  • 61. Data: 2017-08-16 22:46:51
    Temat: Re: Żyły wodne - jak zbadać, zneutralizować wpływ
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Nie wiem nie znam się, to o czym piszę to Siatka Hartmanna lub Szwajcarska
    > http://radiesteta.waw.pl/promieniowanie-geopatyczne/
    siatka-szwajcarska/
    > http://www.biorezonans-warszawa.pl/stres-geopatyczny
    -zyly-wodne-test-geopatyczny/

    > jak się okazuje "siatek" jest więcej, sam tego też nie wiedziałem :)

    Czyli trzeba również uwierzyć w płaską Ziemię. Trochę to dziwne, bo tam
    już na początku piszą o pochodzeniu siatki Hartmanna od poromieniowania
    kosmicznego. Czy wierzący w płaską Ziemię uznają istnienie promieniowania
    ciał niebieskich (kulistych) i innych źródeł w Kosmosie?

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2017-08-16 22:48:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Nie, w przypadkowym, chodził i szukał najlepszego miejsca, w mojej
    > przecinają się dwa źródła, u sąsiada nie wiem bo mnie akurat przy tym
    > nie było, później gadałem tylko ze studniarzami.

    > rów tak, ponad pół działki do przekopania, omijać nie, bo drzewa już
    > były wykarczowane a sąsiad nie miał drzew bo to była łąka.

    Ciekawe co by było, gdyby wiercili koło domu.

    --
    Jarek

  • 63. Data: 2017-08-16 22:51:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/16/2017 10:41 PM, Janusz wrote:
    > Nie wiem, jak chodzę to znajduję.

    No to dalej nie pojmuje skąd pewnośc że to żyła a nie przypadkowe
    drgnięcie mięśnia.

    > Nie znam angielskiego na tyle by zrozumieć co oni gadają ale słyszałem o
    > tym że zakopali i rury z wodą i kazali szukać, to nie wyjdzie bo rura do
    > cieku ma się nijak, poza tym wymieszane są formacje i to zaburza odbiór.

    Nijak tak nie mówili ludzie z różdżkami. Powiedzieli że takie cieki
    znajdują bez problemu. Okazało się że ani jeden nie znalazł. Milion
    dolców czeka. Randi robi takie eventy co jakiś czas, ma do tego celu
    fundację ktora organizuje testy. Wystarczy wykazać dowolna umiejętnośc z
    poza znanego obszaru fizyki. Dowolną. Od, o ile pamiętam, 40 lat nikt
    nie dał rady.

    > Nie mam kontaktu z tym kolegą więc nie ma kto. Poza tym ja słaby jestem
    > w te klocki.

    Czyli jednak nie potwierdzasz nijak swoich wyników. Zdajesz sobie sprawę
    wobec tego że twierdzenie ze znajdujesz żyły jest nic nie warte jeśli
    nie potwierdzisz tego za pomocą metody naukowej? Możesz nic nie
    znajdywać, tylko Ci się wydaje.

    PS. kilkanascie lat temu to będzie jak na działce mojego znajomego
    pojawił się koleś z patykiem. Pochodził i wskazal miejsce takie a potem
    siakie, "tu kopać". Niestety miał pecha bo kolega umówił drugiego, ale
    drugi przyjechal wczesniej i się przypadkiem spotkali. Podobno niewiele
    brakowalo do mordobicia kiedy okaząło się ze wyniki nie są spójne, ale
    każdy miał pewność. Potem jeszcze słyszałem kilka razy o sytuacjach
    kiedy umawiano dwóch i dostawano dwa rózne wyniki. Dlatego dopytuje czy
    badałeś to obiektywnie weryfikując wyniki. Jak się okazało nie. Czyli to
    kwestia wiary a nie fakty. A ja w wiarę nie wierzę.

  • 64. Data: 2017-08-17 13:30:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > kosmicznego. Czy wierzący w płaską Ziemię uznają istnienie promieniowania
    > ciał niebieskich (kulistych) i innych źródeł w Kosmosie?

    Mnie się nie pytaj, ja się nie znam, nie wiem co tworzy tą siatkę, w
    promieniowanie ze słońca słabo wierzę bo by sie ona wtedy zmieniała,
    wcale te wyjaśnienia mnie nie przekonują.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 65. Data: 2017-08-17 13:40:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > No to dalej nie pojmuje skąd pewnośc że to żyła a nie przypadkowe
    > drgnięcie mięśnia.
    Bo jak się wracam to w podobnym miejscu zadrga z powrotem.
    A pod wpływem czego to mi rybka, ja z tego nie żyję i nikogo nie naciągam.

    > Nijak tak nie mówili ludzie z różdżkami. Powiedzieli że takie cieki
    > znajdują bez problemu Okazało się że ani jeden nie znalazł. Milion
    Czyli się przechwalali, mamy się nad tym pochylać?
    Inni się nie przechwalają tylko znajdują miejsca na studnię i
    najczęściej trafiają,zgodnie z prawdopodobieństwem mają taką szansę.
    Interesuje cię prawdopodobieństwo?

