  • 81. Data: 2015-10-31 10:58:19
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-31 o 07:33, Budyń pisze:

    > eee, jakie 3 godz?

    Poczatek wykresu. Od zera do ok. 6 godzin.

    > tzn stabilnosc z dokładnoscia do pół stopnia to zle? (zimą bezie dokladnie taka
    sama)

    U mnie nie bylo.

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2015-10-31 11:06:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-10-28 22:15, Ghost wrote:
    > W łazienkach mam ledy - jeszcze nie wymieniałem.

    Za to ja wymienialem około 10 sztuk na przestrzeni 2 lat w miejscu gdzie
    nie świeci się dłużej jak 0.5h dziennie. Różnych firm. Wczoraj np. padla
    nastepna. Ponieważ mam pojecie o elektronice to z ciekawości rozebrałem
    kazdy typ i:

    a) w jednej chińczyk wsadził rezystor 0.125W zamiast dwóch 0.5W na które
    było przewidziane miejsce. Wylutował się.

    b) w dwóch diody nie były lutowane do ścieżek tylko przyklejone klejem i
    dotykały tylko miedzi. W koncu jedna się odkleila.

    c) w jednej diody byly przylutowane "czymś" co sypało się na proszek
    kiedy w tym dłubałem. Nie wyglądalo na czyste srebro ani na PbSn.
    Cholera wie co to. Jeden z elementów odpadł.

    Ogólnie o ile w żarówce niewiele mozna spieprzyc, to w LEDach pomimo
    tego że tam jest tylko kilka elementów przestrzeń na spieprzenie jest
    wielowymiarowa.

  • 83. Data: 2015-10-31 11:44:02
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    W dniu 2015-10-29 o 13:56, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >zamrazarce na dole. W ciagu czterech lat cztery naprawy sprzetu AGD.
    >Wszystko bylo nowe. A - jeszcze padly triaki w indukcji, to piec napraw.
    >Dodam, ze od ktorejs burzy sterownik nie widzi sie z kotlem gazowym i temp.
    >zasilania ustawiam sobie recznie. Koszt sterownika pewnie kolo tyska. W
    >zwiazku z tym niech nikt nie probuje mnie chocby namawiac na jakas
    >dodatkowa automatyke czy roznicowke. To wszstko jest jeden wielki shit i im
    >tego wiecej tym czesciej staje sie konserwatorem we wlasnym domu. I
    >pomyslec, ze lodowka moich rodzicow poszla na smietnik bo zardzewiala. Ech,

    A nie postawiłeś domu na jakimś starym indiańskim smętarzu?

  • 84. Data: 2015-10-31 12:07:16
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 31 października 2015 10:58:20 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Poczatek wykresu. Od zera do ok. 6 godzin.

    w nocy jest obnizona temperatura. Patrz na tą czesc w dzien -jest po prostu stabilna
    z ustaloną (przeze mnie) histerezą

    > U mnie nie bylo.

    bo masz spitolony uklad :) moge wyszperac wykres ze srodka zimy :P

    b.

  • 85. Data: 2015-10-31 21:14:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-10-30 o 23:01, Maniek4 pisze:

> [...]
    > wiecej tym czesciej staje sie konserwatorem we wlasnym domu. I
    > pomyslec, ze lodowka moich rodzicow poszla na smietnik bo zardzewiala.

    To jest częsty efekt stosowania jednej różnicówki 3-fazowej dla obwodów
    1-fazowych, ale mnie tu za idiotę uważają, kiedy o tym piszę.
    Oczywiście nie będę Cię namawiał na dodatkowe 3 różnicówki i ochronniki
    przeciwprzepięciowe, skoro wolisz być zapracowanym konserwatorem w swoim
    domu :)

  • 86. Data: 2015-10-31 22:21:54
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2015-10-30 o 09:59, quent pisze:

    > Coś w tym jest ale jednak mam jakieś ledy, które się z tego wyłamują.

    Mamy pogratulować?

  • 87. Data: 2015-10-31 23:42:10
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-31 o 21:14, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > Oczywiście nie będę Cię namawiał na dodatkowe 3 różnicówki i ochronniki
    > przeciwprzepięciowe, skoro wolisz być zapracowanym konserwatorem w swoim

    Sugerujesz, ze zawiasy sie posypaly bo mam jedna roznicowke?
    A ochronniki mam a jakze. Sa zdaje sie wymagane. Co z tego jak nie
    chronia przed lemp'em.

