  • 1. Data: 2012-10-30 13:00:10
    Temat: agregat - wybor firmy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Padł mi agregat (przetarło się przez dyndający się nieużywany kabelek
    uzwojenie wirnika).

    Notabene było to takie cudo:
    http://www.praktiker.pl/produkt,30338,301/generator_
    pradotworczy_sgg3000_28_kw.html

    Sprawował się całkiem ładnie, nawet UPS Lestara łykał dostarczane
    zasilanie jako prawidłowe.

    Oczywiście jest to do naprawienia, ale parę stówek kosztuje plus czas i
    fatyga - a jak znowu będzie taka śnieżyca to będę ugotowany.

    Zastanawiam się nad kupieniem identycznego modelu, ewentualnie czegoś
    takiego:
    http://www.praktiker.pl/produkt,40362,301/generator_
    pradotworczy.html

    Wpadło mi też w oko coś takiego:
    http://www.leroymerlin.pl/warsztat/urzadzenia-warszt
    atowe/agregaty-pradotworcze/generator-pradotworczy-s
    g-3000-stanley,p163649,l874.html

    Konstrukcja podobna, ale na oko nieco solidniejsza i "Stanley" to chyba
    nieco porządniejsza marka niż "nuPower" - czy może coś źle kojarzę?

    Ma ktoś może doświadczenie z tymi modelami lub inne sugestie?

  • 2. Data: 2012-10-30 13:37:53
    Temat: Re: agregat - wybor firmy
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-30 13:00, Andrzej Lawa pisze:
    > Ma ktoś może doświadczenie z tymi modelami lub inne sugestie?
    Ja kupiłem w Castoramie podobnego chińczyka i na razie chodzi.
    Wszystkie one są do siebie podobne, a różnice są w nalepkach i nazwach
    oraz nieistotnych szczegółach.
    Jednak na przyszłość bym wybrał markę Pramac. Trzeba trochę dopłacić,
    ale ma się pewność, że nie zawiedzie.
    Stanleya bym odpuścił.
    Jeżeli liczysz się z zanikami prądu, to weź pod uwagę, że jak jest
    większa awaria, to i stacje paliw nie działają, więc warto pomyśleć o
    zasilaniu gazem LPG.
    Jacek

  • 3. Data: 2012-10-30 13:46:22
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli liczysz się z zanikami prądu, to weź pod uwagę, że jak jest większa
    > awaria, to i stacje paliw nie działają, więc warto pomyśleć o zasilaniu
    > gazem LPG.

    buahahaha.... i bunkier trzeba zbudować :-) Chyba ktos nie zauwazyl różnicy
    miedzy kikunastogodzinninym zanikiem zasilana a globalną katastrofą :)

    b.

  • 4. Data: 2012-10-30 13:59:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.10.2012 13:37, Jacek pisze:

    > Jednak na przyszłość bym wybrał markę Pramac. Trzeba trochę dopłacić,
    > ale ma się pewność, że nie zawiedzie.

    Wiesz, tamta moja chińszczyzna też była OK, poza jednym kabelkiem który
    się poluzował i narozrabiał ;)

    No i nie ten poziom ceny.

    > Stanleya bym odpuścił.

    Ooo, a wygląda tak ładnie... Z jakiegoś konkretnego powodu, czy szajs
    gorszy od normalnej chińszczyzny?

    > Jeżeli liczysz się z zanikami prądu, to weź pod uwagę, że jak jest
    > większa awaria, to i stacje paliw nie działają,

    Działają, działają :) Przynajmniej ta pobliska działa... Zresztą mam
    parę kanistrów.

  • 5. Data: 2012-10-30 13:59:56
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-30 13:46, Budy pisze:

    > buahahaha.... i bunkier trzeba zbudowa? :-) Chyba ktos nie zauwazyl r?nicy
    > miedzy kikunastogodzinninym zanikiem zasilana a globaln? katastrof? :)
    Pamiętasz ostatniej zimy, co było w rejonie Jury Krak-Cz?
    Żadna stacja paliw nie działała.
    Ten się śmieje, co się śmieje ostatni.
    Jacek

  • 6. Data: 2012-10-30 14:50:50
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Padł mi agregat...
    > Sprawował się całkiem ładnie...
    > Zastanawiam się nad kupieniem identycznego modelu...

    pomyśl nad kupieniem identycznej jednostki
    wtedy będziesz miał możliwość szybkiej podmiany części
    w razie jakiś nieprzewidywalnych problemów

    a i na ten uszkodzony powalczyłbym z gwarancją - to wygląda na wadę
    konstrukcyjna....

  • 7. Data: 2012-10-30 14:53:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.10.2012 14:50, qlphon pisze:

    > pomyśl nad kupieniem identycznej jednostki
    > wtedy będziesz miał możliwość szybkiej podmiany części
    > w razie jakiś nieprzewidywalnych problemów

    Też mnie to kusi.

    > a i na ten uszkodzony powalczyłbym z gwarancją - to wygląda na wadę
    > konstrukcyjna....

    Ja już go mam jakieś 2 lata... gwarancja odpada, a i z niezgodnością z
    umową musiałbym iść do sądu.

  • 8. Data: 2012-10-30 14:57:05
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Ja już go mam jakieś 2 lata... gwarancja odpada,

    i tak, i nie - zastanów się dokładnie.... ;-)
    do złego Cię nie nakłaniam

  • 9. Data: 2012-10-30 15:16:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.10.2012 14:57, qlphon pisze:

    > i tak, i nie - zastanów się dokładnie.... ;-)
    > do złego Cię nie nakłaniam

    Heh, domyślam się, ale niestety wyraźnie po nim widać lata, więc ten
    numer nie przejdzie ;)

  • 10. Data: 2012-10-30 15:50:24
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Heh, domyślam się, ale niestety wyraźnie po nim widać lata, więc ten
    > numer nie przejdzie ;)

    Diesla chińskiego mam z ATS, autostart działa bardzo fajnie, zapłaciłem ok
    3k
    http://alegratka.pl/ogloszenie/agregat-pradotworczy-
    genezo-diesel-7-5-20676481.html

    BTW to nie moje ogłoszenie :)

    sprawdza się rewelacyjnie, niestety droższy też.
    pozdrawiam