  • 21. Data: 2009-11-13 07:53:13
    Temat: Re: bateria termostatyczna
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    news:hdhukv$1g14$1@news2.ipartners.pl...
    > § 120. 2. Instalacja wodociagowa cieplej wody powinna umozliwiac uzyskanie w
    > punktach czerpalnych wody o temperaturze nie nizszej niz 55 °C i nie wyzszej
    > niz 60 °C.

    Ale to nie ma nic wspólnego z faktem że dziecko ma wrażliwszą skórę i 60stC dla
    niego to naprawdę wiele za dużo.

    > 2a. Instalacja wodociagowa cieplej wody powinna umozliwiac przeprowadzanie
    > ciaglej lub okresowej dezynfekcji metoda chemiczna lub fizyczna (w tym
    > okresowe stosowanie metody dezynfekcji cieplnej), bez obnizania trwalosci
    > instalacji i zastosowanych w niej wyrobów. Do przeprowadzenia dezynfekcji
    > cieplnej niezbedne jest zapewnienie uzyskania w punktach czerpalnych
    > temperatury wody nie nizszej niz 70 °C i nie wyzszej niz 80 °C.

    U mnie zbiornik się dezynfekuje gdy tylko solar nagrzeje do ponad 60stC. W lecie
    zdarza się to niemal codziennie. Z żeby się nie poparzyć zamontowałem na
    wyjściu zbuiornika honeywell tm200 który yustawiłem na 55stC. Dzięki temu solar
    nawet jak nagrzeje do ponad 90stC na krany nie poleci więcej niż 55stC
    W zimie zadanie dezynfekcji przejmuje kocioł gazowy którego sterownik raz na
    tydzień włącza funkcje antylegionella czyli nagrzewanie zładu do 60stC z tym że
    u mnie nie ma wody z własnej studni tylko z wodociągów a ta zawsze jest
    chlorowana wiec tak naprawdę to można się obejść bez funkcji antylegionelli
    przez dłużej. Tak mi powiedziano w sanepidzie.

    Marek

  • 22. Data: 2009-11-15 20:13:26
    Od: sendilkelm <s...@o...pl>

    wolim pisze:

    > Baterie termostatycznie nie nadają się do układów z przepływowymi
    > podgrzewaczami wody.

    Dobrze, że moja o tym nie wie...

    > Spytaj sprzedawcę - potwierdzi.
    Nooo, taki autorytet, motyla noga...