  • 31. Data: 2017-11-08 23:11:21
    Temat: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    Od: l...@g...com

    W wywiewnych to pewnie można by znaleźć cuda niewidy.

  • 32. Data: 2017-11-08 23:27:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A i jeszcze - jakieś tłumiki stosowałeś czy coś?

    Skrzynka rozprężna na końcu robi za tłumik - tak jak w samochodzie.

    Przykład - www.vents-group.pl/oferta/ventsflex/klo-2-dn75

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2017-11-08 23:30:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A powiedzcie mi ludziska, spece od wentylacji mechanicznej, czym i jak
    > te kilometry karbowanych rurek będziecie czyścić?

    1. Ta rura jest karbowana tylko z zewnątrz, przypatrz się uważnie.
    2. Czyści się (jeżeli już potrzeba) za pomocą piłeczki - takiej giętkiej
    o średnicy minimalnie mniejszej od rury.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2017-11-08 23:53:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Fajnie to wygląda. Podoba mi się w ogóle ten system peflexa.

    Zrób na rurach polietylenowych, takich jak ten peflex albo smart-flex,
    vent-flex... Nie rób na rurach spiro.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2017-11-08 23:56:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Hmm... to może włożyć w ten przewód kominowy jakoś całą rurę i ją
    > zapiankować czy coś?

    Możesz przeciągnąć przez nie te elastyczne rury (nie spiro) np. 75mm i
    dać otulinę 1cm.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2017-11-09 00:00:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Grzyby i pleśnie, to akurat lubią wilgoć i bardziej ciepło niż zimno.

    Zastanów się przez chwilę. Upraszając są dwa kanały, nawiewny i wywiewny
    (powietrze z obu nie ulega mieszaniu). Który Twoim zdaniem będzie
    kanałem suchym, a który wilgotnym?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2017-11-09 06:25:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 23:11:23 UTC+1 użytkownik l...@g...com napisał:
    > W wywiewnych to pewnie można by znaleźć cuda niewidy.

    Podobnie jak w kanalach kominowych wentylacji grawitacyjnej, widziałeś, żeby
    to ktoś kiedyś czyścił? :)

    A tam jest realne ryzyko wstecznego ciągu i nawiewania tego do pomieszczeń.
    W WM takiego ryzyka nie ma - wentyl odwrotnie się nie zacznie kręcić :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2017-11-09 09:41:37
    Od: l...@g...com

    no niby tak ale wywiewane powietrze idzie na wymiennik a tam są dopuszczalne
    nieszczelności.

  • 39. Data: 2017-11-09 10:30:32
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-08 o 11:53, Kżyho pisze:
    [...]
    > Możecie jakoś po krótce mi to opisać, wyjaśnić, ewentualnie nakierować
    > na jakieś sensowne artykuły czy opracowania?
    > Może ktoś przerabiał to w podobny sposób jak planuję?
    > Czy wykorzystanie nieużywanych przewodów kominowych (przy założeniu
    > zaślepienia od góry) do komunikacji parter-piętro jest sensowne (nie
    > trzeba by robić demolki i się przekuwać nigdzie między piętrami, a
    > trochę tych nieczynnych kominów mam)?

    Hmm... ciekawe. Wczoraj późnym wieczorem z prywatnego laptopa w domu
    odpisałem na kilka postów Mateusza Bogusza, dzisiaj w pracy na służbowym
    tych postów nie widzę. Serwery się coś nie dogadują czy co? Ciekawe ile
    w takim razie jeszcze innych postów nie widzę...

    W domu korzystam z news.internetia.pl, w pracy news.icm.edu.pl
    Ktoś coś wie w tym temacie?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 40. Data: 2017-11-09 11:49:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 listopada 2017 09:41:39 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > no niby tak ale wywiewane powietrze idzie na wymiennik a tam są dopuszczalne
    nieszczelności.

    Przed wymiennikiem jest filtr :) A sam wymiennik jest w 100% szczelny.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.