  • 41. Data: 2015-10-28 16:44:57
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-10-27 23:09, Adam Sz. wrote:
    > Swoja droga dzis wymienilem zarowki w lazience (6 x 50W halogeny) na LEDy
    > 4W po niecale 9 pln sztuka i swieci to calkiem przyjemnie! W koncu LEDy
    > sa w takiej cenie, ze zwroca sie bardzo szybko

    Bardzo szybko to one padną. Odliczaj minuty.

  • 42. Data: 2015-10-28 16:56:44
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-10-28 o 08:50, Bolko pisze:

    > Mi wychodzi cos ok 150 zł
    > rodzina 2+2
    > mieszkanie 50 m2
    > AGD + indukcja
    > bez TV :)
    >
    > kuzyn
    > 2+2
    > mieszkanie 60m2
    > AGD + ceramiczna+ TV
    > ok 100
    > nie wiem jak to robi

    U mnie ok 220-260 zł/mies.
    Prąd dwutaryfowy
    rodzina 2+1 (niemowlak)
    dom 165 m2
    większość żarówek żarowa/halogenowa
    2 lodówki i pozostałe AGD
    gotowanie na zwykłej płycie ceramicznej
    TV stara bańka CRT ale używany umiarkowanie

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 43. Data: 2015-10-28 17:16:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 października 2015 16:45:14 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Bardzo szybko to one padną. Odliczaj minuty.

    Pomijajac fakt, ze juz je wymienilem spowrotem na halogeny;) To same halogeny
    tez nie sa zywotne, w lazience wszystkie chyba juz wymienialem, a w tej chwili
    halogeny sa w takiej samej cenie co te LEDy. 3 x 50W w sklepie kosztuje
    ~25 pln :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 44. Data: 2015-10-28 17:33:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-28 o 16:43, Budyń pisze:

    > albowiem nie wymaga pracy pompy na bezdurno? Co jest kiepskiego?

    Czyli w systemie ogrzewania priorytetem jest niepracowanie pomp tak?

    to nie jest niezbedne - wrecz uwazam ze to gadzeciarstwo.

    > To se załóż, rządzi marketing a nie fizyka.

    Co mam zakladac? Kazdy kociol to ma. Jade na tym cztery sezony bez
    uwzglednienia temp. wewnatrz. Wahania temperatur sa minimalne i nie
    zastanawiam sie czy rozpalenie w kominku wylaczy mi kociol i zrobi sie
    chlodniej w sypialni na gorze.

    > Własnice sprawdzilem - szerokosc histerezy temperatury w budynku to +-0,25stopnia
    od temperatury zadanej.
    > Czyli temperatura stoi na zadanej, energii nie trace na durne pompy - ale mam
    kiepską instalacje :-)

    Gorzej jak robi sie chlodniej na zewnatrz albo cieplej. Twoj czujnik to
    "zobaczy" jak podloga zrobi sie chlodna, albo niepotrzebnie nagrzana
    przed wschodem slonca. Zawsze mozesz otworzyc okna. :-)

    > mozna wymyslic jeszcze kilka drogich systemów pomiaru i sterowania łącznie z
    obsługą ręczną za pomocą murzyna. Tylko mało jest w tym sensu.

    Sens jest taki, ze mam we wszystkich pomieszczeniach stala zadana
    temperature bez czujnikowania pomieszczen, czy posadzek.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2015-10-28 18:09:50
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 28 października 2015 17:33:52 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Czyli w systemie ogrzewania priorytetem jest niepracowanie pomp tak?

    nie -komfortowe i mozliwie tanie ogrzewanie pomieszczeń.

    > Gorzej jak robi sie chlodniej na zewnatrz albo cieplej. Twoj czujnik to
    > "zobaczy" jak podloga zrobi sie chlodna, albo niepotrzebnie nagrzana
    > przed wschodem slonca. Zawsze mozesz otworzyc okna. :-)

    znaczy chcesz mi udowodnic ze mam czasem przegrzane lub niedogrzene pomieszczenia?
    Uprzejmie cie informuje: brednie :)

    > Sens jest taki, ze mam we wszystkich pomieszczeniach stala zadana
    > temperature bez czujnikowania pomieszczen, czy posadzek.

    czyli temperature masz taką jak i ja -tyle ze wyskakujesz ok 40zł miesiecznie na prad
    - i zuzywasz bezsensu pompe. Dziecku kup lody albo książkę za to :-)

    b.

  • 46. Data: 2015-10-28 19:56:29
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2015-10-28 o 16:28, Adam Sz. pisze:

    > Niby mialo to byc biale cieple - no zimne nie jest ale daleko temu do
    > "normalnego" halogena :-) Teraz doczytalem na opakowaniu - rzeczywiscie
    > barwa 3000K!

    Nie chciałem od początku reklamować jakiejś jednej firmy, żeby nie było.
    ;) Naszukałem się tych 2700K/2800K i w sensownej cenie (nie testowałem
    tych za ok. 30zł/szt.) to albo chińczyki, które mimo napisie na pudełku
    i tak mają barwę w okolicach 3000K (tych na A. najwięcej, jak nie
    wszystkie) albo to co poniżej.