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2015-10-31 23:44:34
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-31 o 11:44, Ghost pisze:

    > A nie postawiłeś domu na jakimś starym indiańskim smętarzu?

    Kolega od serwisu mowi, ze zawiasy tyle kosztuja bo czesto sie psuja i
    nikt inny ich nie robi. Gowno i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 89. Data: 2015-10-31 23:49:27
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-31 o 12:07, Budyń pisze:

    > w nocy jest obnizona temperatura. Patrz na tą czesc w dzien -jest po prostu
    stabilna z ustaloną (przeze mnie) histerezą

    Obnizenie nocne?

    > bo masz spitolony uklad :) moge wyszperac wykres ze srodka zimy :P

    Znaczy co spitolony? Ustawiam temperature wewn. i tyle. Kociol zakonczyl
    grzanie tuz przed wschodem slonca. W efekcie z -20 zrobilo sie -5 na
    zewnatrz i slonce nagrzewajace pomieszcznie. Cala tajemnica.

    Pozdro.. TK

  • 90. Data: 2015-11-01 08:31:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-10-31 o 23:42, Maniek4 pisze:

    > Sugerujesz, ze zawiasy sie posypaly bo mam jedna roznicowke?

    Nie wiem po co ten sarkazm, bo dobrze wiesz co miałem na myśli .... choć ...
    Wyobraź sobie, że kolega, z którym pracowałem poprosił mnie o pomoc w
    wywiezieniu starej pralki na złom.
    Okazało się, że z powodu uszkodzonego programatora elektronicznego,
    potrzaskał się klosz w drzwiczkach.
    Każdy pomyśli "co ma piernik do wiatraka?"
    Ano ma i to bezpośredni związek. Kiedy przyszedł szpec od napraw to
    stwierdził, że programator trzeba wymienić na nowy i będzie to
    kosztowało razem z jego robocizną ok tysiaka.
    W tej sytuacji kolega stwierdził, że nie będzie naprawiał strupa, choć
    pralka była dopiero co po gwarancji, a przy tym mało co używana, bo
    kolega kupił mieszkanie, umeblował, ale dalej mieszkał z ojcem, którym
    musiał się opiekować. Praktycznie sprzęt prawie nieużywany, a dodatkowo
    przy pedantyczności kolegi wyglądał jak dopiero co przyniesiony ze
    sklepu. Kolega kupił nową pralkę, a tej chciał się pozbyć. Panowie,
    którzy przywieźli nowy sprzęt i wnieśli go na trzecie piętro obiecali,
    że zabiorą stary do utylizacji, ale jak rozwiozą sprzęty po ludziach, bo
    jak wezmą teraz to będą mieli problem z wyciąganiem z auta nowych, które
    muszą jeszcze dzisiaj rozwieźć.
    Niestety panowie wyszli i tyle ich już kolega widział :)
    Stara pralka stała przez jakiś czas w przedpokoju czekając sobie z
    niedomkniętymi drzwiczkami na panów. Ktoś niechcący zaczepił o te
    drzwiczki i je urwał. Drzwiczki upadły na płytki i szkło się potrzaskało.
    Przyjechałem do kolegi, aby pomóc mu znieść ten sprzęt i wywieźć na
    złom, ale kiedy zobaczyłem, że jest to dokładnie taki sam model pralki
    jak mój to stwierdziłem, że zabiorę ją sobie na części, co bardzo
    uradowało kolegę, że nie będzie się musiał z nią "bujać" po złomowiskach.
    Jak się okazało, naprawa sterownika zajęła mi aż 15 minut, a drzwiczki
    dokupiłem bodajże za 30 czy 40zł na Allegro.
    Pralka u mnie hula bezawaryjnie już siódmy czy ósmy rok.

    > A ochronniki mam a jakze. Sa zdaje sie wymagane. Co z tego jak nie
    > chronia przed lemp'em.

    Chronią, ale żeby chroniły to musi być spełnione szereg warunków.
    Poza tym chcesz powiedzieć, że mieszkasz w Kongu czy też Wenezueli,
    gdzie burze występują średnio przez 160 dni w roku?
    Chcesz też powiedzieć, że żyjesz na pustkowiu, gdzie nie ma innych domów
    i nie ma drzew?