  • 51. Data: 2013-01-09 00:20:14
    Temat: Re: agregat pradotworczy do domu
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Ergie napisał:
    > Zgoda w trakcie burzy to norma, ale jakoś tak rzadko się zdarza, aby
    > burza była akurat wtedy gdy chcę się napić herbaty, a to że nocą przez
    > godzinę nie będzie prądu to mi, moim dzieciom po prostu zwisa :-) Nie
    > wiedzę powodu by wstawać i włączać agregat.

    Chyba że:

    Mieszkasz w domku z tektury o pojemności cieplnej tekturowego kartonu a
    na zewnątrz masz -25. CO bez prądu oczywiście nie pójdzie, nie jest
    grawitacyjne... Zalane (bo tak taniej) wodą, nie glikolem.

    Masz prosiaka w zamrażarce wstawionej do kotłowni (chłodniejszego
    miejsca w tekturowym kartonie nie znalazłeś)...

    I kilka tego typu przyczyn. Przez dobę to i poza kotłownią zamrażarka
    niezbyt wypełniona może popłynąć.

    Jak nie trzymasz zapasów żarcia na wojnę, masz normalne mury i
    ogrzewanie niezależne od prądu (choćby rezerwowe - kominek, koza) to
    faktycznie agregat ci po nic. Przeglądy, okresowe odpalenia próbne,
    zgoda energetyków na zapasowe źródło zasilania (muszą mieć pewność że im
    prądu w instalację nie poślesz i montera nie ubijesz jak go na słup
    wyślą...) - rzeczywiście kłopotu z tym trochę jest.

    --
    Darek

  • 52. Data: 2013-01-09 08:52:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.01.2013 00:20, "Dariusz K. Ładziak" pisze:

    > faktycznie agregat ci po nic. Przeglądy, okresowe odpalenia próbne,
    > zgoda energetyków na zapasowe źródło zasilania (muszą mieć pewność że im

    Przeglądy? Zgoda energetyków?

    Ochujałeś?

    A próbne odpalenia raz na kwartał będą wystarczające. No, niech będzie
    raz na miesiąc...

  • 53. Data: 2013-01-09 11:03:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    > zewnątrz masz -25. CO bez prądu oczywiście nie pójdzie, nie jest
    > grawitacyjne... Zalane (bo tak taniej) wodą, nie glikolem.

    W zwykłym domu (nie energooszczędnym) zyski od nasłonecznienia pokrywają
    około 1/3 zapotrzebowania na ciepło.

    Skoro całe zapotrzebowanie jest liczone dla różnicy temperatur 45 stopni
    (-25/+20) to zysk z nasłonecznienia odpowiada za podniesienie temperatury o
    15 stopni, czyli mniej więcej (bo w rzeczywistości zależność jest bardziej
    skomplikowana) przy -15 na zewnątrz w domu będzie 0.

    Więc teraz wracamy do pytania jak często się zdarza, że prądu nie ma przez
    długi okres (bo w krótkim to zawsze jakaś akumulacyjność jeszcze zadziała)
    nikogo nie ma w domu, a średnia temperatura zewnętrzna w tym okresie
    wynosi -15? Bo gdy jesteśmy w domu, albo ktoś może być w domu to prościej i
    wygodniej trzymać na tę okazję promiennik i butlę z gazem.

> [...]
    > w tekturowym kartonie nie znalazłeś)...

    > I kilka tego typu przyczyn. Przez dobę to i poza kotłownią zamrażarka

    Współczesna spełniająca normy nie może.
    Ale ogólnie to jest argument - urządzenia które wymagają zasilania non stop
    bo np. prowadzi hodowlę kurczaków i ma inkubator, ale to nie jest
    standardowa sytuacja.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 54. Data: 2013-01-09 11:42:34
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 08:52:21 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    >Zgoda energetyków?

    nie tyle zgoda co uzgodnienie z nimi sposobu wpięcia -masz prawdopodobnie stosowny
    fragment w warunkach przyłaczenia które podpisałeś. W moich warunkach taki punkt
    jest.

    b.

  • 55. Data: 2013-01-09 13:39:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.01.2013 11:42, Budyń pisze:

    > nie tyle zgoda co uzgodnienie z nimi sposobu wpięcia -masz prawdopodobnie stosowny
    > fragment w warunkach przyłaczenia które podpisałeś. W moich warunkach taki punkt
    jest.

    Ale masz jakieś wsparcie na to, że zakład energetyczny ma coś do gadania
    w kwestii instalacji odłączonej od sieci?

    PS: zawijaj wiersze.

  • 56. Data: 2013-01-09 17:02:26
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 13:39:30 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Ale masz jakieś wsparcie na to, że zakład energetyczny ma coś do gadania
    > w kwestii instalacji odłączonej od sieci?

    nie wiem jak u ciebie, ale ja z nimi zawarłem umowe o przyłączenie a warunki
    przyłączenia stanową załącznik do umowy. Jasli masz tak samo to jestes umową związany
    również w kwestii uzgodnienia agregatu. Wystarczy?

    > PS: zawijaj wiersze.
    Zacząłem pisać od wujka gogla, nie widze tu takiej opcji

    b.

  • 57. Data: 2013-01-09 17:37:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.01.2013 17:02, Budyń pisze:

> [...]
    > a warunki przyłączenia stanową załącznik do umowy. Jasli masz tak
    > samo to jestes umową związany również w kwestii uzgodnienia agregatu.

    OK, to pokaż mi tę swoją umowę, w której jak twierdzisz masz obowiązek
    uzgadniania z energetykami podłączania swoich domowych odbiorników
    energii elektrycznej do agregatu prądotwórczego.

    Swoją drogą żadnych warunków dotyczących całej mojej domowej instalacji
    po odłączeniu jej od sieci energetycznej też nie znalazłem.

    Ale może ty masz jakąś specjalną umowę ;-> (przyznaj się - czym im
    podpadłeś? ;) )

    > Zacząłem pisać od wujka gogla, nie widze tu takiej opcji

    Klawisz RETURN/ENTER ci ukradli?

    Jak nie potrafisz ustawić automatycznego - rób ręcznie.

  • 58. Data: 2013-01-09 18:33:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 17:37:17 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > OK, to pokaż mi tę swoją umowę, w której jak twierdzisz masz obowiązek
    > uzgadniania z energetykami podłączania swoich domowych odbiorników

    mam taki zapis
    zabroniona jest praca równoległa zródeł energii elektrycznej poprzez sieć odbiorcy
    ble ble.. w przypadku zasilania z wiecej niz jednego żródła energii elektrycznej
    należy zastosować środki niedopuszczające do takiej pracy równoległej; schemat układu
    sieci z uwzglednieniem powyższego wymogu przedłożyć do uzgodnienia w Rejonie ble ble
    ble

    ps użyj normalnego czytnika który sam zawija

    b.

  • 59. Data: 2013-01-09 18:55:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.01.2013 18:33, Budyń pisze:

    > mam taki zapis
    > zabroniona jest praca równoległa zródeł energii elektrycznej poprzez sieć odbiorcy
    ble ble..

    Odłączasz linię zewnętrzną i nie masz pracy równoległej.

    > ps użyj normalnego czytnika który sam zawija

    Anhpm fvę hżljnć abeznyartb pmlgavxn, xgóel fnz cbgensv mnjvwnć jvrefmr.
    V zbżr ceml bxnmwv mqrxbqhwr jfmlfgxb, pb zh fvę cbqemhpv.

  • 60. Data: 2013-01-09 19:53:45
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    > Ale masz jakieś wsparcie na to, że zakład energetyczny ma coś do gadania
    > w kwestii instalacji odłączonej od sieci?

    Ma w kwestii sposobu odłączenia gwarantującego że odłączone jest na
    pewno. To że nie masz zasilania w sieci to nie znaczy że jestes od sieci
    odpięty - podłączenie agregatu może wysłać energię z twojego domu w
    świat i montera ze słupa zrzucić... Chcesz agregat podpinać - zrób
    instalacje tak żeby była pewność że jest zasilana albo z agregatu albo z
    sieci publicznej.

    --
    Darek