  • 31. Data: 2015-10-28 13:11:54
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 28 Oct 2015 05:05:14 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > zamiast zmieniac pompe zmien sterowanie bo pedzenie pompy bez grzania to idiotyzm.

    No właśnie tak producent głupio wymyślił, że kocioł ma mieć info z czujnika
    pogodowego o temp na zewnątrz i ciągłe info o temp. wody w podłodze).
    Ma jeszcze dodatkowe info o temp. powietrza w domu. Według mnie powinien
    być czujnik do zabetonowania w podłodze i po sprawie.

    Mogę jedynie zmienić na:
    - zatrzymanie pompy w czasie obniżenia (jeśli chce wykorzystać pogódowkę),
    - lub sterowanie temp w pomieszczeniu bez czujnika pogodowego.

    --
    scruffty

  • 32. Data: 2015-10-28 13:13:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 28 października 2015 13:12:13 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:

> [...]
    > Ma jeszcze dodatkowe info o temp. powietrza w domu. Według mnie powinien
    > być czujnik do zabetonowania w podłodze i po sprawie.

    no to jeszcze powiedz który producent tak wymyslil, bedziemy sie trzymac z daleka

    b.

  • 33. Data: 2015-10-28 13:24:53
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-28 o 13:13, Budyń pisze:

    > no to jeszcze powiedz który producent tak wymyslil, bedziemy sie trzymac z daleka

    Musisz niestety kazdego. :-)
    Sens jest taki, ze do grzania podloga kociol musi znac temp. wody w
    obiegu i to nie jest niczym dziwnym. Bardziej zaawansowane systemy
    potrafia obliczyc interwaly spadku temperatury, ale zasada jest taka, ze
    woda caly czas krazy.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2015-10-28 13:52:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 28 października 2015 13:24:51 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Musisz niestety kazdego. :-)
    > Sens jest taki, ze do grzania podloga kociol musi znac temp. wody w
    > obiegu i to nie jest niczym dziwnym.

    bzdura kompletna. Mam termeta - nie musi mieszac wody na bezdurno. No i idea
    mierzenia wody jest słaba - my w pokojach nie siedzimy w wodzie tylko w powietrzu. I
    interesuje nas stabilnosc z dokładnoscia do niewielkiej histerezy własnie powietrza.
    Mierzymy temp. powietrza jesli spadnie włączamy piec, jesli przekroczy wyłączamy.
    Jesli ktos chce to sie moze wspomóc pogodówką która przewidzi szybkosc zmian. Ale to
    nie jest niezbedne - wrecz uwazam ze to gadzeciarstwo.
    Proste i bezbolesne. Nadal uwazam ze chodząca na stałe pompa to debilizm. I jesli
    sobi unia chce organizowac energooszczednosciowe eventy to własnie tu a nie
    zmniejszajac moc odkurzaczy itd

    b.

  • 35. Data: 2015-10-28 14:29:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Oct 2015 05:52:36 -0700 (PDT), Budyń

    > I jesli sobi unia chce organizowac
    > energooszczednosciowe eventy

    Ty uważaj, bo wrzodów przez te "łunię" dostaniesz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2015-10-28 15:15:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-28 o 13:52, Budyń pisze:

    > bzdura kompletna. Mam termeta - nie musi mieszac wody na bezdurno.

    Ten ktory ja mam tez nie musi, ale to najlepszy sposob grzania.

    > No i idea mierzenia wody jest słaba - my w pokojach nie siedzimy w wodzie tylko w
    powietrzu.

    Ktorego temperatura bierze sie z wody?

    > I interesuje nas stabilnosc z dokładnoscia do niewielkiej histerezy własnie
    powietrza.

    Ogrzewanego woda?

    > Mierzymy temp. powietrza jesli spadnie włączamy piec, jesli przekroczy wyłączamy.

    Biorac pod uwage bezwladnosc podlogowki nieco kiepski to sposob regulacji.

    > Jesli ktos chce to sie moze wspomóc pogodówką która przewidzi szybkosc zmian. Ale
    to nie jest niezbedne - wrecz uwazam ze to gadzeciarstwo.

