  • 1. Data: 2009-10-20 19:11:33
    Temat: Znów problem VATu
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

    Czy za za drewno do więźby dachowej można uzyskać zwrot różnicy VAT czy
    może nie był jakiejś liście, lub przed 2004 już były 22%

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 2. Data: 2009-10-20 19:28:02
    Temat: Re: Znów problem VATu
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <ogest@toya_usunto.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hbl2l2$ki2$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Czy za za drewno do więźby dachowej można uzyskać zwrot różnicy VAT czy
    > może nie był jakiejś liście, lub przed 2004 już były 22%

> [...]
    Osobiście kupowałem w 2003 wiązary i vat był 7% więc na drewno
    prawdopodobnie też.
    pozdrawiam
    RK

    4527 (20091020) __________

  • 3. Data: 2009-10-20 19:35:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > Czy za za drewno do więźby dachowej można uzyskać zwrot różnicy VAT czy
    > może nie był jakiejś liście, lub przed 2004 już były 22%
    Zależy jak to Tobie zafaktuują. Zagadaj w tartaku to zafakturują tak że
    będziesz mógł odliczyć;))

    Kris

  • 4. Data: 2009-10-20 20:45:19
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

> [...]
    > wiadomości news:hbl2l2$ki2$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Zależy jak to Tobie zafaktuują. Zagadaj w tartaku to zafakturują tak że

    A wiesz co można odliczyć ?

    Że nie ma jakiejś kompleksowej darmowej listy. Znalazłem jakiegoś traila
    Wyszukiwara VZMDemo

    Wg niej tarcica iglasta konstrukcyjna nie podlega zwrotowi róznicy VATu.
    Jedynie tarcica podłogowa, a nie wiem czy na tartaku taką robia żeby mi na
    to fakturę wystawił :(

    Oj chyba za 2 tygodnie usiąde i jakoś rozpiszę październik i będę strał się
    to systematycznie robić bo potem padnę przy tcyh faktura, a chyba jak bedę
    miał stan surowy to wystąpie do US o jakieś pieniażki

    Zastanawiam się czy nie kupić licencji na tylko na 25 uruchomień to torchę
    głupio bo się wypstryka, a300 zł to już nie tak mało

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 5. Data: 2009-10-20 20:53:06
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hbl7kq$pui$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Że nie ma jakiejś kompleksowej darmowej listy.

    Owszem jest. W stosownym Dzienniku Ustaw,
    ew. wraz z programem do wypełniania
    np. na stronie podatki.pl.
    (wielokrotnie tu omawiane)

    Aczkolwiek od nowego roku ma być nowy katalog
    wyrobów i usług - może być zabawa ...

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2009-10-20 21:09:46
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:hbl7kq$pui$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >
    > Owszem jest. W stosownym Dzienniku Ustaw,
    Ta 15 stronnicowa lista ? Jakoś z tamtego wynalazku mi się lepiej
    korzystało. Pytanie jeszcze co o tym wszystkim pomyśli US

    > ew. wraz z programem do wypełniania
    > np. na stronie podatki.pl.
    > (wielokrotnie tu omawiane)
    Przykro mi ale nie natrafiłem czytając mniej lub bardziej dokładnie przez
    ostatnie pół roku.
    W każdym bądź razie dziękuję

    Zassałem programik ale listy rzeczy które mogę odliczyć a które nie to
    niestety nie natrafiłem

    > Aczkolwiek od nowego roku ma być nowy katalog
    > wyrobów i usług - może być zabawa ...
    Od początku roku ?
    To chyba warto złożyć już pierwszy wniosek jeszcze w tym roku

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 7. Data: 2009-10-21 03:36:30
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > A wiesz co można odliczyć ?

