  • 11. Data: 2009-05-15 13:55:40
    Temat: Re: Zmiotki uliczne zamiast humusa?
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    Kilka lat temu dostałem kamienie z rozbiórki "wiejskiej" drogi. Takie "kocie łby".
    Kamienie wykorzystałem do zrobienia ścieżek a to co zostało wysypałem i
    rozplantowałem na nieużywanym fragmencie podwórka. Zasiałem trawę. Ku mojemu
    zdziwieniu jest to do dzisiaj najładniejszy fragment trawnika. Nawet ten na
    czarnoziemie nie wygląda tak dobrze :-O
    Ale...
    - ziemia jest tam bardzo twarda. Wyraźnie bardziej się zagęściło niż na
    pozostałych fragmentach. Jeśli będą tam bawić się dzieciaki itp. przy upadku
    jest naprawdę bardzo twardo. Jak zagęszczony żwir drogowy.
    - "mój" bruk leżał przynajmniej 200 lat i raczej nie był posypywany solą.
    Jeździły po nim głównie furmanki i przeganiane było bydło.

    Wydaje mi się, że to istotnie różni tę ziemię od zmiotek ulicznych?
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 12. Data: 2009-05-15 15:41:01
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    n...@o...pl wrote:

    > [...] przeganiane było bydło.

    I stąd ta urodzajność :-)

    Pozdrowienia,
    Michał

    --
    Michał Misiurewicz
    m...@g...com

  • 13. Data: 2009-05-16 17:53:31
    Od: "zifron" <z...@c...pl>

    > Tudzież zacharch... i zaplute zbiorowo. Syf. Że też ludzie wpadają na
    > takie
    > pomysły...

    Skoro chce podsypać pod trawnik, to cóż to szkodzi. Trawy się nie konsumuje,
    takoż wszelakich roślin ozdobnych. Co innego warzywa i owoce, w tym
    przypadku żadnego syfu, który może przeniknąć w części jadalne.
    pozdr
    zebron

  • 14. Data: 2009-05-19 08:05:49
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Moze chodzi o to, ze takie zmiotki to lepsze niz herbicydy. Nazwa
    bardziej swojska i w nazwie nie takiego gardlowego harczenia.
    Gdybym ja chcial komus na zlosc zrobic to chyba bym cos takiego
    podsypal.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 15. Data: 2009-05-19 09:09:28
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    Ja

    > Żartujesz chyba???? Pakować sobie do ogrodu ten syf???

    To zmiotki z Agory - pełne GWna!