  • 11. Data: 2012-05-21 18:59:15
    Temat: Re: Zmywarki BOSH
    Od: nadir <n...@h...org>

    >Nie bez powodu
    > przemysłowe zmywarki nie dość że myją wodą o temperaturze 65 stopni to jeszcze
    > na koniec płuczą wodą praktycznie wrzącą. Sanepid wymaga do płukania wody o
    > temperaturze nie niższej niż 95 stopni. I to nie jest widzimisie pań z
    > sanepidu tylko jakiś przepis to określa. I tak są ustawiane regulatory
    > temperatury dla wody do płukania po myciu w przemysłowych zmywarkach.

    Tylko, że co stosują w gastronomii, to nie są zmywarki a wyparzarki i
    cykl mycia trwa w nich 3, góra 5 minut, choć faktycznie w temperaturze
    powyżej 90 stopni.

    Poza tym nie przesadzajmy z tymi bakteriami, zmywarka nawet w
    temperaturze 40-45 stopni w czasie 30-to minutowego mycia ubije ich
    więcej niż podczas mycia ręcznego. Nikt w takiej temperaturze ręcznie
    nie myje, i nie przez taki długi czas, a jakoś ludzie bez zmywarek
    masowo nie chorują.

  • 12. Data: 2012-05-21 21:15:32
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    nadir <n...@h...org> napisał(a):

> [...]
    > więcej niż podczas mycia ręcznego. Nikt w takiej temperaturze ręcznie
    > nie myje, i nie przez taki długi czas, a jakoś ludzie bez zmywarek

    Wskaż ideę gorszego mycia w stosunku do lepszego. Ja jej nie widzę.
    Oszczędność prądu dla mnie żadna. Mycie w najniższej temperaturze to raczej
    dla naczyń wstępnie umytych. Nie codziennie włączamy zmywarkę. Czasami i trzy
    dni zbieramy żeby ją włączyć. Dla mnie mycie w wysokiej temperaturze jest
    optymalne.

  • 13. Data: 2012-05-21 22:02:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

> [...]
    > raczej dla naczyń wstępnie umytych. Nie codziennie włączamy zmywarkę.
    > Czasami i trzy dni zbieramy żeby ją włączyć. Dla mnie mycie w

    ty to chyba sam mieszkasz... bo normalna rodzina to potrafi i dwa prania w
    zmywarce dziennie zrobić.

    albo większosć statków zmywasz ręcznie, bo i takich się spotyka...

  • 14. Data: 2012-05-21 23:39:47
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ty to chyba sam mieszkasz... bo normalna rodzina to potrafi i dwa prania w
    > zmywarce dziennie zrobić.
    >
    > albo większosć statków zmywasz ręcznie, bo i takich się spotyka...

    dwie osoby.

  • 15. Data: 2012-05-22 15:23:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Wskaż ideę gorszego mycia w stosunku do lepszego.
    Które jest to lepsze, a które gorsze?

  • 16. Data: 2012-05-26 20:15:57
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-21 23:39, kogutek pisze: