  • 71. Data: 2015-10-30 16:13:32
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 30 października 2015 16:05:55 UTC+1 użytkownik Krzysztof Garus
    napisał:
> [...]
    mierzenia wody jest słaba - my w pokojach nie siedzimy w wodzie tylko w powietrzu. I
    interesuje nas stabilnosc z dokładnoscia do niewielkiej histerezy własnie powietrza.
    Mierzymy temp. powietrza jesli spadnie włączamy piec, jesli przekroczy wyłączamy.
    Jesli ktos chce to sie moze wspomóc pogodówką która przewidzi szybkosc zmian. Ale to
    nie jest niezbedne - wrecz uwazam ze to gadzeciarstwo.

    > Nie da rady - skutek (powietrze) od przyczyny (woda) jest tak oddalony ze mialbys
    mega oscylacje.
    > Dlatego "sterowanie pogodowe" to najlepsze rozwiazanie - zrobi sie zimno na dworze,
    podloga sie pomalu rozgrzewa i zanim zimno "przejdzie" przez sciany to grzanie jest
    wieksze.

    zdaje sobie sprawe ze wywalanie pieniedzy w bloto na pedzenie zbednej pompy musi
    skutkowac twórczym wymyslaniem dlaczego prosciej sie nie da :)
    Te twoje mega oscylacje wygladaja tak:
    http://www.elgo.wroclaw.pl/dom/TD.png - mozes sobie w buty te teorie wlozyc :)

    b.

  • 72. Data: 2015-10-30 16:40:53
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 października 2015 22:38:25 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Czy Wy tez tak placicie?

    ~130zl/mies bez kuchenki i CWU, 2/3 w tanszej taryfie.

    Ale ostatnio doszla stowka na miesiac za grzalke CWU (i troche nawet CO) w tanszej
    taryfie.

    --
    bajcik

  • 73. Data: 2015-10-30 18:09:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 30 października 2015 16:13:34 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > zdaje sobie sprawe ze wywalanie pieniedzy w bloto na pedzenie zbednej pompy musi
    skutkowac twórczym wymyslaniem dlaczego prosciej sie nie da :)

    U mnie tez w zime chodzi non stop pompa CO (chyba, ze sterownik przelaczy
    sie na tryb letni - wzrost temp. powyzej 18stC na zewnatrz).
    6 miesiecy * 25W = 108kWh po srednio 0,4 = 43 pln na sezon. Nie ma tragedii
    i ja tego zmieniac nie zamierzam ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 74. Data: 2015-10-30 21:25:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 30 października 2015 18:09:20 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > U mnie tez w zime chodzi non stop pompa CO (chyba, ze sterownik przelaczy
    > sie na tryb letni - wzrost temp. powyzej 18stC na zewnatrz).

    Tak jak u mnie, zapewne wiekszosc zuzytego przez nia pradu i tak idzie na ogrzanie
    tej wody, czyli w 100% nie idzie na straty

    WS

  • 75. Data: 2015-10-30 22:40:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > sie na tryb letni - wzrost temp. powyzej 18stC na zewnatrz).
    > 6 miesiecy * 25W = 108kWh po srednio 0,4 = 43 pln na sezon. Nie ma tragedii

    bo to informacje bardziej do nowobudowaczy zeby wiedzieli ze sa dobrze dzialajace
    systemy niewymagajace ciaglej pracy pompy i tego ządali od instalatorów.

    b.

  • 76. Data: 2015-10-30 23:01:42
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-29 o 13:56, Adam Sz. pisze:

    > To musisz miec chyba pecha. Ja mam w sumie bodaj 4 roznicowki (trzy jednofazowe
    > i jedna 3 fazowa) i przez ~5 lat strzelila tylko jedna 1 fazowa. Na szczescie
    > strzelila = po prostu sie wylaczala przy podlaczeniu jakiejkolwiek najmniejszej
    > nawet mocy po stronie domu. Z tego co pamietam to wszystko mialem legranda,
    > a ta jedna wymienilem chyba na moellera.

    Ja mam wrazenie, ze producent nie ma znaczenia, bo Legranda tez juz
    wymienialem. Generalnie chu mnie strzela bo zaczela wariowac mi
    zmywarka. Pierwsza byla lodowka. Pozniej posypaly sie zawiasy w lodowce
    i trzeba bylo wymienic na nowe. Jedyne 80 zyli za sztuke. Teraz trzeba
    wymienic w zamrazarce na dole. W ciagu czterech lat cztery naprawy
    sprzetu AGD. Wszystko bylo nowe. A - jeszcze padly triaki w indukcji, to
    piec napraw. Dodam, ze od ktorejs burzy sterownik nie widzi sie z kotlem
    gazowym i temp. zasilania ustawiam sobie recznie. Koszt sterownika
    pewnie kolo tyska. W zwiazku z tym niech nikt nie probuje mnie chocby
    namawiac na jakas dodatkowa automatyke czy roznicowke. To wszstko jest
    jeden wielki shit i im tego wiecej tym czesciej staje sie konserwatorem
    we wlasnym domu. I pomyslec, ze lodowka moich rodzicow poszla na
    smietnik bo zardzewiala. Ech, to byly czasy...

    Pozdro.. TK

  • 77. Data: 2015-10-30 23:07:43
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-29 o 12:01, Maniek4 pisze:

> [...]
    ratury-promocja-i5147867129.html

    > Teraz to musze juz jechac. Pochyle sie nad tym pozniej.

    Pochylilem sie. Takie oto cos to ja mam w sterowniku wiszacym w niby
    pomieszczeniu reprezentatywnym. No i jak pisalem miewalem nad ranem 26
    stopni. To byl jeden z powodow przejscia na temp. zewn.
    Przy okazji nie bronie pracy pompy non stop, ale jest najlepszym
    sposobem utrzymywania stalej temp. we wszystkich pomieszczeniach
    niezaleznie od warunkow na zewnatrz i wewnatrz z malymi wyjatkami.
    Ewolucja tego systemu jest przewidywanie przez sterownik spadkow temp. i
    obliczanie na tej podstawie interwalow zalaczen pompy.

    Pozdro.. TK

  • 78. Data: 2015-10-30 23:14:20
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-30 o 16:13, Budyń pisze:

    > Te twoje mega oscylacje wygladaja tak:
    > http://www.elgo.wroclaw.pl/dom/TD.png - mozes sobie w buty te teorie wlozyc :)

    Czyli trzy godziny. Luzik. :-)
    Mamy pazdziernik. Roznica temp. miedzy slonecznym dniem i noca jest
    mala. Zima bedzie jeszcze gorzej.

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2015-10-30 23:16:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-27 o 22:38, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie.

    Dzieki Panowie i Panie za udzial w dyskusji. Wyglada na to, ze jestem
    gdzies w sredniej.

    Pozdro.. TK

  • 80. Data: 2015-10-31 07:33:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 30 października 2015 23:14:19 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Czyli trzy godziny. Luzik. :-)

    eee, jakie 3 godz?

    > Mamy pazdziernik. Roznica temp. miedzy slonecznym dniem i noca jest
    > mala. Zima bedzie jeszcze gorzej.

    tzn stabilnosc z dokładnoscia do pół stopnia to zle? (zimą bezie dokladnie taka sama)

    b.