  • 21. Data: 2015-10-28 10:08:07
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-28 o 07:21, Kris pisze:

    > Rozliczenia rzeczywiste, czyli sam na początku miesiąca podaję odczyt.
    > Wychodzi miesięcznie 220-250zł. Jak nie miałem indukcji to było ok 50zł mniej.

    Dzieki Kris. To znaczy, ze placimy podobnie, tak ze trzy razy wiecej jak
    w mieszkaniu. :-(

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2015-10-28 10:35:10
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2015-10-27 o 23:09, Adam Sz. pisze:

    > Swoja droga dzis wymienilem zarowki w lazience (6 x 50W halogeny) na LEDy
    > 4W po niecale 9 pln sztuka i swieci to calkiem przyjemnie! W koncu LEDy
    > sa w takiej cenie, ze zwroca sie bardzo szybko - w lazience mialem gdzies
    > 1/3 zuzycia pradu na cele oswietleniowe :-)
    > pozdr.

    Trochę OT - a jak z barwą takiego oświetlenia? >3000K i raczej biało?
    Czy coś w okolicach 2700-2800K (oby nie żółć, a ciepłe)?

    Szukam cieplejszej barwy w granicy 2800K - GU10/230V i GU5,3/MR16/12V i
    nie mogę znaleźć... wszystkie świecą c.a. 3000K - a to już nie przejdzie.

  • 23. Data: 2015-10-28 10:39:11
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2015-10-28 o 09:33, Adam Sz. pisze:

    > Po jednym dniu stwierdzilismy z zona, ze mamy dosc :D Wrzucam spowrotem
    > halogeny - LEDy mimo, ze swieca naprawde jasno (barwa biala - ciepla, 350 lm
    > sztuka), to maja dalej ten jakby lekko bialo-niebieskawy poblask, co sprawia,
    > ze czuje sie jak w kostnicy.
    >
    > LEDy pojda tam, na co je wlasciwie kupilem - do podbitki i oswietlenia terenu
    > w ogol domu :) Tam sobie moga trupio swiecic.
    > pozdr.

    Nie doczytałem wątku, a już zadałem pytanie właśnie o barwę. ;) Czyli
    tak jak u mnie. Znalazłem producenta GU10/230V z barwą bardziej zbliżoną
    do ciepłej - ale też trzeba się przyzwyczaić bo jest "lekko żółto".
    Mieszałem też GU10 - te 2700K i 3000K - i przy 3 szt. źródła światła da
    się uzyskać zadowalający efekt (np. 2x 2700K i 1 x 3000K), tyle tylko,
    że mamy różne kolory źródeł światła w suficie. Gorzej z ofertą MR16/12V
    i G4/12V.. tam w zasadzie tylko 3000K.

    Może ktoś podpowie sprawdzonego producenta i ciepłe źródła światła LED?

  • 24. Data: 2015-10-28 11:08:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 października 2015 10:39:12 UTC+1 użytkownik RD napisał:
    > Może ktoś podpowie sprawdzonego producenta i ciepłe źródła światła LED?
    Mam w jednej łazience i w kuchni ledy z Biedronki, kupowałem tez ledy bezpośrednio z
    Chin oraz z jakiegoś marketu-chyba OBI
    Te z biedronki sa całkiem ok nikt w rodzinie zastrzeżeń nie zgłasza.
    Te z Chin to trupie, podobnie jak te z Obi.
    W Biedronce za GU10 5W i 8W chyba koło 12zł płaciłem. Ale to kilka miechów temu.
    teraz znowu w biedronce sa ale z dioda COB czy jakoś tak i tych nie testowałem. Te
    moje to z tradycyjnymi małymi diodami chyba SMd to się nazywa

  • 25. Data: 2015-10-28 11:21:10
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Dzieki Kris. To znaczy, ze placimy podobnie, tak ze trzy razy wiecej jak
    > w mieszkaniu. :-(
    >
    > Pozdro.. TK

    Tu ledzil tam ledzik
    w ogórdku też ze dwa ledziki
    kosiarka też nie jest na wodę
    pompa do wody
    piec na ekogroszek z podjanikiem

    To tak jak z ciepłem.
    Jak mieszkasz w bloku to sąsiad ci jedną/dwie ściany grzeje.
    Jak mieszkasz w domu to wszystkie ściany musisz grzać.

  • 26. Data: 2015-10-28 11:26:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-28 o 11:21, Bolko pisze:

> [...]
    > Jak mieszkasz w bloku to sąsiad ci jedną/dwie ściany grzeje.
    > Jak mieszkasz w domu to wszystkie ściany musisz grzać.

    Zaraz kogutek sie odezwie jak to przyjemnie zycie plynie w mieszkaniu. :-)

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2015-10-28 11:51:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 października 2015 11:21:12 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > To tak jak z ciepłem.
    > Jak mieszkasz w bloku to sąsiad ci jedną/dwie ściany grzeje.
    > Jak mieszkasz w domu to wszystkie ściany musisz grzać.
    Moi lokatorzy w mieszkaniu ok 40m2 płaca za prąd ok 150-200zł miesięcznie- licznik
    prepaid.
    Kuchenka gazowa, piekarnik elektryczny i chyba nbajwięcej zużywa bojler.
    Taryfa dwufazowa
    Rodzina 2+2

  • 28. Data: 2015-10-28 12:58:16
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 28 Oct 2015 03:21:10 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > piec na ekogroszek z podjanikiem

    Pompki obiegowe itd. Moja w kotle gazowym (pędzę instalację tylko pompka z
    kotła) łyka 100W na 3 biegu, a powinna chodzić nonstop przy podłogówce.
    W przyszłym roku wstawię jakieś wilo, bo jej zużycie boli.

    Płacę ok 150 zł/mies. przy czym sprzęty A++ i oświetlenie mieszane (50%
    led, 50% świetlówki i zwykłe).

    Stare lodówki sporo biorą. Właśnie jestem na etapie szukania nowej (stara
    sprawna, ale już uszczelki do wymiany, która jest nieekonomiczna. Dwa
    agregaty też pewnie przez te 15 lat straciły sprawność. I wymieniłbym
    dawno, tylko teraz lodówek z drucianymi półkami nie ma, a w większości
    plastik się łamie od patrzenia (bo garnek z zupą postawić strach).

    --
    scruffty

  • 29. Data: 2015-10-28 13:04:31
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 28 Oct 2015 03:08:29 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > teraz znowu w biedronce sa ale z dioda COB czy jakoś tak i tych nie testowałem.

    Kupiłem jedną na próbę. Dość wąski kąt (tam jest cob i soczewka), światło
    nawet ok, ale do Philipsa 2700k mu brakuje (a ten już jest nieekonomiczny w
    zakupie - 27 zł).

    Ja mieszam w żyrandolu np. 2 ledy i jedna żarowa dla uzupełnienia widma.
    Powoli całkiem wychodzę ze świetlówek, bo często pstrykamy światłem.

    --
    scruffty

  • 30. Data: 2015-10-28 13:05:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 28 października 2015 12:58:34 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:
    > Pompki obiegowe itd. Moja w kotle gazowym (pędzę instalację tylko pompka z
    > kotła) łyka 100W na 3 biegu, a powinna chodzić nonstop przy podłogówce.
    > W przyszłym roku wstawię jakieś wilo, bo jej zużycie boli.

    zamiast zmieniac pompe zmien sterowanie bo pedzenie pompy bez grzania to idiotyzm.

    b.