  • 91. Data: 2015-11-01 10:03:37
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 1 listopada 2015 08:31:57 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > W tej sytuacji kolega stwierdził, że nie będzie naprawiał strupa, choć
    > pralka była dopiero co po gwarancji, a przy tym mało co używana, bo

    zaprogramowane wczesne zniszczenie sprzetów materialnych jest skandalem zwlaszcza w
    czasach gdy tyle sie mówi o ekologii.
    Ludzkosc uparła sie zniszczyc swiat w dwa pokolenia kompletnie sie nie przejmując ze
    bedą następne.
    Mozliwe jest przewartosciowanie z wlasnosci na uzytkowanie - czyli zapłac abonament a
    dostaniesz do użytku pralke, lodówke, samochód czy dom. Jesli sprzet sie zepsuje
    wymienimy ci go od ręki.
    Metodą krótkiej żywotnosci mozna spowodowac ze taki system bedzie wyglądał
    potencjalnie atrakcyjnie.

    Zresztą widac tu hipotetycznie następny ustrój: "korporacjonizm" bedący nowoczesnym
    systemem feudalnym.
    Rządzic bedą korporacje, my bedziemy niewolnikami - bo jesli nie masz własnosci a
    zobowiazany jestes wyrabiac norme (by placic abonament) - to jestes niewolnikiem.

    b.

  • 92. Data: 2015-11-02 10:17:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-01 o 08:31, Uzytkownik pisze:

    > Nie wiem po co ten sarkazm, bo dobrze wiesz co miałem na myśli .... choć

    No wlasnie nie wiem.

    > Chronią, ale żeby chroniły to musi być spełnione szereg warunków.

    No moze, tylko nie wiem czy mowimy o tym samym.

    > Poza tym chcesz powiedzieć, że mieszkasz w Kongu czy też Wenezueli,
    > gdzie burze występują średnio przez 160 dni w roku?

    Czestotliwosc nie ma nic do tego.

    > Chcesz też powiedzieć, że żyjesz na pustkowiu, gdzie nie ma innych domów
    > i nie ma drzew?

    Chyba jednak nie o tym samym.

    Pozdro.. TK

  • 93. Data: 2015-11-02 10:25:33
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-01 o 10:03, Budyń pisze:

    > zaprogramowane wczesne zniszczenie sprzetów materialnych jest skandalem zwlaszcza w
    czasach gdy tyle sie mówi o ekologii.

    Duzy chlopczyk a taki naiwny.

    Pozdro.. TK

  • 94. Data: 2015-11-02 11:11:26
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    W dniu 2015-11-01 o 10:03, Budyń pisze:

    >Duzy chlopczyk a taki naiwny.

    Mi się jednak zdaje, ze to cale programowanie to jednak mit. Przyłapano
    jakiegoś producenta (żarówek?) na tym procederze więc dziennikarzyny oraz
    lud pracujący miast i wsi eksploatują temat - tylko jakoś mnie te
    nieszczęścia omijają. Wiadomo, że jak się kupi fiata to jest tańszy ale
    bardziej awaryjny - ale nie wynika to z zaprogramowania, tylko samej
    taniości rozwiązań.

  • 95. Data: 2015-11-02 11:51:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 2 listopada 2015 10:25:34 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    w czasach gdy tyle sie mówi o ekologii.

    > Duzy chlopczyk a taki naiwny.

    co jest naiwnoscia?

    b.

