  • 1. Data: 2010-04-02 07:15:54
    Temat: Żywopłot z berberysa czerwonego
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Mam kilkadziesiąt metrów zywopłotu z berberysa czerwonego.
    Czy mozna cos zrobić aby miedzy berberysami nie rosła trawa i zielsko. Np
    wyłożenie tam kory czy to dobry pomysł. A może cos lepszego?
    Wem że mozna ręcznie wyrywac chwasty i trawe tylko te berberysy sa strasznie
    kolczaste;)

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-04-02 15:18:23
    Temat: Re: Żywopłot z berberysa czerwonego
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Mam kilkadziesiąt metrów zywopłotu z berberysa czerwonego.
    > Czy mozna cos zrobić aby miedzy berberysami nie rosła trawa i zielsko.

    Hejka. Można by opryskać.
    Pozdrawiam chemicznie Ja...cki

  • 3. Data: 2010-04-02 20:37:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hp45ja$ji1$1@news.onet.pl...

    > Hejka. Można by opryskać.

    To i berberysy znikną;))

    Kris

  • 4. Data: 2010-04-02 21:05:58
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Kris" walczy:

    > To i berberysy znikną;))

    Niekoniecznie. Ja mam z kolei liguster wzdłuż jednego boku na działce.
    Będzie tego też dobrych kilkadziesiąt metrów. Chwasty zwalczam w ten sposób,
    że Randapem (oczywiście nie w stężeniu "siekiera") pryskam punktowo między
    krzewami ligustra. Staram się nie opryskiwać pędów żywopłota, ale wiadomo,
    że jest to rzecz nie do uniknięcia. Nie zdarzyło misie aby jakikolwiek
    krzaczek ucierpiał, chociaż czasami parę listków się zwinie. Podejrzewam, że
    z berberysem będzie podobnie, chociaż ręki nie dam. To takie trochę porady
    znachora, pod ktorymi pewnie żaden sfiatowej sławy chirurg by się nie
    podpisał;-)

    Zdroofka Johnny

  • 5. Data: 2010-04-03 07:57:59
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie.
    Hejka. Gdyby tak wszystko znikało, to niemożliwe by było zwalczanie
    chwastów w uprawach.
    Pozdrawiam selektywnie Ja...cki

  • 6. Data: 2010-04-03 10:49:02
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    johnny pisze:

> [...]
    > z berberysem będzie podobnie, chociaż ręki nie dam. To takie trochę porady
    > znachora, pod ktorymi pewnie żaden sfiatowej sławy chirurg by się nie

    Oj, to hazard troche za duzy. Roundap wchodzi przez liscie,
    ale uszkadza system korzeniowy, o ile dobrze pamietam,
    a teraz nie mam pod reka ulotki. Czyli nie jest tak, ze
    ginie lisc, który mial kontakt ze srodkiem.

    --
    A S

  • 7. Data: 2010-04-03 11:45:51
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." jednoręki bandyta:

    > Oj, to hazard troche za duzy. Roundap wchodzi przez liscie,
    > ale uszkadza system korzeniowy, o ile dobrze pamietam,
    > a teraz nie mam pod reka ulotki. Czyli nie jest tak, ze
    > ginie lisc, który mial kontakt ze srodkiem.

    Toż napisałem, że stężenie minimalne i baaardzo ostrożnie sikać. Fakt, że
    gdybym zsikał takiego ligustra od dołu do nasady krzewu, to pewnie bym się z
    nim pożegnał. Pojedyncze, przypadkowe kropelki roztworu jakie spadną na
    krzew nie odbijają się na jego zdrowotności, aczkolwiek na pewno nie
    pomagają.

    Zdroofka Johnny

  • 8. Data: 2010-04-03 12:11:18
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Użytkownik "Andrzej S." jednoręki bandyta:
    >
    > Toż napisałem, że stężenie minimalne i baaardzo ostrożnie sikać.
    Hejka. Na Roundupie świat herbicydów się nie kończy. Z resztą i Roundup
    nic krzakom nie zrobi gdy są w stanie bezlistnym. Ale przecież są środki
    doglebowe. Taki np. Kerb. :-)
    Pozdrawiam zbiorowo Ja...cki

  • 9. Data: 2010-04-03 14:34:04
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    >    Hejka. Na Roundupie świat herbicydów się nie kończy. Z resztą i Roundup
    > nic krzakom nie zrobi gdy są w stanie bezlistnym. Ale przecież są środki

    Tłumaczysz zbyt naukowo,należy tak:
    Jak sie chcesz napić piwa,to nie wylewasz go sobie na łeb,ale lejesz w miejsce
    do tego przeznaczone.
    Jesli jescze ktoś nie rozumie,to dodatkowe wyjaśnienie-Pryskaj na chwasty,
    a nie na liście rośliny,którą chcesz chronić.
    Pozdrawiam.Uprzejmie.mirzan

  • 10. Data: 2010-04-03 21:25:19
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 22:37:23 +0200, Kris napisał(a):

    > Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To i berberysy znikną;))

    http://www.atlas-roslin.pl/gatunki/Berberis_thunberg
    ii.htm
    "System >> rośliny nasienne >> dwuliścienne >> magnoliowe >> jaskrowce >>
    berberysowate >> berberys >>"

    http://www.bryk.pl/teksty/liceum/biologia/botanika/1
    1661-ro%C5%9Bliny_jednoli%C5%9Bcienne.html
    "Rośliny jednoliścienne są grupą należącą do okrytonasiennych. Wyróżnia się
    67 rodzin, co stanowi 1/5 część wszystkich roślin kwiatowych. Mimo, że jest
    ich nie wiele, odgrywają bardzo istotną rolę w gospodarce człowieka. Do
    cenionych roślin zalicza się trawy."

    Zatem:
    Herbicydy selektywne na jednoliścienne:
    Agil 100 EC