby i koszta
    > ogrzewania albo kombinują, jakby się tu sprytnie dogrzać więcej nie
    > płacąc.

    Nie, lepiej od razu wmowić sobie a co gorsza żonie i dziecku, że optymalna
    temperatura to 18st. i siewdzieć w wypacykowanym domku w zimnie.
    Jeżeli kogoś nie stać na ogrzanie domu, to niech się nie bierze za jego
    budowę i tyle.
    Swoją drogą założyciel wątku ma rzeczywiscie kłopot, płaci za
    komfortkilkukrotnie więcej aniżeli powinien w dodatku nie móc go dostać.

    smerf