    Ja zrobilem odliczenie teraz niedawno dopiero, start inwestycji marzec 2007
    Zlecilem to w biurze rachunkowym gdzie przesłalem 100 długich faktur i tyle.
    Biora 3% kwoty zwrotu. Za 3% to szkoda bylo mi mojego czasu i nerwow -
    zakladam ze biuro ktore sie w tym specjalizuje jest na biezaco i wie
    dokladnie o co chodzi. Obacze co na to skarbowka - w listopadzie maja sie
    zajac moim wnioskiem.

    Biuro znalazlem przez google, "odzyskaj vat" czy jakos tak haslo do
    wyszukiwarki. Calosc obslugi byla w porządku, dostalem do reki VZM-1 wraz z
    zalacznikami.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 8. Data: 2009-10-21 06:17:45
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 20 Paź, 21:11, Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>
    wrote:
    > Czy za za drewno do więźby dachowej można uzyskać zwrot różnicy VAT czy
    > może nie był jakiejś liście, lub przed 2004 już były 22%

> [...]

    Można sróbować zagadać w tartaku tak żeby vat był 0%. Nie ma wówczas
    problemu z odliczeniem :)
    Pzdr
    QbaB

  • 9. Data: 2009-10-21 07:00:48
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    >Można sróbować zagadać w tartaku tak żeby vat był 0%. Nie ma wówczas
    >problemu z odliczeniem :)

    Mozna, ale najlepiej wziasc sobie wykonawce lub siebie samego (o ile ma sie
    wiedze na ten temat) i patrzec co dokladnie ładują na transport. Tu lokalnie
    jednego takiego zalatwili (i to nawet renomowany tartak): cieszyl sie ze
    kupil "bez papiera", przy odbiorze byl sam z paroma ludzmi do rozladunku,
    rozladowali, zaplacił. Więzba przyjechala wg jego fachowcow bardzo licha i
    czesciowo do reklamacji (nie wnikam co jej tam dolegalo) i...wtedy okazalo
    sie ze bez papiera to reklamacji nie ma...nawet w renomowanym tartaku ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 10. Data: 2009-10-21 07:13:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Zastanawiam się czy nie kupić licencji na tylko na 25 uruchomień to torchę
    > głupio bo się wypstryka, a300 zł to już nie tak mało

    Wysłałem Tobie na meila vzm-1 w formacie exel.
    Fajna rzecz , sam wszystko oblicza i drukuje gotową deklaracje itp.
    2-3 godz zajeło mi wprowadzenie 100faktur.
    Rób w ten sposób:
    Najpierw weź wszystkie fakturym porób ich kopie(bo itak kopie musisz
    dołączyc do US) i na tych kopiach powykreślaj wszystko to co nie podlega
    odliczeniu(porównój PKWiU lubh po prostu wykreślaj wszystkie narzedzia,
    farby, grunty. Generalnie prawie wszystko w płynie nie podlega odliczeniom.
    Jak masz watpliwości odnośnie jakiejś pozycji to ją zakwalifikuj do
    odliczenia a urzędnik w US podczas weryfikacji najwyżej ją wyrzuci)
    Jak już powykreślasz z faktur zbędne pozycje to to z tego co zostało na
    każdej fakturze podsumuj kwoty brutto i kwoty vat tych pozycji które
    odliczasz. I wpisz zbiorczo do vzm-1A(czyli np faktura nr000000/2009, w
    drugiej rubryce wpisz po przecinkach pozycje odlicznaych materiałów z danej
    faktury(np poz 1-6,8,12,30-35), dalej data faktury, nip sprzedawcy, kwota
    brutto, kwota vat.)
    I tak po kolei wpisuj każdą fakture do vzm1a.
    Aplikacja na bieżąco podliczy należny zwrot. Jak skończysz drukujesz vzm1,
    vzm1a, oswiadczenia, dołączasz kopie faktur i idziesz do US.
    Oni to i tak później sprawdzają wprowadzaja ew. korekty ew. wezwą Ciebie do
    parafowania korekt i czekasz na zwot vat.

    Krzysiek