  • 11. Data: 2011-07-25 04:16:51
    Temat: Re: barwa światła w mieszkaniu
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Powinienem powiedziec zeby kupil sobie wywrotke bo i piachu
    > przewiezie, meble jak bedzie potrzeba no i na wczasy pojedzie?

    tja..

    > Mi wystarczaja i prawde mowiac nie wiem jak moga nie wystarczyc. 5m
    > tasma Led ulozona pod sufitem to naprawde zbytek laski, nie trzeba
    > przeciez montowac jednej zaroweczki 18 zwyklych led. Nie namawiam,
    > ale dzisiejsze ledy daja naprawde duzo dobrego swiatla. Mam ich
    > wiekszosc i spora czesc jest przyciemniona.

    masz jakis opornik elektronicznie rgulowany? :)

    a o forsie nie wspominasz? dlaczego?

  • 12. Data: 2011-07-25 08:23:29
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-07-23 09:55, Marek Dyjor pisze:
    > tylko proszę zaproponuj mi leda zastępującego żarówkę halogenowa 35W pod
    > względem ilości światła
    > z możliwością regulacją jasności (prostą)
    W kwestii regulacji jasności ledów - zależy co się wybierze, ale:
    - część "słabych" prostych ledów 230v ma zasilacz robiony na układzie
    "kondensator+opornik" - bez problemu ściemniają się zwykłym
    ściemniaczem, pod warunkiem że to ściemniacz któyry ma 3 przewody (a nie
    2, wpinany jak włącznik) tylko żarówek musi być ich kilka, bo
    ściemniacze w większości źle działają przy bardzo małym obciążeniu, typu
    kilka VA.
    - te ledy które mają podane zasilanie np 100-250V to się nie nadają niestety
    - bardzo wiele ledów 12v nie ma przetwornic, tylko gretz+oporniki
    równoważące, więc regulacja zasilania np 6-14v daje całkiem dobry efekt.
    Wystarczy zwykły tani prosty zasilacz DC regulowany (choćby własnoróbka
    na LM317, przy tych mocach kilku W to nie problem). Koszt dodania
    regulacji - w porywach 5zł ?
    W przypadku "poważniejszych" instalacji typu listwy led po 10m i 72W
    każda - też nie ma problemu, zrobienie regulacji jasności (nawet na
    pilota!) to kwestia dodania sterownika za 30zł. Taniej niż zwykły
    ściemniasz "do puszki".

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2011-07-25 09:17:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > masz jakis opornik elektronicznie rgulowany? :)

    W telewizorze. :-)

    > a o forsie nie wspominasz? dlaczego?

    Bo nie ma o tym mowy w temacie.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2011-07-25 09:20:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > każda - też nie ma problemu, zrobienie regulacji jasności (nawet na
    > pilota!) to kwestia dodania sterownika za 30zł. Taniej niż zwykły

    Jaki?

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2011-07-31 14:38:56
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-07-25 11:20, Maniek4 pisze:
    > U?ytkownik "BartekK"<s...@N...org> napisa? w wiadomo?ci

    > Jaki?
    Dużo tego, w większości do pasków rgb, ale nic nie stoi na przeszkodzie
    by zewrzeć kanały i mieć 3x mocniejszy do zwykłych białych.
    http://www.diytrade.com/china/4/products-list/0-k-c-
    1/LED_Strip_Controller.html

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski