  • 21. Data: 2013-01-03 13:43:24
    Temat: Re: agregat pradotworczy do domu
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 3 Sty, 13:02, Maciek <m...@n...pl> wrote:
    > W dniu 2013-01-03 11:51, WS pisze:> kilka(nascie?) dni to sie mocno komplikuje -
     dodatkowy(wiekszy) bak

    > Powy sze dotyczy te chyba r cznie za czanego agregatu.

    Czesciowo, "reczny" mozna trzymac bez paliwa gdzies w domu czy w
    kotlowni, w cieple (nie smierdzi) + w garazu piatke paliwa, ktora
    mozna uzywac od reki do samochodu i co jakis czas zmienic przy
    tankowaniu, jak sie pojawi dluzsza przerwa w dostawie pradu, to sie
    paliwo dowiezie ;) , aczkolwiek bardziej chodzilo mi o to, ze
    trzymanie takiego agregatu w domu jest praktycznie bez sensu -
    dluzsze (kilkudniowe) zaniki pradu praktycznie nie wystepuja...

    BTW kilka lat temu zdarzylo sie jednak w okol. Jerzmanowic - kolega
    codziennie w porze obiadowej jechal uzupelnic paliwo w takim recznie
    uruchamianym, tzn. lal rano, wieczor i poludnie...

  • 22. Data: 2013-01-03 14:27:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.01.2013 12:46, Kris pisze:

    > Przteworzyc możesz;)

    Bez prądu? ;->

  • 23. Data: 2013-01-03 14:46:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Już po kilku godzinach robi się zauważalnie cieplej (zwłaszcza jak w
    > domu ciepło i czasem coś się z lodówki wyjmuje).

    Nie wiem, jak u Ciebie ale u mnie większość miejsca w lodówce zajmują rzeczy
    które wcale tam nie musza być: soki, piwo, jajka, suche wędliny, konserwy,
    ketchup, majonez. Następnie jest grupa rzeczy jak mleko, jogurty, mokre
    wędliny którym jednodniowy wzrost temp. z +6 do +10 nie zaszkodzi. W
    zasadzie problem jest tylko z daniami gotowymi które zostały z dnia
    poprzedniego, napoczętym kartonikiem mleka czy śmietany, ale to żaden
    problem.

    > Do tego jest jeszcze problem z mrożonkami (ja np. mam swoje truskawki z
    > lata - jeszcze ponad 2/3 zamrażalnika mi zajmują i jakby się rozmroziły
    > za jednym podejściem ich nie przejem ;) )

    Nie pamiętam jakie teraz obowiązują normy ale wydaje mi się, że zamrażalnik
    w lodówce powinien wytrzymać 24h bez prądu.

    > W ciemnościach też nie lubię się błąkać, a UPS od oświetlenia starcza mi
    > na około godzinę, może półtorej.

    Ale ja pisze o wyłączeniu prądu na 24h :-)

    Na godzinkę czy dwie to problem kotła czy lodówki nie istnieje tylko tak jak
    piszesz oświetlenie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2013-01-03 15:53:03
    Od: a...@w...pl

    do porozumienia sie nie dojdzie jeden chce agregat drogi przetwornice a trzeci nic bo
    nie ma sensu, mysle ze jesli jest w domu dwojka dzieci malych to nawet przy braku
    pradu przez 2 godz to jakies zasilanie jest przydatne

  • 25. Data: 2013-01-03 16:23:44
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Uzytkownik <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
> [...]
    > trzeci nic bo nie ma sensu, mysle ze jesli jest
    >w domu dwojka dzieci malych to nawet przy braku pradu przez 2 godz to

    To moze sprecyzuj do czego potrzebujesz ten agregat.
    Male dzieci nie zawsze beda male, a z czasem nawet opuszcza rodzinne
    gniazdko;-)
    Nowa lodowka wg opisu gwarantuje 24h utrzymania
    odpowiedniej temp. w wypadku braku zasilania (tak wiem ze to reklama).
    Jesli braknie pradu to ciasta piec nie bedziesz, TV tez nie bedziesz
    ogladac,
    indukcji raczej nie wlaczysz.

    A jak nie wiesz co bedzie gdyby,
    to wylacz prad na dwie godziny
    i pobserwuj zachowanie rodzinki.pl

    Pomysl rowniez o grach planszowych, swieczkach i dobrym winie ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 26. Data: 2013-01-03 16:25:06
    Od: "Bogdan" <b...@g...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >............ mysle ze jesli jest w domu dwojka dzieci malych to nawet
    >przy braku pradu przez 2 godz to jakies zasilanie jest przydatne

    Jak dwójka dzieci to dwa agregaty....

  • 27. Data: 2013-01-03 16:31:09
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 03.01.2013 15:53, a...@w...pl wrote:
    > mysle ze jesli jest w domu dwojka dzieci malych to nawet przy braku pradu przez 2
    godz to jakies zasilanie jest przydatne

    Ja proponuje zasilić pokój dwiema świecami czy latarką. ;-)
    Większy ubaw dla dzieci będzie.

    Pozdrawiam
    GreDi

  • 28. Data: 2013-01-03 16:57:26
    Od: "Budyn" <b...@r...pl>

> [...]
    >mysle ze jesli jest w domu dwojka dzieci malych to nawet przy braku pradu
    >przez 2 godz to jakies zasilanie jest przydatne

    skonczy sie tym ze nie bedziesz potrafila odpalic w najbardziej pozadanym
    momencie :) Wyluzuj, naprawde w 2 godziny dzieci nie umieraja z braku
    zasilania, wiem bo mam 3szt :-) No chyba ze mieszkasz na koncu swiata gdzie
    zdarzaja sie dlugotrwale zaniki -wtedy - owszem.

    b.

  • 29. Data: 2013-01-03 17:50:05
    Od: a...@w...pl

    juz pisalem ze chce zasilic CO i zarowki tym bardziej ze mnie nie ma bo wyjezdzam i
    zostaje sama zona z dziecmi

  • 30. Data: 2013-01-03 20:08:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Jan 2013 08:50:05 -0800 osobnik zwany asia22133
    napisał:

    > juz pisalem ze chce zasilic CO i zarowki tym bardziej ze mnie nie ma bo
    > wyjezdzam i zostaje sama zona z dziecmi

    to wstaw UPSa i bedzie się samo przełączało

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?