  • 1. Data: 2009-06-10 18:16:04
    Temat: automatyczne podlewanie kwiatków na balkonie
    Od: "katz" <małpa@malpa.pl>

    Witam!

    Wiem że temat troszkę nie na tę grupę, ale może ktoś poradzi.
    Czy mógłby ktoś podac link do strony albo własna poradę jak zbudowac
    urządzenie do podlewania kwiatkow doniczkowych pod nieobecność właścicieli.
    Myślę o czymś zbudowanym z pięcio-litrowej butelki po wodzie i ...no
    właśnie, czegoś co bedzie kopelkowało w określonym tempie wodę . Dobrze aby
    można było ustalić ilość podawanej wody - najlepiej w zakresie od litra do
    trzech na dobę (mam duże donice na balkonie)
    Wiem że są urządzenia do kupienia, ale to sporo kosztuje. Może dało by się
    zrobić coś taniego- jak MacGyver:)

    pozdrawiam wszystkich

  • 2. Data: 2009-06-15 10:14:11
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > urządzenie do podlewania kwiatkow doniczkowych pod nieobecność
    > właścicieli.
    Może rozważ hydrożel ?

    Pzdr.
    Adam

  • 3. Data: 2009-06-15 20:13:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Może rozważ hydrożel ?

    Hydrożel to marketingowa nazwa wkładki w pampersie;))
    Nie przepłacac za hydrożele-pampers na dnie doniczek z surfiniami sprawuje
    sie znakomicie.

    Kris

  • 4. Data: 2009-06-16 03:53:41
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

> [...]
    > trzech na dobę (mam duże donice na balkonie)
    > Wiem że są urządzenia do kupienia, ale to sporo kosztuje. Może dało by się

    Kiedyś zastosowałem opróżnione kroplówki. Sprawowało się to prawie jak kapilary.
    Jedyny problem - ograniczona pojemność zbiorników. Pewnie przy odrobinie
    inwencji dałoby się problem rozwiązać. Jednak jest to rozwiązanie tylko na jeden
    lub dwa dni nieobecności.

    Pozdrawiam MacGyverowo

  • 5. Data: 2009-06-16 11:01:09
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik katz napisał:
> [...]
    > trzech na dobę (mam duże donice na balkonie)
    > Wiem że są urządzenia do kupienia, ale to sporo kosztuje. Może dało by się

    Ha kiedyś Adam Słodowy zrobił coś takiego :) Jak widziałeś kiedyś lampkę
    oliwną bądź naftową to wiesz o co chodzi. Problemem może być tylko
    prędkość podawania wody, to do ustalenia doświadczalenie.

    pzdr.
    rafał

  • 6. Data: 2009-06-16 12:08:09
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    Kup sobie pompkę do miniaturowej fontanny,taką za 20parę zł.Wysokość
    podnoszenia wody do 70cm.Wydajność regulowana przesłoną na wlocie.Za 15 zł
    automatyczny włącznik,nastawiany na 15 min pompowania,tyle razy na dobę ile
    chcesz.
    W wężyku wylotowym porób dziurki nad doniczkami i będzie psikania wo woli.
    Taki zestaw zrobiłem do podawania wody przepiórkom w klatce.Z wiadra woda była
    pompowana do poidełka,a nadmiar spływał wężykiem do wiadra.
    Pozdrawiam.Mirzan