  • 11. Data: 2016-01-13 15:42:14
    Temat: Re: alternatywa dla Buderusa
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-01-13 o 15:20, nadir pisze:

    > A nas tak. Dawaj!;)

    Chodzi o krążenie wody w tych rurkach od podłogówki. Wiadomo, że "żyły
    wodne" są niezdrowe.
    ;)

    --
    MN

  • 12. Data: 2016-01-13 16:09:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 15:02:44 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Tak samo zachwalasz porotherm, bo masz, mimo, że mądrzy ludzie odradzają.

    Porotherm nie tyle zachwalam, co obalam mity ktore tutaj o nim kraza :)
    Uwazam, ze rownie dobra bedzie sciana np. z silikatow, cegly pelnej, MAXa,
    czy innej ceramiki poryzowanej. Po prostu nie widze zadnych wad w tym
    materiale.

    A co do podlogowki to chyba tylko ktos, kto jej nie ma tak moze napisac jak
    Ty :-) Nawet jak ktos ma uklad mieszany to zawsze przyzna racje, ze podlogowka
    jest lepsza.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2016-01-13 17:08:25
    Od: w...@g...com

    > Po prostu nie widze zadnych wad w tym
    > materiale.

    Dlatego uważam, że wprowadzasz nieświadomych ludzi w błąd, bo ten materiał ma wady.
    Mądrzy doświadczeni ludzie nie polecą budowania ceramiką poryzowaną, Ty polecasz.

    pzdr
    Bogdan

  • 14. Data: 2016-01-13 19:35:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 17:08:26 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Dlatego uważam, że wprowadzasz nieświadomych ludzi w błąd, bo ten materiał ma wady.
    Mądrzy doświadczeni ludzie nie polecą budowania ceramiką poryzowaną, Ty polecasz.

    Chyba madrzy inaczej, ktorzy nie potrafili u siebie dopilnowac nawet murarza
    na budowie :-) W ten sposob myslac to wszystko mozna "nie polecic", bo wszystko
    mozna spaprac nieprawidlowa obsluga.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2016-01-13 21:35:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 19:35:51 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    polecasz.

    > Chyba madrzy inaczej, ktorzy nie potrafili u siebie dopilnowac nawet murarza

    ludzie sa od tego zeby murarzowi zaplacic - skąd mają takie spawy techniczne
    wiedziec. Zatem polecajac materiał zakładam ze nie bedzie pełnej kontroli nad wiedzą
    i praktyką wykonawcy. Rezygnujac z ceramiki dziurawej po prostu zmniejszam ryzyko
    błędów.

    b.

  • 16. Data: 2016-01-13 21:56:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 21:35:06 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]

    i praktyką wykonawcy. Rezygnujac z ceramiki dziurawej po prostu zmniejszam ryzyko

    Kazdy material ma jakies wady - zle poklejony beton komorkowy moze np. pekac.
    Zle ocieplone silikaty beda wychladzac pomieszczenie. I tak dalej i tak dalej.
    Ja pisze o poprawnie wykonanej scianie. Aha - zaznaczam, ze polecam najciensza
    wersje czyli 25cm. Bez zadnych zwisow / nawisow - wtedy o wiele trudniej
    popelnic blad bo pierwsza warstwa pustaka jest murowana szczelnie na
    "pelnej fudze" i nic tam od dolu nie ma prawa wlatywac i sciany wychladzac :)

    Mityczny problem z mocowaniem kolkow w porothermie maja w glowie tylko ci,
    ktorzy porothermu u siebie nie maja :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2016-01-20 20:47:45
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Heraklit" <r...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Instalator do podłogówki zaproponował mi ten kocioł gazowy:
    > kondensacyjny GB172-24T50V2 firmy Buderus (zasobnik c.w.u. 48l). Jest on
    > dość drogi, bo kosztuje około 7500zł. Czy jest on warty tej ceny, czy to
    > może przerost formy nad treścią i lepiej poszukać tańszego rozwiązania?

    Kumpel kupił Vailanta 10 lat temu, kondensacyjny, chyba najdroższy jaki był,
    ze zbiornikiem 100l za ok. 10 tys. zł.
    Ja kupiłem Viessmana Vitopend 100 (atmosferyk) za 2500zł + zbiornik Vitocel
    120l za 200zł.
    On wymieniał zawór trójdrogowy, u mnie nic nie padło. Co roku konserwuje,
    cena ok 250zł.
    Ja konserwuje sam, ale przez pierwsze 2 lata płaciłem 100zł.
    On ma podłogówkę, ja nie mam.
    Nie wiem czy przy podłogówce da się ustawić obniżenie temperatury na noc, bo
    ja mam ustawione na 19*C (lepiej się spi).
    Jak idę do pracy to też mi rano po 7:00 obniża do 19*C, a podniesienie temp.
    do 21*C trwa ok. godziny, ciekawe ile trwałoby to przy podłogówce.

  • 18. Data: 2016-01-21 09:42:28
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 11.01.2016 o 10:21, Heraklit pisze:
> [...]
    > dość drogi, bo kosztuje około 7500zł. Czy jest on warty tej ceny, czy to
    > może przerost formy nad treścią i lepiej poszukać tańszego rozwiązania?

    Mam GB072-24 V1 z RC35 za ~5500zł (plus dodatkowy osprzęt za kolejne
    złotówki). Ale mam go dopiero od niecałych 2lat. Trudno mi tutaj go
    polecić albo nie. Jak na razie nie zawadza ani niczym nie imponuje ;-).
    Jak ktoś ma jakieś pytania do tego modelu, to oczywiście postaram się
    odpowiedzieć.

    Dla czego jego wybrałem? Dom mam w małej dziurze. Lokalnie mam dwóch
    serwisantów. Jeden od Buderusa/Junkers/Bosh (trzy marki, jedna firma),
    drugi od frakcji Vaillant (i pewnie jeszcze inne marki). Ten od Buderusa
    wydawał się bardziej dorzeczy. Wybrałem taki piec, gdzie mam najlepsze
    wsparcie techniczne.

    --
    GreDi