  • 11. Data: 2012-04-30 19:43:38
    Temat: Re: Zużycie energii w trybie standby
    Od: "kamtzu" <...@...pl>

    news:4f9e560d$0$26698$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jesteś w błędzie. Niższe napięcie skutkuje koniecznością przełączania
    > większych prądów a co za tym idzie powierzchnia styków przełącznika musi
    > być zwiększona. Efekt? Konieczniość stosowania większej ilości drogiego
    > sprężystego stopu o niskiej rezystancji oraz drogiej warstwy
    > nieutleniającej na styku. Mało tego, w dobrych wyłącznikach lub
    > stycznikach i przekaźnikach cały ten okragły styk wyglądający jak malutka
    > pastylka wykonany jest ze srebra.

    Polimeryzowalbym ;) mowimy o wyłączniku w radyjku, tu nie płyną wielkie
    prądy. Równie dobrze wpływ na cenę może mieć ogólna wielkość wyłącznika
    (bezpieczna przerwa izolacyjna jest większa dla wyższych napięć)

  • 12. Data: 2012-04-30 22:49:24
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    robertr <e...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > e=B3nie
    > niez=B3y miernik - nawet on mo=BFe by=E6 niedok=B3adny w pomiarach niskich
    > pr=B1d=F3w - przyk=B3adowo zakres pomiarowy 20 A wskazanie 0,01 A, zakres
    > pomiarowy 200 mA to samo wskazanie 34, 5 mA. Czyli to samo urz=B1dzenie
    > na r=F3=BFnych zakresach 2 W lub 8 W. To drugie wskazanie ponad wszelk=B1
    > w=B1tpliwo=B6=E6 bardzo dok=B3adne.
    > Inny przyk=B3ad pralka Amica 11 lat po wy=B3=B1czeniu na 0 - 8 W, je=BFel=
    > by jej nie wy=B3=B1cza=E6 po zako=F1czonym programie to ci=B1gnie ok 4 W - =
    Chrzanisz. Też to kiedyś sprawdzałem. Jedynie telewizor wychylił się ponad 2
    waty. Reszta poniżej jednego wata albo nic. Na 1,50 miesięcznie to mnie stać.
    Po ile masz te przedłużacze że się po 3 miesiącach amortyzują. Dla mnie nie
    mogą być droższe niż 4,50.

  • 13. Data: 2012-04-30 22:56:12
    Od: enemyunknown <r...@g...com>

    On 30 Kwi, 22:49, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:
> [...]
    > Po ile masz te przedłużacze że się po 3 miesiącach amortyzują. Dla mnie nie

    A ja sobie zrobiłem dodatkowy włącznik koło telewizora, który wyłącza
    "wszystko" (tv,sat,dvd,itp.).
    Wieczorem jak po filmie idę spać, to zamiast pstrykać trzema pilotami,
    pstrykam stopą wyłącznik i wszystko się shut-downuje ;-)
    Przy okazji nie ma stand-by.

  • 14. Data: 2012-04-30 23:14:45
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    enemyunknown <r...@g...com> napisał(a):

    > si=EA ponad 2
    > mnie sta=E6.
    > .. Dla mnie nie
    >

    > A ja sobie zrobi=B3em dodatkowy w=B3=B1cznik ko=B3o telewizora, kt=F3ry wy=
    > =B3=B1cza
    > "wszystko" (tv,sat,dvd,itp.).
    > Wieczorem jak po filmie id=EA spa=E6, to zamiast pstryka=E6 trzema pilotami=
    > ,
    > pstrykam stop=B1 wy=B3=B1cznik i wszystko si=EA shut-downuje ;-)
    > Przy okazji nie ma stand-by.
    Też staram się wyłączać jak nie używam. Nie z oszczędności tylko uważam że tak
    jest bezpieczniej. Uważam problem za dęty. A wyliczenie że 50 zyli na miesiąc
    jest śmieszne.

  • 15. Data: 2012-05-04 00:41:07
    Od: "bhk" <bogdan.kot@usun_to.onet.eu>

> [...]
    >tak
    >jest bezpieczniej. Uważam problem za dęty. A wyliczenie że 50 zyli na

    Ja za prąd płacę ok. 200 zł co 2 miesiące. A z urządzeń stale podłączonych
    do prądu
    naliczyłem:
    2 telewizory, 3 wierze, amplituner, subwoofer, nagrywarka dvd, tuner tv,
    zmywarka,
    pralka, PSP, laptop. Jak by to było 50 zeta miesięcznie to bym mógł o połowę
    obniżyć
    rachunek.
    Dobre, ale coś grubymi nićmi. Ja bym obstawiał może z 5 zeta.

    BHK

  • 16. Data: 2012-05-04 01:51:09
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    bhk <bogdan.kot@usun_to.onet.eu> napisał(a):

> [...]
    > obniżyć
    > rachunek.
    > Dobre, ale coś grubymi nićmi. Ja bym obstawiał może z 5 zeta.