> [...]
    > fundację ktora organizuje testy. Wystarczy wykazać dowolna umiejętnośc z
    > poza znanego obszaru fizyki. Dowolną. Od, o ile pamiętam, 40 lat nikt
    Wątpię w te testy, ja bym wziął na zwykłą nie kopaną łąkę różdżkarza i
    kazał mu znaleść co tam jest, a potem koparka i weryfikujemy, obawiam
    się że spory odsetek różdżkarzy zdałby ten test. Ale to by było mało
    medialne.

    > Czyli jednak nie potwierdzasz nijak swoich wyników. Zdajesz sobie sprawę
    Ale po co mam potwierdzać? robię to dla siebie, nie muszę tego z niczym
    weryfikować, nie zależy mi na tym, pytałeś to Ci odpowiedziałem.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 66. Data: 2017-08-17 14:56:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    siatka-szwajcarska/
    >>> http://www.biorezonans-warszawa.pl/stres-geopatyczny
    -zyly-wodne-test-geopatyczny/

    > Mnie się nie pytaj, ja się nie znam, nie wiem co tworzy tą siatkę,

    To kogo mam pytać? Już wcześniej próbowałem się dowiedzieć, kto takie
    rzeczy wymyśla i czym się przy tym kieruje. Tylem teraz mądrzejszy,
    że wiem, że niejaki Hartmann. Ale co to za jeden? Gdzie go szukać?

    > w promieniowanie ze słońca słabo wierzę bo by sie ona wtedy zmieniała,
    > wcale te wyjaśnienia mnie nie przekonują.

    Ale w płaska Ziemię już tak? Nieważne skąd się bierze, ważna jest sama
    wiara w prostokątną siatkę. W dodatku niezmienną. Nie potrzeba doktoratu
    z topoligii, geometrii ani geodezji, by wiedzieć, że regularnej siatki
    prostokątnej nie da się rozpiąć na powierzchni sfery. Do tego potrzebna
    jest płaska Ziemia.

    Żeby dzisiaj tworzyć pseudonaukowe teorie, trzeba o wiele więcej starań
    i umiejętności niż kiedyś. Nie wystarczy opis czterech słoni i dwunastu
    żółwi, na których spoczywa krąg ziemski. Należy zadbać o to, by to co się
    wyssało z palca nie było sprzeczne choćby z wiedzą na poziomie gimnazjum.

    Jarek

    --
    Ziemia jest kulą pustą w środku i my wszyscy poruszamy się po wewnętrznej,
    wklęsłej stronie tej kuli. W środku zawieszone jest Słońce, Księżyc i tak

  • 67. Data: 2017-08-17 16:01:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > To kogo mam pytać? Już wcześniej próbowałem się dowiedzieć, kto takie
    > rzeczy wymyśla i czym się przy tym kieruje. Tylem teraz mądrzejszy,
    > że wiem, że niejaki Hartmann. Ale co to za jeden? Gdzie go szukać?
    W szwajcarii? :)

    Przecież napisałem powyżej :)

    Nieważne skąd się bierze, ważna jest sama
    > wiara w prostokątną siatkę. W dodatku niezmienną. Nie potrzeba doktoratu
    Ale czy ja napisałem że jest niezmienna? to co tutaj mierzyłem się
    akurat pokrywało.

> [...]
    > wyssało z palca nie było sprzeczne choćby z wiedzą na poziomie gimnazjum.
    A jakie teorie masz na myśli?
    W którym miejscu szukanie wody w ziemi i jej znajdowanie sprzeczne jest
    z nauką?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 68. Data: 2017-08-17 16:21:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 16:01:13 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
    > W którym miejscu szukanie wody w ziemi i jej znajdowanie sprzeczne jest
    > z nauką?

    z wikipedii :
    Kluczowe znaczenie dla rozróżnienia czy dana teoria jest teorią naukową, czy nie, ma
    obecnie kryterium falsyfikowalności. Pojęcie to zostało wprowadzone przez Karla
    Poppera w dziele "Logika odkrycia naukowego" i stanowi podstawę metody naukowej.
    Teoria opisująca pewien aspekt rzeczywistości, zjawisko czy zdarzenie historyczne,
    aby móc być uznaną za naukową, musi spełniać następujące kryteria:

