  • 1. Data: 2015-08-15 12:13:48
    Temat: bateria prysznicowa omnires Y1244/6/K-X
    Od: pilocik <r...@e...pl>

    pytanie do posiadaczy:

    wg opisu :Blokada gorącej wody 38C
    jest przycisk, po którego wciśnięciu można zwiększyć lub zmniejszyć
    temperaturę wody.
    Jak to powinno działać ?
    czy wciśnięcie przycisku pozwala na regulację w obie strony czy też w
    jedną ?
    Jeśli zaś tylko w jedną to w którą stronę ?

    Pytam, ponieważ w mojej nowo zamontowanej baterii bez wciśnięcia
    przycisku można podnieść temperaturę lecz aby ją zmniejszyć <38 to
    wówczas trzeba nacisnąć ten guzik.

    Wg mnie powinno to działać odwrotnie

  • 2. Data: 2015-08-15 17:13:52
    Temat: Re: bateria prysznicowa omnires Y1244/6/K-X
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2015-08-15 o 12:13, pilocik pisze:
> [...]
    >
    > Pytam, ponieważ w mojej nowo zamontowanej baterii bez wciśnięcia
    > przycisku można podnieść temperaturę lecz aby ją zmniejszyć <38 to

    Zamontowałeś odwrotnie baterię lub odwrotnie masz podłączoną ciepłą wodę....

    Grześ

  • 3. Data: 2015-08-15 20:51:31
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Zamontowałeś odwrotnie baterię lub odwrotnie masz podłączoną ciepłą
    > wodę....

    hmm... chyba trudno zamocować baterię odwrotnie

    lecz gdybym nawet tak zrobił to podniesienie temperatury wody >38C
    powinno wymagać wciśnięcia przycisku, tymczasem zwiększenie temp jest
    bezprzyciskowe - wciśnięcia wymaga zmniejszenie temperatury

    czy posiadacze innych baterii termostatycznych mogą sprawdzić jak to
    wygląda u nich ?

  • 4. Data: 2015-08-15 23:06:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 sierpnia 2015 20:51:54 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:

    > hmm... chyba trudno zamocować baterię odwrotnie

    Dlaczego? Jak to bateria prysznicowa to czy ma wylot na gorze, czy na dole -
    zadna roznica. Dla mnie nawet wygodniej byloby jakby miala w gore wylot :-)

    > lecz gdybym nawet tak zrobił to podniesienie temperatury wody >38C
    > powinno wymagać wciśnięcia przycisku, tymczasem zwiększenie temp jest
    > bezprzyciskowe - wciśnięcia wymaga zmniejszenie temperatury

    Dzialanie termostatu jest uzaleznione od tego, czy po "lewej" masz ciepla, czy
    zimna. Jak jest odwrotnie niz producent zaplanowal, to cala regulacje moze
    szlag trafic. I pewnie u Ciebie jest odwrotnie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-08-16 14:24:18
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-08-15 o 20:51, pilocik pisze:

    > czy posiadacze innych baterii termostatycznych mogą sprawdzić jak to
    > wygląda u nich ?
    Masz baterię odwrotnie podłączoną, dlatego ci tak działa.
    Normalnie blokada z przyciskiem zapobiega poparzeniu, czyli masz
    ciepłą do blokady a jak chcesz gorącą tu musisz nacisnąć przycisk i
    przekręcić gałkę, jak widzisz u ciebie działa to odwrotnie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 6. Data: 2015-08-16 21:53:23
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2015-08-16 o 14:24, janusz_k pisze:

> [...]
    > ciepłą do blokady a jak chcesz gorącą tu musisz nacisnąć przycisk i
    > przekręcić gałkę, jak widzisz u ciebie działa to odwrotnie.

    niestety (lub stety) bateria podłączona prawidłowo, jak wcześniej
    wspomniałem odwrotny montaż tej baterii byłby kłopotliwy ponieważ na
    górze baterii jest mocowanie do rury deszczownicy a od dołu do węża
    słuchawki

    druga sprawa to gdyby baterie zamontować odwrotnie to ikony graficzne na
    niej ( słuchawka lub deszczownica) jak i symbol 38C byłyby od dołu baterii

    najciekawsze na koniec, dopiero dzisiaj zauważyłem, że włączanie wody na
    symbol słuchawki powoduje jej wypływ z deszczownicy i odwrotnie

    jutro jadę na konsultacje do sprzedawcy, porównam działanie innego
    egzemplarza - o wynikach na pewno was poinformuję

  • 7. Data: 2015-08-16 23:26:37
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-08-16 o 21:53, pilocik pisze:

> [...]
    >
    > jutro jadę na konsultacje do sprzedawcy, porównam działanie innego
    > egzemplarza - o wynikach na pewno was poinformuję

    Za dużo tej elektroniki wokół nas :)

  • 8. Data: 2015-08-17 09:11:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 sierpnia 2015 21:53:26 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:

> [...]
    > wspomniałem odwrotny montaż tej baterii byłby kłopotliwy ponieważ na
    > górze baterii jest mocowanie do rury deszczownicy a od dołu do węża

    Eh.. Ty dalej nie zajarzyles :-) Masz odwrotnie wode ciepla z zimna na wyjsciu
    podlaczone. Ot hydraulik dal ciala, standard. Zobacz w instrukcji gdzie
    powinienes miec ciepla (z lewej czy prawej) i porownaj u siebie - bedziesz
    mial odwrotnie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-08-19 00:06:06
    Od: pilocik <p...@n...pl>

> [...]
    > powinienes miec ciepla (z lewej czy prawej) i porownaj u siebie - bedziesz

    jak już wcześniej wspomniałem montaż poprawny w 100%, dotyczy baterii
    jak i pracy hydraulika
    temat wyjaśniony

    jeśli chodzi o blokadę >38C to działa prawidłowo, zmyliła mnie po prostu
    nielogiczna (moim zdaniem) grafika na baterii.
    Chcąc podnieść temperaturę wody musimy wcisnąć blokadę i przekręcić na
    znak ... MINUSA !!!
    Co prawda ten minus jest na zmniejszającym się trójkącie i właśnie tak
    to tłumaczy serwis: podniesienie temperatury to wg oznaczeń na baterii
    zmniejszenie minusa, dziwne, ale to już tak sobie producent wymyślił i
    nic na to nie poradzę - moja wina jedynie w tym, że uczepiwszy się
    grafiki na pokrętle nie kontrolowałem temperatury wody :(

    W drugiej zaś kwestii ( pomylonych oznaczeń i wypływu wody ) to winna
    była źle zamontowana wkładka/zawór wewnątrz baterii
    po jej wymontowaniu i wstawieniu odwrotnie o 180 stopni problem zniknął

    wielki plus dla sklepu i serwisu producenta za łopatologiczne i szybkie
    wyjaśnienie problemu i za zgodę na to bym sam w tym podłubał.
    Padła nawet deklaracja darmowej wizyty serwisu ale "naprawa" okazała się
    tak banalnie prosta po wytłumaczeniu przez serwis, że cała operacja
    zajęła mi kilkanaście minut - łącznie z przerwą na browara ;)

    i tym optymistycznym akcentem wyjaśniam jak obiecałem i pozdrawiam
    grupowiczów :)