    To może być tak do pięciu zyli miesięcznie. Myk polega na tym że to daje 60
    zyli rocznie. Czyli teoretycznie warto oszczędzać. Dał Ci ktoś 6 dych bo miał
    taki kaprys. Mnie nikt nie dał. Praktycznie wygląda to tak że jak by wszyscy
    odbiorcy indywidualni zaoszczędzili 5 złotych miesięcznie. To w następnym roku
    prąd by zdrożał o tyle co by miał zdrożeć, bo największym odbiorcom prądu są
    kopalnie a te podniosły ceny węgla. Jak by Niemcy mieli taką propagandę to do
    tej pory by nie wiedzieli że przegrali wojnę. I zdrożał by jeszcze dla
    odbiorców indywidualnych o te zaoszczędzone 5 złotych miesięcznie. Żeby
    oszczędzać nie w idei oszczędznia, bo takie mi koło wentla lata. A w idei żeby
    zostało parę monet w kieszeni potrzebne są inne metody. Mało popularne. Szkoda
    że zostały tylko drogie metody oszczędzania kupowanej energii. Dobre izolacje,
    pompy ciepła, solary.

  • 17. Data: 2012-05-04 07:37:49
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Zachęcony krytycznymi uwagami szanownych forumowiczów jeszcze raz
    dokonałem pomiarów prądu, co niektórych urządzeń (poprzednie chyba
    były niestaranne):
    Tryb Standby:
    -mikro wieża LG 6 lat 51 , 1 mA
    -telewizor Samsung 1 rok 26,6 mA
    - DVD Manta 11.1 mA
    -Kuchenka mikrofalowa >15 lat 46,3 mA
    -Pralka Amica 11 lat 34, 7 mA (w stanie
    gotowości z migającymi diodami 31,1 mA !!!)
    - dzwonek bezprzewodowy 111,3 mA
    -radyjko Sony 17 mA

    Przykładowe pomiary innych urządzeń załączonych:

    - wentylator 22 W 99,7 mA
    -żarówka energooszczędna 15 W 70,4 mA
    -Livebox neostrada 34, 5 mA
    -radyjko Sony 17,5 mA (czy
    załączone czy nie tyle samo kosztuje)

    Tak pobieżnie wyliczyłem koszt pozostawienia w gniazdku mikrowieży LG
    przez ostatnie 6 lat (praktycznie bardzo mało używana).
    Wychodzi mi, że przez ostatnie 6 lat zużyła 600 kWh energii co przy
    obecnych cenach daje ok 400 PLN.
    Mimo wszystko zachęcam do obserwacji, nie jestem pewien czy mierniki
    mocy dostępne za kilkadziesiąt PLN będą przydatne..
    Pozdr

  • 18. Data: 2012-05-04 07:49:11
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Jeszcze pompa ciepła do CWU:
    standby 11 mA

    praca: ok 5 A

  • 19. Data: 2012-05-04 10:16:04
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-05-2012 o 07:49:11 robertr <e...@o...pl> napisał(a):

    > Jeszcze pompa ciepła do CWU:
    > standby 11 mA
    >
    > praca: ok 5 A
    Wiesz kolego nie chcę cię obrażać ale ten mierniczek wsadź sobie w buty :)
    A to dlatego że moc elektryczna za którą płacimy to jest iloczyn napięcia,
    prądu
    oraz przesunięcia fazowego między nimi czyli cos fi, dlatego sam pomiar
    prądu
    nie wystarczy aby określić moc, najlepiej to widać na pompce podałeś że
    bierze 5A,
    to wg twojego pomiaru moc jej powinna wynosić 230V*5A=11,5kW i tyle ona
    bierze
    ale mocy całkowitej czyli sumy mocy czynnej i biernej, my płacimy za
    czynną,
    cos fi dla silnika mieści się w przedziale 0,6 do 0,8 przyjmijmy że u
    ciebie to jest 0,7
    czyli pompa pobiera 11,5*0,7= około 8KW mocy i za to płacisz, to jest moc
    czynna.
    Podobnie jest z urządrzeniami elektronicznymi,
    dlatego najlepiej pomiar mocy jest robić miernikiem do tego, on całkuje
    prąd i napięcie
    w czasie i wylicza z tego moc.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2012-05-04 10:19:40
    Od: enemyunknown <r...@g...com>

    On 4 Maj, 07:37, robertr <e...@o...pl> wrote:
> [...]
    > były niestaranne):
    >  Tryb Standby:
    >  -mikro wieża LG   6 lat              51 , 1 mA
    4,35 zł / miesiąc
    > -telewizor Samsung 1 rok           26,6  mA
    2,28 zł / miesiąc
    > - DVD Manta                             11.1  mA
    0,95 zł / miesiąc
    > -Kuchenka mikrofalowa >15 lat    46,3  mA
    3,96 zł / miesiąc
    > -Pralka Amica    11 lat                 34,  7  mA   (w stanie
    2,96 zł / miesiąc
    > gotowości z migającymi diodami   31,1     mA !!!)
    > - dzwonek bezprzewodowy          111,3 mA
    9,5 zł / miesiąć

    Przyjąłem do obliczeń 50gr/kWh. Kwoty niby małe, ale jak się wszystko
    posumuje i przemnoży przez 12 miesięcy, to się coś tam już uzbiera.
    Zwłaszcza ten dzwonek bezprzewodowy robi wrażenie. Ja za dzwoniek
    przewodowy zapłaciłem 20 zł ;))