  • 11. Data: 2016-01-07 16:41:08
    Temat: Re: Zrób sobie gniazdko;)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z tego co mi wiadomo nie istnieje zaden przepis okreslajacy w ktorej dziurce w
    gniazdku ma byc faza. Oczywiscie nie ma takich co wiedza wszystko. To i ja moge
    czegos nie wiedziec. Chetnie w ramach samodoskonalenia poznam przepis ktory
    ostatecznie rozwiazuje kwestie dzurek w gniazdku. To ze na kuchence bylo oznaczone
    jak ma byc swiadczy o braku regulacji. Bo jak by dziurki byly uregulowane to
    oznaczenie na kuchence bylo by zbedne.

  • 12. Data: 2016-01-07 17:07:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 13:22:48 UTC+1 użytkownik MK napisał:

    > Jak zwykle przemądrzalstwo drobiowe kwitnie (chociaż raz po wigilii
    > odezwał się ludzkim głosem i przyznał że nie ma racji ;) ).
    > Całkiem niedawno oddałem sprawną kuchenkę mikrofalową w instrukcji do
    > której było wyraźnie napisane że ważne jest na którym kablu jest faza.
    > Nawet komiks instruktażowy do tego był.

    Czepiasz się bez powodu.
    Napisał przecież "ze znanych mi..." więc nie wykluczył innych

  • 13. Data: 2016-01-07 19:04:11
    Od: MK <m...@b...cn>

    > Z tego co mi wiadomo nie istnieje zaden przepis okreslajacy w ktorej dziurce w
    gniazdku ma byc faza.

    Masz rację - przepisu nie ma. Ale dobrym zwyczajem jest żeby w ramach
    jednego lokalu układ kabli w gniazdach był jednakowy.
    Ułatwia życie.

  • 14. Data: 2016-01-07 19:35:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 19:04:23 UTC+1 użytkownik MK napisał:

    > Masz rację - przepisu nie ma. Ale dobrym zwyczajem jest żeby w ramach
    > jednego lokalu układ kabli w gniazdach był jednakowy.
    > Ułatwia życie.

    oj jak sie tu boksowalismy w tym temacie, sie działo :)

    b.

  • 15. Data: 2016-01-07 19:46:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ma zadnego logicznego uzasadnienia zeby nawet w jednym lokalu bylo tak samo. Nie
    istnieje zaden cel zeby tak bylo. Ze wzgledow bezpieczenstwa unormowano jeden drut w
    zielono zoltej izolacji. I to wystarczy.

  • 16. Data: 2016-01-07 20:05:50
    Od: MK <m...@b...cn>

    > Nie ma zadnego logicznego uzasadnienia zeby nawet w jednym lokalu bylo tak samo.

    Jest. Jeśli trafi się urządzenie wymagające konkretnego układu kabli to
    po jednej korekcie już nie ma stresu.

  • 17. Data: 2016-01-07 20:12:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 20:05:50 UTC+1 użytkownik MK napisał:

    > Jest. Jeśli trafi się urządzenie wymagające konkretnego układu kabli to
    > po jednej korekcie już nie ma stresu.

    Szczególnie jak masz podwójne gniazdka;)

  • 18. Data: 2016-01-07 21:06:11
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 07.01.2016 o 20:12, Kris pisze:

    > Szczególnie jak masz podwójne gniazdka;)

    To zależy od rodzaju tych podwójnych. Te z początku wątku akurat są ok. ;)

  • 19. Data: 2016-01-07 21:08:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 21:06:37 UTC+1 użytkownik MK napisał:

    > To zależy od rodzaju tych podwójnych. Te z początku wątku akurat są ok. ;)
    Jeśli "okejowo" złożysz;)

  • 20. Data: 2016-01-07 21:41:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jakie to urzadzenia przenosne wymagaja konkretnego ukladu kabli? Ja z
    nieprzenosnych znam gazowy kociol do co. Przy nim nie ma stresu bo przychodzi ekipa
    ktora go montuje i uruchamia. Z gniazdkiem sobie poradza. Jeszcze jest popsuta albo
    zmyslona kuchenka mikrofalowa. Wymieniaj te sprzety co potencjalnie moga stwarzac
    problem.