    Przy podlogowce to wrecz niezbedny gadzet. :-)

    > Proste i bezbolesne. Nadal uwazam ze chodząca na stałe pompa to debilizm. I jesli
    sobi unia chce organizowac energooszczednosciowe eventy to własnie tu a nie
    zmniejszajac moc odkurzaczy itd

    Jaka unia?
    Temperatura wody odzwierciedla zapotrzebowanie budynku na energie. Nie
    ma czegos takiego jak niedogrzane pomieszczenia bo pompa nie chodzi.
    Wiadomo, ze niektore czesci domu wychladzaja sie szybciej inne wolniej.
    A w zwiazku z tym, ze podlogowka jest niskotemperaturowym przekaznikiem
    energii to ta oddana zostanie tam gdzie jest potrzebna.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2015-10-28 16:28:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 października 2015 10:39:12 UTC+1 użytkownik RD napisał:

    > Nie doczytałem wątku, a już zadałem pytanie właśnie o barwę. ;) Czyli
    > tak jak u mnie. Znalazłem producenta GU10/230V z barwą bardziej zbliżoną
    > do ciepłej - ale też trzeba się przyzwyczaić bo jest "lekko żółto".
    > Mieszałem też GU10 - te 2700K i 3000K - i przy 3 szt. źródła światła da
    > się uzyskać zadowalający efekt (np. 2x 2700K i 1 x 3000K), tyle tylko,
    > że mamy różne kolory źródeł światła w suficie. Gorzej z ofertą MR16/12V
    > i G4/12V.. tam w zasadzie tylko 3000K.

    Niby mialo to byc biale cieple - no zimne nie jest ale daleko temu do
    "normalnego" halogena :-) Teraz doczytalem na opakowaniu - rzeczywiscie
    barwa 3000K!

    Jak znajdziesz cos zoltego - daj znac ;) Ja te LEDy kupilem z mysla o
    podbitce (wlasnie koncze robic i bedzie trzeba oswietlenie zalozyc) -
    do lazienki w ramach testow wrzucilem ale to jednak nie jest to. Na zewnatrz
    sobie moze swiecic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2015-10-28 16:32:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 października 2015 12:58:34 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:

    > Pompki obiegowe itd. Moja w kotle gazowym (pędzę instalację tylko pompka z
    > kotła) łyka 100W na 3 biegu, a powinna chodzić nonstop przy podłogówce.
    > W przyszłym roku wstawię jakieś wilo, bo jej zużycie boli.

    Pytanie po co ja pedzisz na 3 biegu? Ja mam groundfosa 25/40 i zasilam tym
    podlogowke na trzech pietrach (piwnica, parter, poddasze) - chodzi na pierwszym
    biegu i zuzywa bodaj 25W-30W. Przeliczalem cala instalacje i wychodzi, ze
    ta pompka na I biegu to i tak 2 x za mocna jest.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2015-10-28 16:43:32
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 28 października 2015 15:15:27 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Biorac pod uwage bezwladnosc podlogowki nieco kiepski to sposob regulacji.

    albowiem nie wymaga pracy pompy na bezdurno? Co jest kiepskiego?

    to nie jest niezbedne - wrecz uwazam ze to gadzeciarstwo.

    > Przy podlogowce to wrecz niezbedny gadzet. :-)

    To se załóż, rządzi marketing a nie fizyka. Własnice sprawdzilem - szerokosc
    histerezy temperatury w budynku to +-0,25stopnia od temperatury zadanej.
    Czyli temperatura stoi na zadanej, energii nie trace na durne pompy - ale mam kiepską
    instalacje :-)

    > Temperatura wody odzwierciedla zapotrzebowanie budynku na energie.

    mozna wymyslic jeszcze kilka drogich systemów pomiaru i sterowania łącznie z obsługą
    ręczną za pomocą murzyna. Tylko mało jest w tym sensu.

    b.

  • 40. Data: 2015-10-28 16:43:39
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-10-28 o 16:28, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > do lazienki w ramach testow wrzucilem ale to jednak nie jest to. Na zewnatrz

    Właśnie dlatego LEDY mam jedynie w pomieszczeniach typu pralnia,
    garderoba itp.
    Wszystkie światła pokojowe, łazienkowe itd. mam zwykłe żarowe żarówki
    lub halogeny.
    Jeszcze nie widziałem LEDa, który by mi w 100% zastąpił światło żarowe,
    a nie toleruję jakiegokolwiek bardziej trupiego koloru.

    Pzdr
    --
    /__/_* /