  • 11. Data: 2012-01-12 07:44:53
    Temat: Re: Zużycie gazu
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:op.v7xrmpz31cvm6g@lap...
    Dnia 11-01-2012 o 10:55:30 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    >A dlaczego ma się zakamienić? przecież tam masz wodę kotłową czyli z obiegu
    >CO.

    Są kotły z dwoma wymiennikami. Drugi płytowy wymiennik przeciwprądowy tzw,
    wtórny, służy do grzania CWU. Jak grzejesz wodę za mocno to go zakamienisz.
    A pierwotny wymiennik też się z czasem zakamieni. Widząc jak to u mnie bywa,
    co malowanie jakiegoś pomieszczenia, czyli ściąganie grzejników albo drobna
    przeróbka w instalacji CO lub CWU to trzeba dolewać sporo wody. Na szczęście
    ja mam dość miękką wodę na tyle że do zmywarki nie muszę soli i
    nabłyszczaczy dawać ale w innej części miasta jest odwrotnie.

    Marek

  • 12. Data: 2012-01-12 08:50:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-01-2012 o 08:44:53 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Są kotły z dwoma wymiennikami. Drugi płytowy wymiennik przeciwprądowy
    > tzw, wtórny, służy do grzania CWU. Jak grzejesz wodę za mocno to go
    Z tym drugim się zgadzam ale kontekst jaki mi sie wydawało dotyczył
    pierwszego :)

> [...]
    > bywa, co malowanie jakiegoś pomieszczenia, czyli ściąganie grzejników
    > albo drobna przeróbka w instalacji CO lub CWU to trzeba dolewać sporo
    Ja mam wodę wysokozmineralizowaną w studni i mi się nie zakamienia :)
    bo są dodatki do CO które się wlewa i one kamień rozpuszczają.

    > Na szczęście ja mam dość miękką wodę na tyle że do zmywarki nie muszę
    > soli i nabłyszczaczy dawać ale w innej części miasta jest odwrotnie.
    To masz się dobrze, ja mam więcej wapna i magnezu niż Muszynianka.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2012-01-12 10:33:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Dnia 12-01-2012 o 08:44:53 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    >Z tym drugim się zgadzam ale kontekst jaki mi sie wydawało dotyczył
    >pierwszego :)
    Masz prawo tak sądzić gdyż rzeczywiście w opisie mojej czynności nie
    wspomniałem o drugim wymienniku, choć w głowie siakoś mi kołatało
    zakamienianie ogólnie jako problem.

> [...]

    >Ja mam wodę wysokozmineralizowaną w studni i mi się nie zakamienia :)
    >bo są dodatki do CO które się wlewa i one kamień rozpuszczają.
    A co na to instrukcjia i gwarancja kotła?

    >To masz się dobrze, ja mam więcej wapna i magnezu niż Muszynianka.
    No masz a ja muszę lecznicze Zubra i Jana raz na dwa tygodnie ze sklepu
    nosić.
    Zuber ma coś ponad 300mg magnezu w litrze chyba czy jakoś tak i smakuje jak
    woda z parowozu.

    Marek

  • 14. Data: 2012-01-12 20:00:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-01-2012 o 11:33:36 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Masz prawo tak sądzić gdyż rzeczywiście w opisie mojej czynności nie
    > wspomniałem o drugim wymienniku, choć w głowie siakoś mi kołatało
    Zgadza się ale to musi dużo z instalacji uciekać wody. Ja jak coś robię
    to spuszczam wodę do beczki 140l, a potem pompą z powrotem ładuję do
    instalacji.

    > A co na to instrukcjia i gwarancja kotła?
    Normalnie to instrukcja zaleca wodę mięką, ja mam kocioł używany
    z zamkniętą komorą który sam naprawiam także gwarancji już dawno nie mam.

    > No masz a ja muszę lecznicze Zubra i Jana raz na dwa tygodnie ze sklepu
    > nosić.
    > Zuber ma coś ponad 300mg magnezu w litrze chyba czy jakoś tak i smakuje
    > jak woda z parowozu.
    No moja ma IMHO 10 razy mniej, wapna ma dużo ale z tego żaden pożytek,
    a Zuber to bardzo specyficzna woda i dlatego tak smakuje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2012-01-14 10:08:12
    Od: "dolczak" <d...@w...pl>

    Sugestia to jak w przypadku gdy umyjesz auto to masz wrażenie że lepiej
    jeździ...

  • 16. Data: 2012-01-16 07:37:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "dolczak" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Sugestia to jak w przypadku gdy umyjesz auto to masz wrażenie że lepiej

    Akurat jedno z drugim nie ma żadnego związku.

    Marek