  • 11. Data: 2010-01-27 08:24:18
    Temat: Re: ...a miało być tak pięknie ;-)
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > ja miałbym klaustrofobie po 2 dniach

    Ja na szczęście nie cierpie na tę przypadłość ;-))

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2010-01-27 08:25:56
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A to jakis problem?

    Im więcej prywatności w tych sąsiednich pokojach tym lepiej

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2010-01-27 08:35:52
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 26 Sty, 11:52, "quent" <x...@x...com> wrote:
    > Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:8ea8d689-46b3-4100-8dbb-62f6ea80b456@
    r24g2000yqd.googlegroups.com...

    > Robie wlaśnie adaptację ;-)
    > Jak skończę to wkleje line...

    > No tak, oczywiście. Luksusy mi mnie są potrzebne. Baterię w lazience kupuje
    > za 100 zł. Ostatnio taka wystarczyła mi na 5 lat :-) także nie szaleję
    > ogolnie, choć są rzeczy na które mi nie żal kasy.

    > Gaz już wiem, że będzie mnie kosztował 1600 zł.
    > Prąd - nie wiem, ale spodziewam się 2000 zł - na działce mam już skrzynkę ze
    > złaczem kablowym.
    > Co jeszcze? Woda, kanaliza.... ile to może kosztować?
    >
    > Pozdr.
    > Qwww.elipsa.info

    Toi zalezy od miejscowosci. ja robilem przydomowa oczyszczalnie koszt
    7kPLN, co do wody to tyle co gaz.

  • 14. Data: 2010-01-27 08:41:02
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    wiadomoscinews:kjz8wblosu8.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > Wprowadzilem projekt do programu i troche zmodyfikowalem.
    > Inaczej wchodzi sie do sypialni. Garaz i wszystkie pokoje (poza pionem
    > kuchnia-jadalnia-salon) sa szersze. Powiekszylem tez druga
    lazienke.http://picasaweb.google.pl/quent75/1?feat=d
    irectlink

    > Pozdr.
    > Qwww.elipsa.info

    Wciaz salon za waski. Bedzie sie bardzo nieladnie prezentowal rozszez
    troche dom o 2 m w jedna strone i jakies 1 m w druga /garz musi byc
    szerszy/. Pozatym garaz osobiscie bym wyrzucil. Koszt jest zbyt wysoki
    vs wiata z kanalem.
    Waite zreszta mozna pozniej zabudowac scianami i zrobic sobie ala mur
    pruski.

  • 15. Data: 2010-01-27 08:46:51
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Wciaz salon za waski.

    Cos pokombinuje :-)

    > /garz musi byc
    > szerszy/.

    Jest szeroki na 3,7m - malo??

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 16. Data: 2010-01-27 08:51:58
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Zimą moje auto stoi w garażu. Nie musze skrobać szyb rano, zawsze odpala,
    > nic na niego nie spadnie przy jakimś huraganie w nocy, mniejsze ryzyko
    > kradzieży. Latem wystawiam auto i moge grać w ping-ponga albo rozstawić
    > siłownie. Znalazłoby się myślę więcej plusów.

    Jak lubisz... za cenę bramy garażowej i garażu w ogóle założysz sobie w
    samochodzie Webasto i będziesz miał ciepło rano, zawsze odpali i nie tylko pod
    domem ale i w pracy i pod supermarketem, a może i starczy na Webasto do
    drugiego samochodu.

    Na pingla i siłownię bym sie wybrał "gdzieś" a nie kisł w domu. Mieszkam już w
    drugim z kolei domu i plusów garażu juz nie widzę.

    > Tylko wtedy osoby siedzące na tarasie widoczne są z okien sąsiednich pokoi.

    Pergola to załatwi... dużo taniej.

    > Taniej na pewno ale też i brzydziej. Ten domek sam w sobie nie jest już zbyt
    > piękny nie chciałbym go szpecić jeszcze bardziej.

    Dlatego napisałem co "ja bym" w końcu chciałeś jakiegoś rzutu obcego oka.

    Wiesz proste rzeczy w realnym świecie zazwyczaj sie sprawdzają - może i nie
    zniewalają pięknem ale też nie porażają szpetotą jak niestety większość
    upiększeń, które można zaobserwować we "współczesnej, polskiej" architekturze.

    Pzdr,
    g-jaro

  • 17. Data: 2010-01-27 08:57:26
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Pergola to załatwi... dużo taniej.

    No tak w sumie racja :-)
    Z drugiej strony dlugosc tandemu jadalnia salon jest ok - Kudlaty radzi zeby
    poszerzyc go troche i to jest dobry trop IMO.

    > Dlatego napisałem co "ja bym" w końcu chciałeś jakiegoś rzutu obcego oka.

    Dziękuje za to! To, że w tej chwili Twoje sugestie mnie nie przekonują nie
    znaczy że nie "zasiałeś ziarna" i o tym nie myslę ;-)

> [...]
    > zniewalają pięknem ale też nie porażają szpetotą jak niestety większość
    > upiększeń, które można zaobserwować we "współczesnej, polskiej"

    W końcu ładne nie jest to co jest ładne a to co się komu podoba ;-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 18. Data: 2010-01-27 09:30:45
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Użytkownik <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > No tak w sumie racja :-)
    > Z drugiej strony dlugosc tandemu jadalnia salon jest ok - Kudlaty radzi zeby
    > poszerzyc go troche i to jest dobry trop IMO.

