  • 41. Data: 2016-01-10 08:28:28
    Temat: Re: Zrób sobie gniazdko;)
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 9 stycznia 2016 21:56:56 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Tak z ciekawości- do czego to by się mogło w praktyce przydać?

    U mnie sie przydaje aby jednym przełącznikiem na scianie wyłączyc z prądu całą szafke
    sprzetu rtv.

    Jak wiem że nie będę korzystał to wyłączam i mi to wszystko nie zjada tych 5-20W w
    standby.

    Inny przyklad to jak ktos nie lubi włączonych ładowarek do gadżetów to tez sobie może
    je włączać tylko jak potrzebuje zamiast wyjmować z gniazdka.

    Mam też domoróbna oprawke na halogena. Nie ma ona przełącznika i w takim gniazdku się
    ją lepiej obsługuje.

  • 42. Data: 2016-01-10 09:14:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 9 stycznia 2016 21:56:56 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Tak z ciekawości- do czego to by się mogło w praktyce przydać?

    tak ostatnio myslalem ze w niektórych miejsach przydaloby mi sie zamiast zwykłych
    gniazdek wręcz listwę z włącznikiem dac na sciane. Jakos sie namnozylo urzadzen co
    wcale nie potrzebuja byc na stale pod napieciem, a wyciaganie ich z gniazdek robi
    burdel.

    b.

  • 43. Data: 2016-01-10 10:43:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty myslisz a ja zrobilem. Zamiast gniazdek wmurowalem listwy od przedluzaczy na 3, 4,
    5 gniazdek.

  • 44. Data: 2016-01-10 12:22:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 stycznia 2016 09:14:42 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    wcale nie potrzebuja byc na stale pod napieciem, a wyciaganie ich z gniazdek robi

    To szukaj rozwiazania Irlandzkiego - tam wszystkie gniazdka podobno maja
    wbudowany wylacznik :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2016-01-10 12:24:49
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 stycznia 2016 12:22:29 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > To szukaj rozwiazania Irlandzkiego - tam wszystkie gniazdka podobno maja
    > wbudowany wylacznik :)

    Chodzi o cos takiego:

    http://pracainauka.pl/media/content/2015-03/foto-201
    5-03-18_22_gniazdko.jpg

    Kumpel mowil, ze wiekszosc tam ma odrazu wbudowane "eSy" :)
    Choc szczerze mowiac nie widzialem jeszcze "europejskiego" gniazdka w tym
    stylu ale moze ktos robi? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2016-01-10 12:26:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 stycznia 2016 12:24:52 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Kumpel mowil, ze wiekszosc tam ma odrazu wbudowane "eSy" :)
    > Choc szczerze mowiac nie widzialem jeszcze "europejskiego" gniazdka w tym
    > stylu ale moze ktos robi? :)

    O prosze:

    http://archiwumallegro.com.pl/hit+gniazdko+pr%C4%85d
    owe+z+wy%C5%82%C4%85cznikiem+gniazdo-2_3894171325.ht
    ml

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2016-01-10 14:08:58
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    W dniu 2016-01-08 o 00:49, s...@g...com pisze:
> [...]
    wymaga podlaczenia do okreslonego przez producenta ukladu w gniazdku. To kociol do
    co. Producent wyraznie to zaznaczyl w i strukcji i wymaga zeby podlaczenia dokonal
    ktos z uprawnieniami. Ma sprawdzic czy faza jest w konkretnej dziurce i jak nie jest
    to ma przelozyc. Zwiazane jest to ze sposobem zapalania gazu jakims iskrownikiem.
    Wszystkim innym urzadzeniom jakie sa do uzytku przez ludzi lata i powiewa w ktorej
    dziurce jest faza.

    > Gdybym miał faze wszędzie z tej samej strony to albo bym miał dobrze działającą
    mikrofalówke albo miałbym szmelc który w sklepie i w serwisie działa jak ta lala.

    > Co bys mi wtedy poradził nie wiedząc że mikrofalówka ma taką potrzebę aby faza była
    z konkretnej strony?

    > W instrukcji ani w sekcji polskiej ani angielskiej nie bylo na ten temat nic.
    >
    > Co bys mi wtedy poradził jak mikrofalówka nie chce działać a serwis oddał, obciążył
    kosztem i po drodze nawet pokazał że cała brygada sobie obiad w mojej mikroweli
    ugrzała?

    Zapraszasz do domu i prosisz o ugotowanie tego obiadu u Ciebie i mina
    serwisu bezcenna, jak się nie udaje. Tak robiłem z drukarką gdzie w
    instrukcji pisało że z WIN 98 działa, a praktyka okazała się inna. Mina
    serwisanta jak nie mógł uruchomić drukarki bezcenna.

  • 48. Data: 2016-01-10 16:15:14
    Od: s...@g...com

> [...]
    wcale nie potrzebuja byc na stale pod napieciem, a wyciaganie ich z gniazdek robi

    Heh mam takie dwie na maszynie :)
    Jedna to listwa do której wpiete są wszystkie odbiorniki (komputer, monitor,
    frezarka, lampka).
    Druga jest wpieta przez przekaźnik (włącza wrzeciono) i do tego mam odkurzacz,

    Na scianach mam w każdym rogu 6-8 gniazdek.
    Zazwyczaj w zestawie 1+1+1+3 lub 1+1+3+3.
    Narazie nie musze korzystać z listew czy przedłużaczy. Wczesniej dosłownie wszystko
    było wpiete w jakiś przedłuzacz.

    Nie do końca jednak sie zdecydowałem czy lepiej mieć gniazdka nisko (30-40cm nad
    ziemią) czy wysoko (80-100cm).
    W jednym z pokoi zrobilem test i zamontowalem te zestawy 1+1+1+4 nisko i nad nimi
    gniazdka podwójne (na wysokości 80cm).

    I to chyba jest optimum bo wszelka graciarnia jest wpieta nisko i nie zawadza ani nie
    razi a ładowarki, zasilacze czy jakieś szybkie akcje wpina sie w te podwójne wyżej.

    Taka moja filozofia wioskowa...

  • 49. Data: 2016-01-10 16:17:58
    Od: s...@g...com

> [...]
    >
    > Kumpel mowil, ze wiekszosc tam ma odrazu wbudowane "eSy" :)
    > Choc szczerze mowiac nie widzialem jeszcze "europejskiego" gniazdka w tym

    Tak bezpieczniki są i w gnizadkach i we wtyczkach. Straszny overkill IMHO.

    A przełaczniki w gnizadkach też pożyteczne choć maja jedna wade:
    Sporo urządzeń u nich nie ma włacznika na kablu czy na obudowie i w rezultacie trzeba
    sie schylać i na gniazdku je wyłączać.
    To oczywiście nie zasada tylko taki syndrom chłopka roztropka ale jednak dało się
    zauwazyć taką zalezność.

  • 50. Data: 2016-01-13 11:12:41
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
    s...@g...com napisał:

    > Natomiast takie gniazdko ma te zalete że mozna jedno z nich puscić przez
    > przełącznik.
    Tak z ciekawości- do czego to by się mogło w praktyce przydać?

    Lampy podłogowe wolnostojące w rogach pokoju zapalane włącznikiem przy
    drzwiach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba