  • 1. Data: 2014-05-08 18:10:30
    Temat: Zmarznięte winogrono
    Od: Trybun <I...@j...com>

    Jest jakaś możliwość uratowania przemarzniętego winogrona? W nocy było
    około -4 stopni, i prawie wszystkie listki się pozwijały i widać że
    obumarły. Jest również trochę liści które widać że dostały mrozu, ale
    poza lekkim zwinięciem nic się z nimi nie dzieje. Czy taki krzew
    winogrona można jakoś uratować?

  • 2. Data: 2014-05-08 19:01:48
    Temat: Re: Zmarznięte winogrono
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 08 May 2014 18:10:30 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > obumarły. Jest również trochę liści które widać że dostały mrozu, ale
    > poza lekkim zwinięciem nic się z nimi nie dzieje. Czy taki krzew

    Sam się uratuje - wypuści z pąków śpiących. Tyle że o kwitnieniu/owocowaniu
    w tym roku to chyba nie ma już mowy.

  • 3. Data: 2014-05-08 19:35:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 8 May 2014 19:01:48 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Sam się uratuje - wypuści z pąków śpiących. Tyle że o kwitnieniu/owocowaniu
    > w tym roku to chyba nie ma już mowy.

    ...chociaż z tym owocowaniem różnie to bywa, zależnie od odmiany i od tego,
    jaki termin przymrozków i rejon:
    http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=34&p=465
    0784

  • 4. Data: 2014-05-08 20:31:32
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-08 19:35, Ikselka pisze:

    > ...chociaż z tym owocowaniem różnie to bywa, zależnie od odmiany i od tego,
    > jaki termin przymrozków i rejon:
    > http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=34&p=465
    0784

    Czyli jest duża szansa że winogrono odżyje... Dzięki za info. Tu
    miejscowi mi doradzaja żeby obcinać przy samej ziemi, drudzy znowu żeby
    wykopać z korzeniami a na ich miejsce posadzić nowe, bo z tych już nic
    nie będzie.. Widać że jedni i drudzy znają się jak koza na pieprzu;-)
    A co do owocowania - w tym roku miały pierwszy raz owocować po
    posadzeniu. No nic, przyjdzie jeszcze poczakać na owoce.

  • 5. Data: 2014-05-08 22:32:32
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Trybun napisał(a):

> [...]
    > A co do owocowania - w tym roku miały pierwszy raz owocować po
    > posadzeniu. No nic, przyjdzie jeszcze poczakać na owoce.

    Spoko - będzie dobrze. Owocowanie opóźni się troszkę i to wszystko.

  • 6. Data: 2014-05-08 22:35:44
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-08 18:10, Trybun pisze:

> [...]
    > obumarły. Jest również trochę liści które widać że dostały mrozu, ale
    > poza lekkim zwinięciem nic się z nimi nie dzieje. Czy taki krzew

    Tak wyglądały u mnie przemarznięte krzewy winorośli oraz aktinidie,
    kilka dni po przymrozkach 18 maja 2012.
    https://plus.google.com/photos/110636404017483245604
    /albums/6011150566645417329?banner=pwa

    Owszem odbiły, ale nie owocowały w 2013 roku ponieważ te pędy z paków
    śpiących były zbyt rachityczne.

    Od tamtej pory okrywam winorośle przed zapowiadanymi chłodami.
    https://plus.google.com/photos/110636404017483245604
    /albums/5881639029777768609?banner=pwa

    W tym roku również i nie będę ich zdejmowała do 21 maja,
    bo od 17 do 20 przewidują, w moich stronach, ochłodzenia do +2 st.C.
    A może będzie i mniej.

    Pozdrawiam Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2014-05-09 18:34:14
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > obumarły. Jest również trochę liści które widać że dostały mrozu, ale poza
    > lekkim zwinięciem nic się z nimi nie dzieje. Czy taki krzew winogrona

    Hejka. Winogrono, winogrona to owoce winorośli.
    Jest jeszcze "winogron" czyli wersja ludowa nazwy winorośl.
    Pozdrawiam przymrozkowo Ja...cki

  • 8. Data: 2014-05-11 08:24:55
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-08 22:32, zbigi pisze:

    > Spoko - będzie dobrze. Owocowanie opóźni się troszkę i to wszystko.

    No, skoro tak mówisz, jednak jak na razie nic się nie dzieje:-(

  • 9. Data: 2014-05-11 08:27:05
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-08 22:35, Krycha pisze:

> [...]
    >

    > W tym roku również i nie będę ich zdejmowała do 21 maja,
    > bo od 17 do 20 przewidują, w moich stronach, ochłodzenia do +2 st.C.

    Twoje dostało mrozu w jeszcze późniejszej fazie rozkwitu, u mnie to
    zaledwie takie małe listki i grona się pokazały, a wiec teoretycznie
    maja większa szansę na regenerację. :-)

    Jakoś tak się złożyło że ja zupełnie zapomniałem osłonić je przed
    mrozem. Osłoniłem ogórki, cukinie, krzaki lubczyku, nawet na agresty
    pienne założyłem takie czapki z folii, ale jakoś nie pomyślałem o
    winogronie. I tak nawiasem - z moreli także nie będę miał w tym roku
    owoców. A zapowiadały się rekordowe zbiory...

  • 10. Data: 2014-05-11 08:28:10
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-09 18:34, Dirko pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

    > Hejka. Winogrono, winogrona to owoce winorośli.
    > Jest jeszcze "winogron" czyli wersja ludowa nazwy winorośl.
    > Pozdrawiam przymrozkowo Ja...cki

    Wiem, jednak użyłem nazwy potocznej używanej przez Polaków. Jeszcze
    wiszą na nich karteczki ze sklepu na których stoi "Winogrono", a nie
    Winorośl.;-)