  • 1. Data: 2009-09-04 13:50:35
    Temat: Zwrot VAT - o co chodzi z tym zapisem
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Witam
    Czytam informacje o odliczeniu VAT i juz na kilku stronach znalazlem
    taki zapis:
    "Wniosek o zwrot można złożyć raz w roku, z tym że ostatni wniosek może
    być złożony nie później niż do 30 czerwca 2008 r."

    O co chodzi?

    Piotr

  • 2. Data: 2009-09-04 13:55:27
    Temat: Re: Zwrot VAT - o co chodzi z tym zapisem
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Piotr pisze:
> [...]
    > "Wniosek o zwrot można złożyć raz w roku, z tym że ostatni wniosek może
    > być złożony nie później niż do 30 czerwca 2008 r."

    Wniosek mozesz skladac jeden na rok. Po 30 czerwca 2008r. nie mozesz
    skladac juz wnioskow.

  • 3. Data: 2009-09-04 18:50:38
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet> napisał w wiadomości

    > Wniosek mozesz skladac jeden na rok. Po 30 czerwca 2008r. nie mozesz
    > skladac juz wnioskow.

    przyprawiles mnie o stan przedzawalowy, bo budowe zaczalem w 2009.
    ktora wersja jest w koncu prawdziwa?????

    http://podatki.pl/sn_autoryzacja/logowanie.php5/arty
    kuly/20_2618.htm?idDzialu=20&idArtykulu=2618

    "Ostatnia nowelizacja, pochodząca z 19 września 2007 r., czyli ustawa z dnia
    19 września 2007 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz
    ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z
    budownictwem mieszkaniowym (Dz. U. nr 192, poz. 1382), wprowadziła do
    omawianej regulacji prawnej zasadnicze zmiany, które weszły w życie z dniem
    1 stycznia 2008 r. Do najważniejszych z nich należy przedłużenie
    obowiązywania ulgi na czas nieokreślony przy jednoczesnej zmianie limitów
    odliczeń z jednorazowych do limitów okresowych - pięcioletnich.

    Zgodnie z przepisami ustawy w brzmieniu aktualnie obowiązującym, (tj. od 1
    stycznia 2008 r.), zwrot dotyczy wydatków poniesionych i udokumentowanych
    fakturami wystawionymi od dnia 1 maja 2004 r. na zakup materiałów
    budowlanych, które do dnia 30 kwietnia 2004 r. były opodatkowane stawką
    podatku od towarów i usług w wysokości 7%, a od dnia 1 maja 2004 r. są
    opodatkowane podatkiem VAT w wysokości 22%.

    Stosownie do art. 2 ustawy, zwrot dotyczy wydatków poniesionych i
    udokumentowanych fakturami wystawionymi od dnia 1 maja 2004 r.

    Jak widać, w wyniku nowelizacji, ustawodawca wyeliminował datę 31 grudnia
    2007 r. jako datę zamykającą okres, w którym poniesienie wydatków związanych
    z budownictwem mieszkaniowym uprawniało do wnioskowania o ich zwrot.
    Możliwość ubiegania się o zwrot przedmiotowych wydatków przysługuje więc
    nadal i nie jest ograniczona w czasie."

    --
    pozdr Z.

  • 4. Data: 2009-09-04 19:19:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    ATZ Rzeszow pisze:

> [...]

    > Jak widać, w wyniku nowelizacji, ustawodawca wyeliminował datę 31 grudnia
    > 2007 r. jako datę zamykającą okres, w którym poniesienie wydatków

    Twoja. :)

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-09-04 21:30:55
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Wrz, 20:50, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:

    > przyprawiles mnie o stan przedzawalowy, bo budowe zaczalem w 2009.
    > ktora wersja jest w koncu prawdziwa?????

    ;-)

    Miesiac temu skladalem VZM - przyjeli, zajmuja sie. Spokojnie mozna
    skladac wnioski, nie ma poki co zadnego dedlajna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-09-05 09:15:09
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet> napisał w wiadomości

    > Wniosek mozesz skladac jeden na rok.

    To prawda

    > Po 30 czerwca 2008r. nie mozesz skladac juz wnioskow.

    To nie prawda, złożyłem pod koniec grudnia 2008 (po świętach) i w czerwcu
    2009 dostałem mocno pożądane 14k
    pzdr qaz

  • 7. Data: 2009-09-06 08:07:51
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "Wniosek o zwrot można złożyć raz w roku, z tym że ostatni wniosek może
    > być złożony nie później niż do 30 czerwca 2008 r."

    Czytasz ustawę przed nwelizacją.
    Ściągnij sobie ostatnią wersje ustawy,
    tam nie ma nic o terminie końcowym.
    Wniosek można składać raz na rok, albo
    całościowo z całej budowy.

    Pozdr
    J23

  • 8. Data: 2009-09-07 05:26:32
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    > Czytasz ustawę przed nwelizacją.
> [...]
    W takim razie przy okazji mam dodatkowe pytanie - ze spisu materialow
    wynika ze mozna odliczac VAT od plytek ceramicznych - ja mam fakture na
    plytki bez PKWiU - co w takim przypadku mam zrobic? Mozna takie cos
    odliczyc?

    Piotr

  • 9. Data: 2009-09-07 14:08:20
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > wynika ze mozna odliczac VAT od plytek ceramicznych - ja mam fakture na
    > plytki bez PKWiU - co w takim przypadku mam zrobic? Mozna takie cos

    Można.

  • 10. Data: 2009-09-07 21:42:57
    Od: "adam" <a...@g...pl>

> [...]
    > na
    > plytki bez PKWiU - co w takim przypadku mam zrobic? Mozna takie cos

    Jeśli na fakturze nie ma PKWiU to nie przeszkadza w odliczeniu VATu.
    Masz tylko z tym więcej roboty, bo musisz ten PKWiU znaleźć w
    odpowiednich wykazach i porównać go czy zgadza się z tymi co je można
    odliczać
    Adam