    Na projekcie nie ma wymiarów ale... w mojej opcji może i zrobi się troche
    "jamnik" i tą zwiększoną długość wykorzystałbym nie na powiększenie salonu (bo
    na długość i tak nie miało by to sensu) ale na wstawienie porządnego stołu na
    6-8 osób, a nie tego dziwnego czegoś co tam jest wrysowane. Jak porządna
    biesiada, to tylko przy stole.

    Druga sprawa - pomieszczenie gospodarcze. Mając dom licz się z masą różnego
    sprzętu (nie mylić z graciarnią). Kosiarka, piła łańcuchowa, może odsnieżarka,
    narzędzia ogrodnicze, taczka, narzędzia warsztatowe, rowery, bajery , chemia
    ogrodowa, domowa, węże itp itd). Małe pomieszczenie gosp. (w oryginalnym
    projekcie) spowoduje, że wszystko to pięknie zagraci Ci garaż - stąd moja
    propozycja by garaż zmniejszyć i zamienić na pomieszczenie gospodarcze. A
    samochó na śniegu nie umrze (mojej małżonki wóz już od 12 lat ma się całkiem
    dobrze - ze rdzą bym powiedział nawiet lepiej niż drugi samochód , który jest
    nowszy ale garażowany).

    > Dziękuje za to! To, że w tej chwili Twoje sugestie mnie nie przekonują nie
    > znaczy że nie "zasiałeś ziarna" i o tym nie myslę ;-)

    Nie ma za co. Pamiętaj przede wszystkim o Twoim "ma być możliwie tani w
    budowie żeby nas ta budowa nie zjadła".

    Prostokąt (w miejsce oryginalnego łamańca) to o 2 naroża do wykończenia (i
    później ogrzewania) mniej. To brak nakładów na wykończenie tarasów, podparcie
    dachu i pewnie jeszcze całe mnóstwo dodatkowych spraw, które wyjdą w trakcie.

    Każdy tarasik, balkonik, wykusz itp - to potencjalny problem, a urok
    posiadanie domu na działce polega na możliwości posiedzenia (poleżenia) na
    trawce, a nie na tarasie.

    Pzdr,
    g-jaro

  • 19. Data: 2010-01-27 10:19:15
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > na
    > 6-8 osób, a nie tego dziwnego czegoś co tam jest wrysowane. Jak porządna

    Wymiary - zapomniałem w sumie o tym:
    http://picasaweb.google.com/quent75/1#54313616612501
    74706
    Stół ma 90x180 - stoi w moim obecnym mieszkaniu, niejedna impreza już się
    przy nim odbyła! ;-))

> [...]
    > całkiem
    > dobrze - ze rdzą bym powiedział nawiet lepiej niż drugi samochód , który

    Użytkuje właśnie garaż (także jako składzik), mniejszy niż ten projektowany
    i wiem, że nie chcę się go pozbywać. Wiele razy mówiłem sobie - dobrze, że
    mamy garaż :-)

> [...]
    > Każdy tarasik, balkonik, wykusz itp - to potencjalny problem, a urok
    > posiadanie domu na działce polega na możliwości posiedzenia (poleżenia) na

    Kwestia kompromisów.
    Staram się zachować jakiś balans między wyglądem a funkcjonalnością i
    kosztami - stąd ogolnie niewielka powierzchnia całości, parter tylko i
    dwuspadowy dach, który właśnie obniżyłem i zrobiłem niesymetryczny. Od
    wejścia ma 17st. a z drugiej strony 25st. - chyba wygląda ładniej i komin
    wyjdzie niższy troszkę:
    http://picasaweb.google.com/quent75/1#54313581885463
    17234

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2010-01-28 09:27:43
    Od: "mK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > dwuspadowy dach, który właśnie obniżyłem i zrobiłem niesymetryczny. Od
    > wejścia ma 17st. a z drugiej strony 25st. - chyba wygląda ładniej i komin

    Nie obraź się, ale te twoje projekty są o d... podetrzeć. Z tego co zdołałem
    sie zorientować planujesz wybudować maksymalnie tanio i maksymalnie
    funkcjonalny.

    Nie wgłębiałem się mocno w projekt ale:
    -prawie każde pomieszczeniema ma przynajmniej dwie ściany zimne (w tym
    ściany od garażu), więc może byc zimno w domku, najcieplejsze pomieszczenia
    u Ciebie to łazienka i przedpokój
    -korytarz (przedpokój) będzie bardzo ciemny
    -nie jestem pewien, ale dwa pokoje i gaaraż są od północnej strony?
    -gdzie podziały się kominy, jest tylko jeden z pralni i z wc
    -trochę dużo drzwi (to akurat mało ważne)
    na budowaniu się nie znam, więc konstrukcję zostawiam bardziej obeznanym,
    ale wydaje mi się że najtańsza nie będzie
    może poprzeglądaj sobie projekty domów amerykańskich np tutaj
    http://www.houseplans.com/, jeżeli chodzi o funkcjonalność to dla mnie są
    wzorem, no i każdy projekt jest z garażem.

    Pozdrawiam
    mK

    4786 (20100119) __________