  • 1. Data: 2011-09-12 08:13:15
    Temat: agrowłóknina
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Witam
    Chciałbym położyć pod truskawki agrowłóknine (po to by chwasty mniej rosły a
    najlepiej wcale).
    Mam tego ok 30 m kw i tak się zastanawiam czy lepiej to zrobić teraz czy
    poczekać do wiosny ?
    Czy zima, wilgoć nie spowodują zniszczenia tego materiału.

  • 2. Data: 2011-09-12 08:25:21
    Temat: Re: agrowłóknina
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "mz" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poczekać do wiosny ?
    > Czy zima, wilgoć nie spowodują zniszczenia tego materiału.

    Możesz się spodziwać takiego efektu:
    http://agapo.pl/ogrod1.jpg

    Pozdrawiam refleksyjnie
    skryba

  • 3. Data: 2011-09-12 08:35:01
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Krecik ? Czy woda tak wypłukała ?

  • 4. Data: 2011-09-12 09:25:55
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    no włąsnie to moje zdjęcie
    czyli co leiej nie dawać agrowłókniny?

  • 5. Data: 2011-09-12 20:05:16
    Od: dziadek <d...@w...vectranet.pl>

    W dniu 2011-09-12 10:13, mz pisze:
    > Chciałbym położyć pod truskawki agrowłóknine (po to by chwasty mniej
    > rosły a najlepiej wcale).
    > Mam tego ok 30 m kw i tak się zastanawiam czy lepiej to zrobić teraz czy
    > poczekać do wiosny ?
    Od 40 lat uprawiam truskawki na czarnej folii budowlanej grubej,
    wielosezonowej.
    Zagon (4x5 m) pod truskawki wielokrotnie odplewiam. Szczególnie
    starannie usuwając perz, powój, mlecz. Ziemię nawożę dobrze rozłożonym
    kompostem (warstwa grubości 5 cm). Staranie poziomuję i udeptuję. Po
    tygodniu robię to ponownie. W bezwietrzna pogodę rozkładam folię większą
    o 20-30 cm od zagonu.
    Brzegi folii zakopuję na 10-15 cm ukośnie w ziemi.
    Rozstawa 40x20 cm. Rzędy północ-południe. W folii robię ostrym
    dołownikiem otwór i nacinam w kopertę. Długość cięcia 5 cm od narożnika
    koperty do otworu. Zbyt małe nacięcie utrudnia sadzenie truskawki, zbyt
    duże prowokuje chwasty do wschodzenie. Trójkąciki folii przyciskam
    kamykami, gruzem ceglanym. Folię obciążam kijami, tyczkami.
    Termin sadzenia to lipiec/sierpień gdy zaczynają korzenić się młode
    truskawki. Zbyt późne sadzenie powoduje wymarzanie niedostatecznie
    ukorzenionych sadzonek.
    Dlatego lepsze jest sadzenie bardzo wczesną wiosną.
    Tak że radzę poczekać do wiosny.
    Po 2-3 latach zagon trzeba przenieść.
    Folia gruba budowlana przeżywa od 5 do 10 lat.
    Sąsiad miał truskawki na agrowłókninie. Nie mógł w niej wyciąć tak
    precyzyjnie otworów jak ja na folii. Musiał je podlewać. Ja nie
    musiałem. To co wyparowało z gleby skraplało się na folii i wracało do
    gleby.
    Truskawki z folii są tydzień, może dwa wcześniejsze od tych z gruntu.
    Zasilam je saletrą amonową rozpuszczoną w wodzie (płaska łyżeczka na
    konewkę) wsadzając rurę bez sitka do wyciętego w folii otworu na truskawkę.
    dziadek2

  • 6. Data: 2011-09-13 06:25:45
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    a nie masz takich rowków wykopanych przez nornice?

  • 7. Data: 2011-09-13 18:16:09
    Temat: Re: agrow??knina
    Od: dziadek <d...@w...vectranet.pl>

    W dniu 2011-09-13 08:25, Rafa? pisze:
    > a nie masz takich rowk?w wykopanych przez nornice?
    Kilkunastokrotnie zdejmowałem folię. Nie rzuciły mi się w oczy, a
    przynajmniej nie pamiętam. Może dlatego, że nie daję obornika, a tylko
    całkowicie przerobiony kompost z którego już wyszły dżdżownice. Robię
    tak z obawy przed kretami. Jak nie ma dżdżownic nie ma kretowin.
    dziadek2