  • 96. Data: 2015-11-02 12:05:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ghost pisze:

> [...]
    > nieszczęścia omijają. Wiadomo, że jak się kupi fiata to jest tańszy ale
    > bardziej awaryjny - ale nie wynika to z zaprogramowania, tylko samej

    Z taniości rozwiązań różne rzeczy wynikają. Niemiecki TÜV zrobił kiedyś
    badania wszystkich samochodów sprzedawanych na tamtejszym rynku. Chodziło
    o awaryjność w okresie grarancji i po. Wygrała Dacia Logan. Po prostu
    z taniości i prostoty tego pojazdu wynikało to, że nie ma się co tam
    psuć -- żadnych skomplikowanych układów i bajerów, z którymi właściciele
    maybachów musieli gnać do serwisu i nabijać punkty w obliczeniach TÜV.
    Zresztą sam miałem kiedyś Daewoo Tico. To wdzięczne urządzenie jeździło
    bez najmniejszej awarii i robienia niespodzianek, wystarczyło zminiać
    materiały eksploatacyjne. Po przekorczeniu 200 kkm symultanicznie
    zepsuło się wszystko. W nadwoziu zaczęły wyskakiwać dziury, a silnik,
    który jak dotąd kręcił od dotknięcia, przestał. Nie było żal oddać na
    złom.

    Co do osławionego "spisku żarówkowego", sprawa jest jasna dla każdego,
    kto o żarówkach ma jakieś pojęcie. W wynalazku tym od jednego parametru
    (gęstości prądu i powiązanej z tym temperaturze wółkna) bardzo mocno
    zależy sprawność i żywotność. Niestety obie zależności idą w odwrotnym
    kierunku. Da się zrobić żarówkę długowieczną, ale będzie ona miała
    niską sprawność -- pochłonie więcej energii, a w dodatku świecić będzie
    czerwonożółtym światłem (każdy może sobie wyguglać choćby słynną żarówę
    świecącą od stu lat w jakiejś remizie w Kalifornii). Że żarówkę trzeba
    (dość) często zmieniać, zauważy każdy klient. Że gorzej świeci, to już
    trudniej. A że prąd zżera nad miarę -- to naprawdę mało kto zauważy.

    Wcale mnie nie dziwi, że producenci żarówek zawarli porozuminie o
    niestosowaniu *nieuczciwej konkurencji* -- zobowiązali się, że nie
    będą sprzedawali żarówek o czasie życia większym od bodaj tysiąca
    godzin. Czyli takich, które biją klienta po kieszeni.

    Jarek

    --
    Udzielał raz wywiadu kotek, że jest zdrowy,
    Wtem uszki mu opadły, oczki wyszły z głowy,

  • 97. Data: 2015-11-02 12:07:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam Sz. wrote:

    > To musisz miec chyba pecha.

    +1

    Mnie po dwóch latach uszkodziła się trójfazowa Legranda.
    Zamek bez powodu wybił i nie dał się już więcej naciągnąć.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 98. Data: 2015-11-02 12:11:12
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Uzytkownik wrote:

    > To jest częsty efekt stosowania jednej różnicówki 3-fazowej dla obwodów
    > 1-fazowych, ale mnie tu za idiotę uważają, kiedy o tym piszę.

    Nie wiem, a kogo Cię uważają, ale fizyka też nie jest po Twojej stronie.
    Różnicówka trójfazowa w dziedzinie wykrywania upływności różni się od
    jednofazowej tylko tym, że ma dwa uzwojenia więcej na wspólnym rdzeniu
    przekładnika Ferrantiego.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 99. Data: 2015-11-02 12:16:12
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam Sz. wrote:

    > Po jednym dniu stwierdzilismy z zona, ze mamy dosc :D Wrzucam spowrotem
    > halogeny

    I o to chodzi -- sam po okresie fascynacji LEDami przeszedłem
    na oświetlenie LEB (Light Emitting Bulb ;-)).

    Pozdrawiam, Piotr

  • 100. Data: 2015-11-02 12:36:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Krystek wrote:

    > No niestety. Na opakowaniach piszą różne rzeczy

    W tym to, że gwarancja 2 lata, dokładnie tyle, co odpowiedzialność
    z Ustawy. I sobie można deklaracje o "milionach" godzin trwałości
    wsadzić w buty... :-)))

    Pozdrawiam, Piotr