  • 1. Data: 2009-08-26 13:07:30
    Temat: Żywopłot
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    Jedna stron działki przylega do ulicy i chciałbym szybko zieloną ściane
    co polecacie aby możliwie szybko osiągnąć ten efekt?
    Ziemia słaba piach i glina miejsce zacienione.
    Myslałem o tuji ostatnio moją uwage zwróciła paulownia zwana chińskim
    drzewkiem szczęścia i jeszcze jedno pytanko jak taka ścian mocno tłumi
    hałas.

    Przemeq

  • 2. Data: 2009-08-26 13:13:53
    Temat: Re: Żywopłot
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Myslałem o tuji ostatnio moją uwage zwróciła paulownia zwana chińskim
    > drzewkiem szczęścia i jeszcze jedno pytanko jak taka ścian mocno tłumi

    Zadzwoń do okolicznych nadleśnictw i za grosze(dosłownie) kupisz sadzonki
    ałyczy.
    Rośnie szybko tworzy gesty niedostępny zywopłot.
    Popytaj zresztą w nadleśnictwach czasami mają tez inne rośliny. Ja jeszcze
    kupiłem u nich ligustr i berberys czerwony.
    Ceny maja bezkonkurencyjne- na szkółkach czy allegro kilka razy drożej.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-08-26 13:24:14
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:h73c6c$7fi$1@achot.icm.edu.pl Przemeq

    > Jedna stron działki przylega do ulicy i chciałbym szybko zieloną
    > ściane co polecacie aby możliwie szybko osiągnąć ten efekt?

    Hejka. Efekt można osiagnąc zaraz po posadzeniu tui lub cyprysików dwu i
    półmetrowej wysokości. Tak zrobił właściciel ogródka piwnego przy
    restauracji na sąsiedniej ulicy .
    Pozdrawiam ekspensywnie Ja...cki

  • 4. Data: 2009-08-30 07:29:03
    Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>

    Przemeq pisze:
    > Myslałem o tuji ostatnio moją uwage zwróciła paulownia zwana chińskim
    > drzewkiem szczęścia i jeszcze jedno pytanko jak taka ścian mocno tłumi
    > hałas.

    Paulownie, które widziałam w Czechach, to były duże drzewa. W
    południowo-zachodniej Polsce rosną podobno tylko do 10 m. Więc z samych
    paulowni, nie sadząc nic pod nimi, trudno będzie zrobić ścianę zieleni.
    Po za tym oprócz południowo-zachodniej Polski paulownie u nas wymarzają.

    Pozdrawiam
    Bea