    > Jak znajdziesz cos zoltego - daj znac ;) Ja te LEDy kupilem z mysla o
    > podbitce (wlasnie koncze robic i bedzie trzeba oswietlenie zalozyc) -
    > do lazienki w ramach testow wrzucilem ale to jednak nie jest to. Na zewnatrz
    > sobie moze swiecic :)
    > pozdr.

    Jeśli chodzi o GU10/230V - to mam w kuchni właśnie "lekko żółte" - ANS
    lighting , 5,3Watt, 100', 380lm, barwa 827 (8 to od Ra>80, 27 to niby
    odwzorowanie 2700K). Kupiłem w Castoramie, kpl. 2szt. niecałe 25zł. Przy
    próbie wpięcia jakiegokolwiek 3000K - nie dało się żyć. Szczególnie w
    kuchni, kiedy jedzenie wygląda w takim świetle wieczorem mocno
    nieapetycznie.

    Szukałem 2800K (to, co mam na świetlówkach), ale zwykle kończy się to
    jedynie napisem na pudełku, a w środku i tak siedzi coś w granicach 3000K.

  • 47. Data: 2015-10-28 21:42:05
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-28 o 18:09, Budyń pisze:

    > nie -komfortowe i mozliwie tanie ogrzewanie pomieszczeń.

    Czyli udalo Ci sie znalezc reprezentatywne pomieszczenie dla calego domu
    w ktorym czujnik nie reaguje na np. rozpalenie kominka, czy nagrzewanie
    sloncem od poludnia?

    > znaczy chcesz mi udowodnic ze mam czasem przegrzane lub niedogrzene pomieszczenia?
    Uprzejmie cie informuje: brednie :)

    U mnie czas reakcji podlogowki to ok. trzy godziny. Jak wystygnie to
    temperatura w pomieszczeniu po ponownym odpaleniu kotla dryga po trzech
    godzinach. A Ty mi piszesz, ze to brednie?

    > czyli temperature masz taką jak i ja -tyle ze wyskakujesz ok 40zł miesiecznie na
    prad - i zuzywasz bezsensu pompe. Dziecku kup lody albo książkę za to :-)

    Jasne.
    Masz takie same straty od poludnia i polnocy w sloneczny dzien, a
    kominek jednakowo ogrzewa Ci wszystkie pomieszczenia.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2015-10-28 22:07:53
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    W dniu 2015-10-27 o 23:09, Adam Sz. pisze:

    >No to mi po zwiekszonej prognozie wyjdzie pewnie ze stowke wiecej. Fakt, ze
    >nie dwie osoby, ale zastanawiam sie, czy nie mam gdzies uplynnosci.

    Różnicówka by wywaliła.

  • 49. Data: 2015-10-28 22:13:12
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    >Właśnie dlatego LEDY mam jedynie w pomieszczeniach typu pralnia, garderoba
    >itp.
    >Wszystkie światła pokojowe, łazienkowe itd. mam zwykłe żarowe żarówki lub
    >halogeny.
    >Jeszcze nie widziałem LEDa, który by mi w 100% zastąpił światło żarowe, a
    >nie toleruję jakiegokolwiek bardziej trupiego koloru.

    Mam prawie wszędzie ledy, żadnych trupich. Trzeba trochę poszukać i nie
    kupować najtańszych. Za halogeny (gu10?) kupowałem w castoramie 4,5W ledy po
    jakieś 36 pln, ale to było kilka lat temu. Mam też zwykłe wkręcane i g9(?),
    no i paski - wszystko przyjemne ciepłe.

    Nie, nie mam dużej tolerancji na barwę - ogólnie jestem bardzo wymagającym
    konsumentem.

  • 50. Data: 2015-10-28 22:14:32
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 28 października 2015 21:42:07 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Czyli udalo Ci sie znalezc reprezentatywne pomieszczenie dla calego domu
    > w ktorym czujnik nie reaguje na np. rozpalenie kominka, czy nagrzewanie
    > sloncem od poludnia?

    jakis tam srodek mieszkania, nieoswietlony korytarz

    > U mnie czas reakcji podlogowki to ok. trzy godziny. Jak wystygnie to
    > temperatura w pomieszczeniu po ponownym odpaleniu kotla dryga po trzech
    > godzinach. A Ty mi piszesz, ze to brednie?

    no to oprócz pomiaru masz jeszcze zepsute sterowanie jesli sterownik dopuszcza do 3
    godzinnych przerw a potem daje czadu.

    co ma wspolnego pomiar powietrza lub wody w obiegu ze sposobem nagrzania pomieszczen?
    Przeciez nie sterujesz poszczegolnymi obwodami?
    Jesli piec sie wlaczy bo dostanie sygnal wszystko jedno z powietrza czy wody to
    grzeje CALY dom dokladnie tak samo u mnie jak i u ciebie.
    Zatem nie masz stalej temperatury we wszystkich pokojach. U mnie tak samo - ta
    histereza jest na czujniku zatem w sloneczym pokoju zapewne jest nieco cieplej,

    Ale rozumiem jaką znalazłes zalete - staly obieg wody rozprowadza cieplo z
    naslonecznionego pokoju do zimniejszej czesci - czy to warte choc jednej złotówki to
    nie wiem, a raczej szczerze watpie. U mnie to by tylko zwiekszalo straty bo rury idą
    przez niegrzaną piwnice - nie mam interesu trzymac w nich ciepłej wody dluzej niz to
    konieczne.

    nie mam kominka.

    b.