  • 21. Data: 2010-08-26 07:00:00
    Temat: Re: Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Strachu S." <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:63df.0000011b.4c760f04@newsgate.onet.pl...
    > Ale co z czasem zmywania? Jesli program dla danej temperatury pracuje
    > okreslony
    > czas - jest dobrze.
    > ale jesli program mierzy temp wody, i stwierdza, ze zostala juz
    > podgrzana -
    > zakonczy mycie wczesniej. I wtedy naczynia moga zostac niedomyte lub
    > brudne.

    Zmywarki w wiekszości teraz mają przepływowe podgrzewacze wiec nie skróca
    cyklu mycia jak piszesz.

    Krzysiek

  • 22. Data: 2010-08-26 07:03:03
    Od: "Strachu S." <s...@o...pl>

    > Zmywarki w wiekszości teraz mają przepływowe podgrzewacze wiec nie skróca
    > cyklu mycia jak piszesz.

    Jesli program nastawiony jest na okreslony czas to ok. Jesli na osiagniecie
    temperatury wody to juz nie-ok.
    Tylko rozwazam.

    Sam... podlaczylbym pewnie zmywarke do cieplej wody, ale z pralka juz bym sie
    zastanawial - za duze rydzyko zniszczenia ubran/rzeczy zbyt ciepla woda.

    Strachu S.

  • 23. Data: 2010-08-26 07:17:54
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > Jesli program nastawiony jest na okreslony czas to ok. Jesli na
    > osiagniecie
    > temperatury wody to juz nie-ok.

    Przy przepływowym podgrzewaczu na wyściu jest juz wioda o zadanej
    temperaturze i zmywarka juz jej "w komorze" nie podgrzewa.

    > z pralka juz bym sie zastanawial - za duze rydzyko zniszczenia
    > ubran/rzeczy zbyt ciepla woda.
    Tu nie ma dwóch zdań. Podłączenie pralki tylko do ciepłej wody to proszenie
    sie o kłopoty.
    U mnie np woda w zasobniku ma zawsze ok 70stc. Dla zmywarki to żaden problem
    Pozdrawiam

    Krzysiek

  • 24. Data: 2010-08-26 07:18:39
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Strachu S." <s...@o...pl> wrote in message
> [...]

    Dokładnie, nadzieja w tym, że sam bęben też musi się ogrzać, a do tego
    trzeba zazwyczaj poczekać na dopływ ciepłej wody, czasem dość długo, a
    licznik liczy. Nie mniej zawsze woda cieplejsza jest od tej kranówki zimnej.
    Czyli jakaś oszczedność jest.
    Ma wadę - może zawierać cząstki rdzy, które mogą zabarwić praną odzież w
    brunatne plamy. Dlatego warto zastosować filtr na dopływie, najlepiej
    samoczyszczący, a przed przyłączami pralki i zmywarki naczynie z
    fosforanami. Pochłonie to co prawda oszczędności z używania ciepłej wody,
    ale zwiększy skuteczność zmywania czy prania.

  • 25. Data: 2010-08-26 07:34:59
    Od: "Strachu s." <s...@o...pl>

    >    Ma wadę - może zawierać cząstki rdzy, które mogą zabarwić praną odzież w
    > brunatne plamy.

    Rdza u mnie zawsze jest po przerwach dluzszych w dostawie wody - zarowno w
    rurach z zimna jak i ciepla woda.

    > Dlatego warto zastosować filtr na dopływie, najlepiej
    > samoczyszczący

    Na czym polega samooczyszczanie sie?

    strachu S.

  • 26. Data: 2010-08-26 07:41:46
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Rdza u mnie zawsze jest po przerwach dluzszych w dostawie wody - zarowno w
    > rurach z zimna jak i ciepla woda.

    > Na czym polega samooczyszczanie sie?

    Na przepuszczeniu prądu wody w odwrotną stronę i jej wypływie do
    kanalizacji. Sterowniki są uruchamiane różnicą ciśnień lub czasem od
    poprzedniego czyszczenia.

  • 27. Data: 2010-08-26 10:49:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2010 23:12:16 +0200, Panslavista napisał(a):

    > He..he, ,a jak będzie musiał twój aktualny?

    Nie rozumiem.

  • 28. Data: 2010-08-26 10:51:45
    Temat: Re: Zmywarka - do jakiej wody podł?czyć?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 08:15:01 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Stać ją na kolektory, a pierze w misce... hue hue

    Namaczam ad hoc przed planowanym praniem to, co wymaga namaczania. W pralce
    nie namaczam, bo używam jej tylko na drugiej taryfie i zależy mi na czasie.
    Proste? - oszczędność. Może właśnie dlatego stać mnie na kolektory.

  • 29. Data: 2010-08-26 10:53:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 08:56:00 +0200, Kris napisał(a):

    > (...)
    > W praktyce wazne jest jakie mamy koszt podgrzania wody i trzeba wtedy
    > skalkulowac czy lepiej jak zmywarka sama podgrzeje czy moze będzie taniej
    > korzystac z ciepłej wody podgrzanej innym medium.

    Dokładnie. U mnie wodę podgrzewa kolektor. Już od 10 lat chyba. Zwrócił się
    już z nawiązką.

  • 30. Data: 2010-08-26 10:56:15
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > czasie.
    > Proste? - oszczędność. Może właśnie dlatego stać mnie na kolektory.

    Ja też używam na drugiej i nie muszę używać miski. Można namoczyć w pralce
    na kilka sposobów.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/