    Musi zostać ogłoszona publicznie i musi być możliwe zapoznanie się szerokiej
    społeczności z treścią teorii. Nauki nie uprawia się w cieniu gabinetów i chociaż
    zakres upublicznienia wyników badań może obejmować różny krąg odbiorców, od
    specjalistów pracujących w danej dziedzinie w komunikacji prywatnej do publikacji w
    popularnym piśmie adresowanym do laików, to jednak nie do pomyślenia jest uznawanie
    za naukową wiedzy tajemnej, niedostępnej dla nikogo poza powiedzmy znającymi tajemny
    alfabet. Z tego powodu magia czy alchemia posiadają cechy wiedzy nienaukowej.
    Teoria musi czynić przewidywania. Im bardziej spektakularne i precyzyjnie wyniki
    doświadczeń lub konsekwencje zdarzeń przewiduje teoria, tym bardziej jest ona podatna
    na falsyfikację. Jako przykład negatywny można podać teorię geocentryczną
    Ptolemeusza. Co prawda pozwala ona czynić przewidywania, jednak na każdym etapie
    dopasowanie jej do danych doświadczalnych wymaga przebudowy istotnego czynnika
    modelu: dodania kolejnego epicyklu. Teoria heliocentryczna Kopernika, jakkolwiek nie
    pozwalała na przewidywanie położenia planet z dokładnością porównywalną z teorią
    Ptolemeusza, to jednak w zdumiewająco prosty sposób pozwalała wyjaśnić znaczną część
    obserwacji. Teoria względności Einsteina przewidywała zakrzywienie toru promienia
    światła w pobliżu dużych mas. Teoria Prusinera postulowała istnienie czynnika
    chorobotwórczego nieposiadającego kwasów nukleonowych, a nawet o "czysto chemicznej"
    naturze odpornego na działanie zabójczych dla żywych organizmów i wirusów warunków.
    Przewidywania teorii muszą być zgodne z uznanymi za obowiązujące teoriami i
    wiedzą. Kryterium to jest nieostre, gdyż można wyobrazić sobie rewolucyjną teorię
    wypowiadającą przewidywania o szerokim zakresie i kompletnie negującą istniejącą
    wiedzę (czasem jako przykład podaje się teorię względności Einsteina, jednak ona nie
    tyle negowała co uogólniała istniejące teorie). Jednak im bardziej teoria jest
    niezgodna z istniejącą wiedzą, tym bardziej rewolucyjne muszą być jej przewidywania,
    aby pozostała teorią naukową. Tym samym np. kreacjonizm, stwierdzając, że świat żywy
    został zaprojektowany i stworzony w pojedynczym akcie tworzenia przez istotę
    nadnaturalną, w taki sposób, że nie pojawiają się odstępstwa obserwacyjne od
    przewidywań teorii ewolucji, jest teorią nienaukową.
    Falsyfikowalność - jeśli hipoteza posiada powyżej wymienione cechy, to aby być
    teorią naukową, musi dopuszczać efektywnie falsyfikowalność, to znaczy musi w ramach
    tej teorii istnieć przewidywany wynik eksperymentu, wyjaśnienie zjawiska lub
    konsekwencji zdarzenia, który umożliwia stwierdzenie, że teoria jest błędna.
    Hipoteza, wedle której Słońce zbudowane jest w całości z węgla, zaś Księżyc z sera,
    są jak najbardziej teoriami naukowymi. Zostały one jednak obalone (dzięki analizie
    spektralnej lub lotom na Księżyc), czyli są to nieprawdziwe teorie naukowe. Gdyby
    jednak ktoś przedstawił teorię, jakoby Księżyc składał się z magicznego sera, którego
    zwykły człowiek nie zdoła odróżnić od skały, nie byłaby ona naukowa, ponieważ nie
    daje żadnej możliwości udowodnienia, iż skały księżycowe nie są w rzeczywistości owym
    magicznym serem.

  • 69. Data: 2017-08-17 16:26:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    uzupełniając wikipedię:

    a w różdżkarstwie nie ma nawet opisanej "teorii" która mozna weryfikować
    praktycznie/eksperymentalnie.

    Wiec trudno mówic o nauce. Natomiast ciekawym jest pytanie czy wyniki opierają sie o
    naukę (moze i jeszcze niepoznaną) czy o jakis okultyzm.

    b.

  • 70. Data: 2017-08-17 16:43:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > A jakie teorie masz na myśli?

    Tę szwajcarską. O siatce, co to w każdym miejscu na Ziemi jest prostokątna
    i ma oczka o stałych rozmiarach.

    > W którym miejscu szukanie wody w ziemi i jej znajdowanie sprzeczne jest
    > z nauką?

    Sprzeczne są te wszystkie teorie i teoryjki, których autorzy używają słów
    przez siebie nierozumianych. Samo szukanie sprzeczne być nie może, jest po
    prostu niezależne. Tak jak chodzenie o świcie po wrzosowisku albo drapanie
    się po głowie. Nawet jeśli ktoś mówi, że znalazł wodę, bo ma nosa, to też
    w tym sprzeczności nie ma.

    Jarek

    --
    Jestem niezłym górnikiem, mam sprytny nos do metali, potrafię znaleźć cenne
    żyły w ziemi, buduję sztolnie, zjeżdżam do szybu. Byłem majstrem, nie miałem